• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • geranium86

Hej! Jag hoppar in här också. BF 6 april enligt min period tracker :) det blir barn nummer tre för oss. Har en dotter född i maj 2013 och en son född i februari 2015, så lite längre emellan den här gången. Så glad!

• Tang

Hej alla! Har precis plussat på stickan idag! :) Ska man följa senaste mensen blir BF 5 april. Blir andra barnet, har en son som fyllde tre i april (lite lustigt, både pappan och jag fyller också i april... blir en dyr månad haha).

Har mensvärk, det är väl det enda symtomet än så länge. Sist mådde jag rätt väl vill jag minnas - hoppas det blir samma visa denna gång.

Kram på er alla och grattis! :D

• Tang

Eller ja, glömde tuttvärken, har jag haft någon vecka... sist hade jag sjukt ont i bröstvårtorna så fort jag blev lite kall (raynauds syndrom kallat tydligen.), försvann i samband med amningen. Hoppas på att slippa det denna gång...

• Twoblirthree
    Casja skrev 2017-07-30 12:05:41 följande:

Härligt! Då kanske ni tom kan få lite hjälp av stora tjejen och hon kommer förstå mycket mer än våra ungar barn:)

Ja den stora är ju självgående oxå o hjälper till mycket. Blir så spännande o följa alla. ?
  • faglin
    Plussade häromdagen. Tredje barnet. Oplanerat även denna. ;) De andra barnen är födda 2011 och 20l3 så tidsmässigt känns det ganska bra! Den förra graviditeten (även denna oplanerad)  slutade i missfall så jag försöker hålla huvudet lite kallt än så länge. 
  • AmandaF

Lägg gärna till mig också i Facebookgruppen! Jag heter Stina Amanda Nathalie på fb :)

• AmandaF

Och grattis till alla!!!

Jag vet inte exakt när bebbe kommer men tror jag är någonstans v 4+0 - 4+4 och har hittills haft extra hunger som enda symptom. Förra gången började jag må illa i 5+1.....

Svar på tråden BF april 2018