hanna8911 skrev 2017-08-21 08:55:21 följande:
Ja nu har den kommit igång igen! Ringde RMC men de ville ha ett grantestare först innan de fortsatte så får ringa tillbaka imorgon igen. Jag upplevde inte Menopuren svår! Är dock sjuksköterska så van att dra upp läkemedel...men man blandar den bara och sen drar man upp den mängden man ska ha varje kväll. Sprutan är jättebra, tunn och vass! Tyckte med att orgalitranen var trubbig i nålen, men det sa de på RMC att den var!
Ja jag har berättat, i och med att vi inte bor i Linköping och har en bit att åka så kommer jag behöva vara ledig från jobbet. De måste ersätta mig så därav kände jag att jag behövde säga något! Känns ganska skönt för de är stöttande och mår man inte bra någon dag så kan man säga det! Men jag förstår din problematik. Man vill inte bli särbehandlad för att man förhoppningsvis snart ska ha barn!
Hur gick det idag med samtalet? Fick du någon bra planering för nästa steg?
Vill att tiden ska gå fortare nu, så man får påbörja nästa omgång
Jag pendlar från jkpg till Linköping, så det är ca 1,5 tim enkel resväg. Så det är samma för mig att jag behöver ta ledigt hela dagen. Förra gången hade min klinik semesterstängt så då fick jag åka för alla kontroller dit. Denna gången kan jag göra ultraljuden här i jkpg. Men det lutar till att jag måste berätta för chefen, vet inte annars hur jag ska ta ledigt. Vet att jag inte kommer bli beviljad semester, i värsta fall får jag dra en rövare och sjukskriva mig.