waldesten16 skrev 2017-10-03 09:45:59 följande:
Hade äggplock igår och det blev helt annorlunda än förra gången. De var väldigt förstående på rmc att jag var extra nervös att det inte skulle finnas några ägg. Fick extra tid med läkaren innan och de var väldigt onpysslande. Var mer om redan innan i magen så visste att det skulle kännas mer denna gången. När läkaren sussane sög ut första blåsan gick det bara någon sekund och de ropade utifrån båset att de hade hittat ett ägg! Då brast det för mig och jag började gråta, alla inne i rummet blev så glada och kort därefter ropade de att ägg nummer två hade kommit. Äggplocket denna gången tog 20 min och var smärtsamt eftersom jag var så öm. 27 äggblåsor hade de punkterat, några väldigt små men blev lite chockad.
Efter blödde jag och hade fruktansvärt ont men ville bara hem. Så på med kläderna och prata med ssk. Tappade hakan när hon så att de fick ut 16 ägg ! Grät ännu mer då och visste inte hur det hade gått till. Resten av dagen o kvällen var katastrof kunde inte sitta eller ligga gjorde så ont. Kunde inte gå upprätt utan dubbelvikt magen svullnade upp från bröstkorgen och ned. Hade kramper och tänkte nästan att jag måste åka in för etta går inte men bäddade upp med kuddar i sängen och lyckades ta mig igenom natten. I morse är jag inte lika svullen och har inte samma smärta. Nu väntar jag bara på att tiden ska gå så det inte blir ett samtal från rmc idag. De ringer endast om inga ägg blir befruktade
Stort grattis till ett lyckat äp även om det var smärtsamt! Så kul att det fanns ägg! Känns som en seger redan där! Lycka till imorgon på återförandet!! Berätta gärna hur det gått!
Själv ska jag på nytt vul på torsdag. Hade ca 10 blåsor 5-7 mm så lite små så blev ökad dos idag till 200 ie(tror jag, måste ringa och höra imorgon då 200 ie inte finns förtryckt på sprutan!) och nya prover på torsdag med!