• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Har nu varit på mitt första vul v7 6+0 och fick då se att graviditeten satt rätt och kan andas ut att det inte är utomkveds. Fick även se ett litet hjärta picka ???? blev så glad. Kan inte förstå att det är sant. Ska tillbaka den 4 jan för fortsatt koll. Ikväll ska jag bara njuta

• waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-19 09:28:05 följande:

Ja det har du rätt i! Glad it is!! Kommer nog testa innan nyår om mensen inte kommit då men om den kommer som den brukar så kommer den innan så lär veta annars! När började du testa? Rd6/7?

Yes var någonstans där jag började testa fem/sex ????
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-19 09:28:05 följande:
    Ja det har du rätt i! Glad it is!! Kommer nog testa innan nyår om mensen inte kommit då men om den kommer som den brukar så kommer den innan så lär veta annars! När började du testa? Rd6/7?
    Lycka till i dig. Håller tummarna för dig :)
  • waldesten16
    barnlangtanivf skrev 2017-12-19 18:45:36 följande:

Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! kram

Tack, ska lyssnas på :)
  • waldesten16

En fråga till er som bor i Jkpg. Jag ska nu ringa och skriva in mig på MVC och vet inte vilken jag ska välja. Jag bor i Barnarp och närmast är Råslätt och Norrahammar (som just nu är på råslätt). Jag jobbar i stan centralt så där är västers mottagning närmast. Hur ska jag tänka? Ska man välja den närmaste, har fått lite dåliga vibbar av dem så det är därför jag tvekar.

• waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-20 17:00:11 följande:

Nu är min återföring gjord! Gick supersmidigt! Blaston hade börjar krypa ur sitt skal som de sa så nu hoppas vi denna vill stanna hos oss!

Åh vad härligt att höra! Tänk på att ha roligt nu :) Denna gången är det din tur. När blir din testdag ? Vilken läkare hade du? Sa de något om procentchans ? Kom ihåg att min också hade börjar krypa ur sitt skal och då var det 50/50 på att det skulle bli något.

Jag valde Norrahammar, men få gå på råslätt tillsvidare. Skönt att höra att bvc i Norrahammar är bra.
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-20 20:01:43 följande:

Ja nu ska jag verkligen försöka med det!! Känns dock som en bra tid för att ha roligt!! Den 3/1 är testdag men kommer nog ta ett test innan nyårsafton om mensen inte kommit! Körde du någon lutinus denna gång? Har ju lite kvar hemma... Hade Elisabeth! Hon känns så varm och go! Nej det sa de inte! Men jag frågade inte heller haha! Bara att det generellt sett är större chans att lyckas med ET men jag tänker ändå att man sållar angnarna från betet! Så håller tummarna för att denna lilla kämpen vill stanna hos oss!!

Bra val tycker jag! Norrahammar renoveras ju nu med så då får du en alldeles nytt ställe!

Jag hade med Elisabeth denna gången och är väldigt nöjd. Jag frågade henne om lutinus och hon sa att eftersom jag körde i stimulerad cykel kunde det istället påverka negativt. Så jag tog inte mina heller fast jag hade kvar.
  • waldesten16
    S91 skrev 2017-12-19 15:45:29 följande:
    Ja det känns både kul och otroligt läskigt med allt som potentiellt kan misslyckas..

ja det är Linköping som bestämmer om op. Normalt sätt riskerar man inte utan opererar vid sactosalpinx vad jag förstår. Men det är lite mer komplicerat i mitt fall och jag hoppas att man kan fastställa om det är en sactosalpinx eller inte på annat sätt än att operera. När gallerian gjorde kontraströntgen så verkade det finnas passage även i höger äggledare så jag hoppas verkligen att det går ändå... :)
    Lycka till idag på ditt besök! Hoppas att det inte krävs operation. Uppdatera gärna hur det har gått för dig idag, håller tummarna!
  • waldesten16
    S91 skrev 2017-12-21 22:09:19 följande:
    Så glad för eran skull!! Stort grattis och hoppas ni kan njuta ordentligt nu och koppla av lite mer :) när blir nästa ul??

För mig gick det bra, hade Elisabet och hon trodde till 99% att det är sammanväxningar/ärr mer än en sactosalpinx så någon operation är inte aktuellt. Annars såg allting bra ut, som jag hade räknat på så börjar jag troligen blöda nästa vecka (då är det stängt på Rmc) och då ska jag först stimuleras med provera för att cykeln inte ska bli lång (kan ha upp till 50 dagars cykler när jag inte stimuleras). Sen skall jag vänta på nästa mens innan vi börjar stimulera med menopur (dag 5) och orgalutran efter det.

Känns bra men i och med att jag aldrig varit gravid alls så är jag fortfarande orolig att det inte kommer funka...
    Jag ska träffa barnmorskan den 29/12 för ett första samtal på MVC och sedan har jag vul den 4/1 på gallerian.

Elisabeth är väldigt bra och kan sin sak. Jag kan också har långa cyklar så jag har har ofta kört med provera med. Förstår din oro men för de flesta andra så funkar det, så försök gå in med positiv inställning :)
    men ett råd som jag kan ge dig är att tiden med sprutor och väntan när ni börjar med ivf är påfrestande och ingen dans på rosor. Bättre att vara inställd på det så man inte får en chock. Men det gäller att stärka sig själv och kunna kämpa vidare om man stöter på patrull. jag tycker det har hjälpt att skriva här och höra hur andra tänker.
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017