• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • hanna8911
    Joey1981 skrev 2017-10-07 10:54:46 följande:

Hej igen!

Roligt och läsa att det går framåt för er här

Jag har fått vänta en cykel, ska testa ägglossningtest imorgon bitti. Håller tummarna att våra frusna ägg klarar sig och det blir återföring nästa vecka.

Väntan har varit jobbig och jag har inte orkat läsa något här. Därav frånvaron, hoppas ni förstår.

Helt förståligt!! Nu hoppas vi att era små eskimåer klara upptining och att ni får tillbaka ett prima ägg nästa vecka!!
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-10-07 10:54:46 följande:

Hej igen!

Roligt och läsa att det går framåt för er här

Jag har fått vänta en cykel, ska testa ägglossningtest imorgon bitti. Håller tummarna att våra frusna ägg klarar sig och det blir återföring nästa vecka.

Väntan har varit jobbig och jag har inte orkat läsa något här. Därav frånvaron, hoppas ni förstår.

Hej ! Klart vi förstår, ibland behöver man stänga av för en stund. Roligt för er att ni är på gång nu igen. Hoppas allt går vägen denna gången?

Hur funkar det med frysåterföring? Tinar de upp ett ägg eller två ? Hur många fick ni till frysen?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-06 17:11:13 följande:

Igår var 2 st 13 mm sen fanns det några stycken på 10mm! Så idag ringde de och sänkte dosen lite. Östradiolet hade gått från 370 i måndags till 2100 igår så det verkar vara på g! Verkar vara precis som för dig denna gången, lite seg i starten innan de växer bara! Ska till gallerian igen på måndag för vul så då hoppas jag verkligen att det finns flera större!

Hoppas de har växt till sig under helgen och att det är många fina äggblåsor i bra storlek. Kanske blir äggplock redan på onsdag:)

Hur känns det ? Är du mycket öm ?
  • Joey1981
    waldesten16 skrev 2017-10-08 09:31:43 följande:

Hej ! Klart vi förstår, ibland behöver man stänga av för en stund. Roligt för er att ni är på gång nu igen. Hoppas allt går vägen denna gången?

Hur funkar det med frysåterföring? Tinar de upp ett ägg eller två ? Hur många fick ni till frysen?

• Joey1981

[quote=78081833][quote-nick]Joey1981 skrev 2017-10-08 15:16:42 följande:[/quote-nick][/quote]

Vi fick vänta en menscykel så allt läkemedel skulle gå ut kroppen.

Jag ska testa med Clearblue ägglossningstest tills jag får en glad gubbe på stickan.

Sen vet jag inte mera....

• hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-10-08 09:37:37 följande:

Hoppas de har växt till sig under helgen och att det är många fina äggblåsor i bra storlek. Kanske blir äggplock redan på onsdag:)

Hur känns det ? Är du mycket öm ?

Ja det blir skönt att få det över imorgon så jag iallafall vet om det blir något! Är väldigt öm och gör nästan ont när jag sitter ner/sätter mig ner i magen. Mår lite illa med sä hade varit skönt att få sluta med menopuren snart! Hur många dagar sprutade du? Är inne på dag 12 idag!
  • waldesten16

Förstår det. Jag sprutade 16 dagar inget roligt alls. Hoppas det är få dagar kvar nu för dig. Lycka till i morgon på vul ????

• hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-10-08 21:01:28 följande:

Förstår det. Jag sprutade 16 dagar inget roligt alls. Hoppas det är få dagar kvar nu för dig. Lycka till i morgon på vul ????

Tack! Har för mig att du sprutade många dagar med! Då finns det hopp här med!!
  • stfr83

Kan ju hoppa in här med. Ska göra FET nr2 nu o det blir vårt sista försök. Har gjort ett ostimulerat försök i våras men det gick inte vägen. Hoppas verkligen att det kommer ta sig denna gång! Lycka till alla ni som kämpar. Hoppas att vi är ruvare allihopa snart!

• waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-09 09:40:08 följande:

Kan ju hoppa in här med. Ska göra FET nr2 nu o det blir vårt sista försök. Har gjort ett ostimulerat försök i våras men det gick inte vägen. Hoppas verkligen att det kommer ta sig denna gång! Lycka till alla ni som kämpar. Hoppas att vi är ruvare allihopa snart!

Hej och välkommen!

När kommer du att göra fet? jag är inne på ruvardag dag 6 och väntar med spänning till att jag kan testa.
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017