• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Jennie1987 skrev 2018-01-19 09:38:58 följande:

Precis varit på VUL .

Slemhinnan var 9 mm, "perfekt" sa han om det.

Jag hade en äggblåsa på 19 mm och en på 16 mm. Några stycken på 11 mm och massor som var mellan 8-11 mm.

Han sa att det var bra att jag fick börja lågt eftersom jag har pco.

Rmc ska ringa idag o säga hur vi ska gå vidare. Min gyn trodde på nytt VUL mådag/tisdag.

Enligt gyn vad det bra, men jag tänker såklart nu efteråt om det är bra nog,eller om jag borde haft fler större ägg. Men försöker hålla mig lugn o inte skena iväg, inget jag kan påverka :)

Låter bra tycker jag. Samma sak var det för mig andra gången de växte långsamt men på sista vul hade de små växt till sig. Då blir det äggplock för dig nästa vecka. Håller tummarna !
  • waldesten16
    Jennie1987 skrev 2018-01-22 09:29:16 följande:

Har varit på VUL nu på morgonen. Tyvärr har bara två äggblåsor vuxit till sig. En på höger sida som är 21 mm och en på vänster sida som är 27 mm. Sen massor av små äggblåsor som inte vuxit alls sen i fredags.

Min gyn tror att dom stora äggblåsorna "hindrar" de små från att växa.

Jag hoppas rmc ringer under dagen, men troligtvis blir det inget äggplock och detta försöket avbryts, trodde min gyn, men får se hur rmc resonerar.

Känns ju förstås lite snopet detta... Men samtidigt förstår jag ju att det kan bli såhär, och svårt att sätta rätt dos från början kanske.

Tråkigt att höra. Men det kan vara svårt att ställa in rätt dos. Bättre att de avbryter så detta inte räknas som ett försök för er. Ni får mysa själva hemma på dessa två blåsor ????
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2018-01-18 09:13:02 följande:

Nja främst ömma bröst och uppblåst mage! Ingen Molvärk på ett par dagar så vet inte vad jag ska tro... men på måndag får vi svaret och det känns skönt. Hade räknat med att man skulle känna mer i tjejmagen, typ att det växer eller nåt?

Hur gick ditt vul igår? Jag ska på kontroll idag och hoppas verkligen det inte har blivit några konplikationer.
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2018-01-23 17:01:51 följande:

Det gick bra! Var så otroligt nervös innan jag la mig i stolen då jag inte känt så mycket men där inne fanns en liten böna med tickande hjärta i v 7+ 3! Lite oro släppte så nu hoppas jag tiden går fort tills nästa ul i v 12! Hur gick kontrollen idag? Hur mår du annars? Har tänkt på dig!

Vad härligt att höra. Blir glad för din skull och hoppas tiden går fort till nästa vul.

Jag önskade att jag hade glada besked men min dag var inte rolig. Har haft ont i magen och ryggen så var beredd på att allt inte va som det ska. Jag har fått infektion i livmodern och fick nu dubbel dos med antibiotika. Känns som min väg fram till målet blir mer krokig för varje dag
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2018-01-23 21:55:25 följande:

Men nej:( inte det också!! Din stackare, att du orkar! Massa styrkekramar!

Tack. Det är lite svårt att få motivation just nu men tar en dag i taget.
  • waldesten16

Hur går det för er alla här inne ?

Jag var på kontroll för att se om infektionen är borta. Det var den inte helt så nya tabletter. Sen som inte det var nog visade sig att jag blöder från brustet blodkärl vid äggstocken. Tydligen ska detta läka av sig självt men är så trött på motgångar. Just nu vill jag byta kropp

• waldesten16
    S91 skrev 2018-02-01 22:22:45 följande:

Det kan jag förstå att du vill! Så tråkigt att höra och jag hoppas verkligen det vänder snabbt med infektionen! Kanske inte läge att fråga men kommer ni starta igång så snabbt som möjligt igen eller tar ni en paus? Jag har funderat en del på det, hur man orkar och samlar kraft efter motgångar i IVF:andet.. det är ju så mycket som redan går emot oss som gemomgår ivf ändå, och det är så mycket som kan hända att det räcker och blir över. Beundrar dig som är så stark och orkar dela med dig.. styrka till er!

Jag har tagit första sprutan menopur idag, ska på VUL på tisdag. Jag hade dock jättebekymmer med att blanda pulvret, vätskan i de förfyllda sprutorna läckte ut mellan nålen och fattningen på sprutan när jag skulle trycka ut det k flaskan. Vet inte om det var något fel på nålen. Är sjuksköterska så vet liksom hur man gör men ändå blev det så knäppt! Antar att lösningen helt enkelt blir "starkare" nu då och det är ju inte bra. Tog dagens dos ändå och ringer imorgon och hör hur jag ska göra.. att det inte bara kan funka.. suck

Jag försöker ställa mig in på att vi kör på. Är rädd att om man tar en paus kommer jag må sämre . Det är en svår balansgång. Är i grund och botten en positiv människa men för varje motgång nu känns det svårare att komma tillbaka till den inställningen. Hjälper så fantastisk mycket att skriva av sig här och att få höra ändras historier.

Jag minns inte riktigt hur det var när jag skulle blanda, hade menopur andra omgången. Men tror mig minnas att det var något som krånglade. Hoppas de kan ge ett lugnande svar idag. Du får gärna berätta sen hur det gick.
  • waldesten16
    S91 skrev 2018-02-04 00:23:26 följande:

Ja men det låter som ett bra beslut, att ni kör om det känns som ni orkar, det år ju ändå en slags bekräftelse att det åtminstone blivit en graviditet även om det måste vara 100 gånger värre med missfall än när det "inte tar sig". Det är klart att så mycket motgångar slår ner även den mest positiva och starka människan.. beundrar er som kämpar på, det ger styrka även till oss andra! Hur är det med infektionen nu? Verkar det blivit bra? När får ni börja om på nytt?

Jag ringde rmc angående blandningen och hon sa att det inte gjorde någon skillnad, vilket jag dock har svårt att tro. Är fortfarande övertygad om att styrkan blir större om man blandar i mindre spädningsvätska än tänkt. Men men, har tagit ordinerad dos och så får vi se på tisdag om man blivit överstimulerad haha. Vore tråkigt att få bryta isåfall.. har haft det jobbigare än vad jag trodde med att ge sprutorna. Svider som tusan och hänger upp mig när jag ska sticka, så till slut segar jag mig genom huden och det är ju inte så skönt. Konstigt när man ger injektioner hur lätt som helst till andra.. men det är verkligen inte samma sak. :')

Hoppas du inte blir överstimulerad.

Verkligen inte samma sak att sticka sig själv än andra. Jag gillar det inte. Någon gång tog jag en isklump på magen innan för att "bedöva" det. Organlanytranen är värst, trubbig nål och svider efter.

Jag har fortfarande smärta i magen och från vänstra äggstocken. Funderar på att ringa i morgon och höra vad de säger. Vill bara att mensen ska komma, borde komma i helgen. Vill inte vänta längre.
  • waldesten16

Idag är jag äntligen en ruvare igen. Nu börjar den mest påfrestande tiden men ska försöka tänka positivt! Det är så omtumlande även fast det är tredje gången.

Hur går det för er alla? Ser att det är några fler som påbörjat sin ivf resa ????

• waldesten16
    8992 skrev 2018-02-27 10:08:07 följande:

Mitt första försök blev avbrutet. Fick order om att ta ovitrelle imorgon och ligga som aldrig förr och hoppas på det bästa haha

Okay, var det pga av för få blåsor ? Då är det dags för er att skruva upp romantiken och ligga på ;)

Skämt åsido tråkigt att ni inte fick fullfölja. Antar att de inte räknar detta som ett försök för er.
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2018-02-28 21:14:38 följande:
    Nu håller jag alla tummar som går för att denna lilla vill stanna länge länge!!
    tack :) ! Hur går det för dig?

Jag hoppas och tror att det ska gå vägen denna gången. Vill tänka positivt och inte fastna i negativa tankar. Kommer testa tidigare än testdagen, BIM är på tisdag och vill vara förberedd. Har tänkta testa i helgen.
  • waldesten16
    S91 skrev 2018-03-01 05:56:56 följande:
    Åh vad härligt att det gick bra med återföring! Förstår att det är mycket känslor inblandat. Lycka lycka till, tänker på dig!
    Tack! Läste att du äntligen var pigg nog att börja jobba igen, hoppas att det gick bra för dig. Du har haft en tuff tid efter äggplocket och hoppas att det snart blir dags för dig att göra en återföring du med. Har de sagt något om när det kan tänkas bli?
  • waldesten16
    S91 skrev 2018-03-01 20:10:31 följande:
    Ja det är så skönt att få komma igång igen! Det blir återföring på nästa cykel, blöder nu så om mensen kan tänka sig vara regelbunden så kommer vi göra en letrozol-stimuleringen på nästa mens som då ska komma sista veckan i mars typ. Men blev lite besviken igen på Rmc då jag uppfattat det som att vi skulle köra provera efter denna blödningen för att nästa mens inte ska dröja men den sköterskan jag pratade med ville inte lyssna på det örat alls. Är i princip aldrig regelbunden så det kan ju lika gärna dröja då. Hon menade att jag ska äta provera ifall mensen inte kommer men då är det ju likt förbaskat att det tar längre tid än vad det behöver. Men jag orkar inte tjafsa just nu utan det får bli som det blir. Kanske gör gott med ett uppehåll nu..

Hur känns det för dig, några symtom än? :)
    Tycker du ska stå på med och att få börja äta provera. Det har jag alltid gjort, påpekat att min inte kommer som det ska och att de ska ta upp det med läkaren.

I går fick jag känslan av att något försvann från kropp. Kan inte beskriva det mer som en känsla, känner samma sak idag en tomhet. Ska försöka tänka positivt men efter den känslan har det varit svårt.
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2018-03-02 06:41:06 följande:

Ja positiva tankar är bra! Hoppas verkligen att den lilla fäste sig nu! Okej! Ja lika bra att testa innan så vet man! Så slipper man bli så besviken om mensen skulle dyka upp.

Det går bra för mig! Går in i v14 idag och mår bra! Kub såg bra ut så nu är nästa ul på april. Känns dock fortsatt väldigt overkligt! Har ju mått ganska bra hela tiden och ännu känner jag ingen livmoder så just nu mår jag i princip som vanligt! Konstigt det här...

Så roligt att allt går som det ska ????. Skönt att du inte har haft större besvär heller så du kan njuta av att vara gravid!
  • waldesten16
    S91 skrev 2018-03-02 19:24:34 följande:

Jag får se om jag orkar ringa och ta upp det igen.. vi har åkt iväg på spa i helgen bara för att komma iväg lite från allt och ägna tid till varandra så just nu fokus på det :)

Men vad märkligt, vilken dag gjorde ni fet? Förstår att det är lätt att bara tänka negativt och att man säkert känner efter väldigt mycket och värderar allt. Försök att inte tänka för mycket negativt, det behöver ju inte kännas så mycket heller. Hur var det sist? Har för mig att du var ganska övertygad om att det inte tagit sig först eller tar jag fel? Tänker mycket på dig och håller alla tummarna! Skulle ni testa i helgen? Kramar

Igår kväll började jag känna molande värk igen och den har följt med till idag. Jag hoppas det är blaston som borrar in sig och inte mensen. Kommer testa mig i morgon. Tack för stöttande ord, lovade mig själv att inte tänka negativt men så är jag där igen och gör det.

Toppen att ni åkte iväg för att ägna sig åt varandr. Man får inte glömma varandra som par i denna process.
  • waldesten16
    S91 skrev 2018-03-04 09:13:28 följande:
    Ja det hoppas vi verkligen att det är!! Håller alla tummarna idag. Jag förstår helt och hållet att du gör det, jag är heller inget vidare på att tänka positivt i den här processen. Men vi behöver ju vara starka och försöka! Kram
    har bim i morgon och hade bestämt för att tjuvtesta i helgen. Tog test i lördags med clearblue early, testlagrets samt ägglossningstest. testlagret visade minus. Fick ett svagt svagt streck på clearblue early och utslag på ägglossningstestet. Fick hopp men ville inte ropa hej ännu.
    Tog nya prover på söndagen alla negativa utan ägglossningstestet, började misstänka att att det blaston hade satt sig men inte tillräckligt och att det nu var kört.
    Tog nya prover idag på morgonen, denna gången med clearblue vanliga inget utslag men jag tycktes ana en tillstymmelse till skugga där plusset ska vara, men inget säkert.
    Är så förvirrad hur det ena kan ge utslag ena dagen och sedan inget, tidigt missfall? Antar att det bara är att vänta ut och se om mensen kommer i morgon eller inte.
  • waldesten16
    S91 skrev 2018-03-05 08:51:03 följande:
    Det är ju fortfarande tidigt att räkna ut något.. hoppas verkligen inte mensen kommer och att plusset är där vid officiell testdag!
    Jag hoppas det med. Har fått min vanliga på g mensvärk nu under morgonen. Hoppas att jag har fel.
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017