• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • Twoblirthree
    Skrutten93 skrev 2017-07-28 02:28:21 följande:

Ja det är vårt första barn! :) coolt att vi är precis i samma vecka :) var detta ditt första barn? :)

Nej, det blir mitt tredje. Har två flickor sen innan. En är 7 år och den andra är 1 år. :)
  • Linluva3
    MrsGalotti skrev 2017-07-27 21:15:35 följande:

Jag hade mensvärk förra graviditeten. Även kramper som före mens, sprang på toa varje kvart för att se om det kom blod. Och blod kom det men bara lite och bara så att man kunde se på pappret. Barnet växte fint och fyller 3 i november

Vad skönt att höra! Då är det nog bara för att det pågår massor där inne som det värker till och ilar
  • Twoblirthree
    Linluva3 skrev 2017-07-28 11:09:42 följande:

Vad skönt att höra! Då är det nog bara för att det pågår massor där inne som det värker till och ilar

Jag har oxå en hel del molande i magen. Mer hungrig o uppblåst oxå.
  • Linluva3
    Twoblirthree skrev 2017-07-28 12:36:02 följande:

Jag har oxå en hel del molande i magen. Mer hungrig o uppblåst oxå.

Känns det lite som mensvärk?

Jag har inget molande just nu, igår hade jag ganska mycket. Idag känns det inte alls men på kvällen så brukar jag bli uppblåst och svullen. Och hungrig varje timme typ ????

När tänker alla berätta för nära och kära? Och för chefen?
  • LovisaTilda
    Twoblirthree skrev 2017-07-28 01:58:17 följande:

Himla roligt juh...:) Första barnet?

Skrutten93 skrev 2017-07-28 02:28:21 följande:

Ja det är vårt första barn! :) coolt att vi är precis i samma vecka :) var detta ditt första barn? :)

Jag är också 4+4 idag :) säger era appar också bf 1/4? ;)
  • Entusiastisk
    Linluva3 skrev 2017-07-28 13:17:30 följande:

Jag har inget molande just nu, igår hade jag ganska mycket. Idag känns det inte alls men på kvällen så brukar jag bli uppblåst och svullen. Och hungrig varje timme typ ????

Vi ville dela lyckan med våra familjer samma dag så vi gjorde speciella saker till var och en för att få reda på vår graviditet. Händer något så kommer vi ändå behöva våra familjers stöd.. Vi står våra familjer väldigt nära också så kändes som det enda rätta för oss.. Vi ska på ett tidigt ul redan i v8 och tänker då gå ut till våra närmsta vänner eftersom missfallsrisken minskar till nästan som efter v12 om vi hör lilla hjärtat<3. Sedan efter Kubtest(v11-14) eller RUL går vi mer utanför till bekanta, skola/jobb tror jag är planen :)
  • Twoblirthree

Har inte haft mensvärk innan så kan inte riktigt jämföra med det. Men molande är det nästan hela tiden. Idag har jag varit hungrig och svagt illamående samtidigt... o så trött.

Jag har berättat för min mamma o en nära vän, annars ligger jag lågt ett tag. Är föräldraledig till februari så berättar nog för chefen i höst att jag blir kvar hemma. :)
  • Twoblirthree
    LovisaTilda skrev 2017-07-28 13:30:48 följande:

Jag är också 4+4 idag :) säger era appar också bf 1/4? ;)

Den ena appen säger 2/4 (min kalender) och den andra säger 31/3 (preglife). Så någonstans däromkring blir det väl. :)
  • Yamagata

Jag berättade för min mamma idag :) Vecka 5 nu, 4+0.

Vi var och åt lunch tillsammans på ett kinaställe. Jag gick runt i mina egna tankar runt buffébordet och tänkte väl inte så mycket på vad jag tog. När vi satte oss insåg jag att jag lagt på sushi! Är inte superinsatt ännu på vad man får och inte får äta men sushi har jag för mig att man ska vara försiktig med. Jag brast ut i skratt och berättade. Hon blev jätteglad och började gråta. Kändes ändå helt rätt att berätta för henne såhär tidigt. Min fina mamma!
  • MrsGalotti

Är min egen chef på ett av ställena jag jobbar på så där är caset enkelt På andra stället är chefen min bästa vän så jag ska berätta för hen snart men först behöver jag komma tillbaka från semestern och komma igång med höstterminen och allt som är mer brådskande.

Hade ändå tänkt en del ändringar i mitt jobbupplägg som gör att jag kan jobba mer hemifrån under andra delen av hösten så det här passar faktiskt rätt bra just nu

Svar på tråden BF april 2018