• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

hanna8911 skrev 2017-10-13 15:15:12 följande:

Nu är jag ruvare! Var väldigt orolig för att jag skulle vara överstimulerad fåniga har haft väldigt ont i magen och över äggstockarna men det såg bra ut! 11 ägg hade blivit befruktade, hade inte räknat med så många så är glad! Hoppas nu många överlever över helgen! Nu börjar väl den värsta tiden...

Välkommen till nästa fas :) Fast det är den värsta.

Roligt med så många befruktade ägg och hoppas det blir lika många efter helgen. När fick du testdag ?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-13 19:37:46 följande:

Ja vi får hoppas men är rätt inställd på att de flest inte överlever, verkar ju vara så generellt! Den 1/11 blev de. Dock har jag jobbfest den 27/10 så kan hända att jag testar innan kanske... har du testat någon mer gång?

Är svårt att låta bli o testa man vill ju så gärna veta !

Jag testade i morse men tyvärr negativt.
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-14 12:38:32 följande:

Ja jag kommer säkert ha svårt med när det börjar närma sig! Vilken dag är du på nu? Du tycker inte du känner något?

Är på dag tio och tyvärr inga symtom mer än mensvärk till och från. Men det står som en av biverkningarna på lutinusen. Hade så gärna velat veta nu. Tankarna bara virvlar runt och det är svårt att fokusera på något annat.

Hur mår du ?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-14 20:53:52 följande:
    Ja det är ju det som är så jobbigt, samma symtom på allt liksom! Förstår att du vill veta, sån är jag med så man kan gå vidare sen till nästa steg..! Men än är det inte kört! Håller alla tummar som går!

Jag når okej. Är väldigt väldigt svullen men vet inte om det är magen som reagerar på tabletterna eller vad det är! Ser ut att vara i 4:e månaden....annars mår jag bra!
    Tiden sniglar sig fram, livet blir som ett vakum i all denna väntan.
    Tyvärr har inget hänt på stickan ännu. Men heller ingen mens i sikte. Så försöker lugna mig.

Att du är svullen kanske är positivt läste att om det börjar produceras hcg i kroppen och att det är det som gör att du är svullen :)
  • waldesten16
    Jennie1987 skrev 2017-10-17 16:20:16 följande:

Hej på er alla kämpar!

Så roligt att läsa hur det går för er.

Vår remiss landade i Linköping den 3 okt. Och i fredags fick jag veta att dom ville ha lite fler prover på mig, för att jag gjort en gastric bypass i mars förra året. Dom ville kolla zink, magnesium, järn, kalk o så. Tog dom proverna igår. Så dom borde få svaren denna veckan.

Ringde o pratade med rmc Idag och frågade om vårt första möte blir mycket senarelagt nu pga provsaren ska in o så. Hon svarade att dom har som målsättning att man ska få första mötet inom 2 månader och att dom håller den tiden. Så vi skulle räkna med en tid senast i början av december. Känns såklart jättekul!

Men, nu har jag en fråga... Min mens i december borde komma runt den 11 december. Det jag funderar på då är om vi kommer hinna ett första försök innan julstängt. Jag har svårt att tänka mig det, om man sprutar i 2 veckor så är vi då inne i veckan mellan jul o nyår. Så tråkigt att det ska bli så. Jag vet ju att vi i så fall bara behöver vänta till typ januari, men det känns länge just nu.

Vad tror ni?

Vi skulle ju lika väl kunna få en tid i november, men det gäller ju ändå att det passar med mensen. Och innan novembermensen lär vi ju inte få nån tid.

Sorry för depp!

Nä tyvärr ska mensen passa in med allt annat. Försök o inte tänk så mycket på det. Du kommer bara göra det värre för dig. Tänk i stället att snart är ni i Linköping och vips hämtar du alla sprutor på apoteket ???? är det något man behöver när man håller på med ivf är det tålamod. Snart är det din tur ! Kram
  • waldesten16

Jag fick en blödning idag så min känsla var rätt. Tyvärr var detta inte min tur denna gången. Ska ringa rmc i morgon för att se vad som händer nu

• waldesten16

Pratade med RMC precis. Och jag ska fortsätta ta vaggisarna och testa på måndag och återkomma. Känns väldigt meningslöst men det är deras rutiner. Frågade också om man kan göra FET direkt men det kan man inte så det blir efter mensen i november. Hade hoppats på att det skulle vara direkt.

Måste hitta energin till att ladda om nu och inte gräva ner mig. Trodde jag skulle fixa det men efter samtalet blev det svart inombords. Vi borde få stödsamtal/coachning under denna hemska period. Så mycket som vi måste stå ut med.

• waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-18 16:31:20 följande:

Men vad segt! Vaggisarna mår man ju inte bättre av heller när man själv känner att det är kört?Trist att vänta men du ska se att tiden kommer gå snabbt ändå även om jag helt förstår dig! Ta tid att vara ledsen och kom åter med ny energi! Ja jag tänkte faktiskt på det härom dagen, denna process är mer psykiskt påfrestande än fysiskt så alla borde erbjudas samtalsstöd!

Precis så mycket psykiskt man måste tackla som är svårt att veta hur man ska reagera. Är i vanliga fall väldigt lugn av mig och nojjar inte mycket. Men detta är olidligt !

Hur går det för dig ? Ska du testa innan ?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-18 20:04:20 följande:

Ja jag är också en väldigt lugn person i vanliga fall, stressar aldrig upp mig över något men detta är riktigt tufft. För både en själv och för relationen. Min man försöker vara den starka men samtidigt vet jag att han lider med men han vill nog inte visa det för mig, han vill vara stark! Hur reagerar din man i allt det här?

Idag känner jag mig ganska nedstämd, har haft lite mensvärk idag och kopplar då det genast till att det är kört. Funderar på att testa imorgon bara för att vara önnu mer förbered på att det inte är min tur denna gången. När testade du första gången?

Min sambo är inte så bra att hantera när någon mår dåligt. Han blir nojig och vill göra allting bra. Men vi båda är lite att man biter ihop och går vidare. Ser på honom att han är ledsen men det är jag som står för tårarna.

Förstår din känsla med mensvärk men det kan vara positivt. Jag testade mig första gången tidigt för att se så otrivelle var borta. Men sen började jag nog runt dag 8. Bara man är inställd på att det kan vara för tidigt att testa sig så tycker jag man kan. Men förstår om man vill vänta till testdag
  • waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-19 08:40:08 följande:

Idag fick jag positivt ägglossningstest o har tagit ovittelle sprutan. På måndag är det dags för återföring. Sen börjar den hemska ruvningstiden!! Håller tummarna för er andra <3

Kul att du har kommit vidare till nästa steg :)

Kan du inte berätta hur gången är vid FET? Det är det som kommer gälla för mig nu och kunde vara skönt o veta lite mer från din synpunkt.
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017