Inlägg från: Twoblirthree |Visa alla inlägg
  • Twoblirthree

BF april 2018

Hej!

Helt ny på familjeliv, el iaf som medlem????. Är 32 år och har två döttrar födda 10 och 16. Väntar nu mitt tredje barn. Är i v.5 (4+3) enligt app. Bf 31mars-2april.

Har märkt att jag varit mer kissnödig, trött och hungrig.

Följer gärna med här o läser. Spännande...????

• Twoblirthree

Jag har oxå varit mycket kissnödig men det har lugnat sig lite nu. Däremot uppblåst magen och är enorm trött. Har även märkt att jag är "vresig" o har kort stubin...Sambon har märkt av det tydligt oxå.

Va illamående med under min andra graviditet o det skulle jag vilja vara utan denna gången. Få ju se hur det utvecklas. V. 5 (4+4) idag.

• Twoblirthree
    Skrutten93 skrev 2017-07-27 18:03:41 följande:

Åh, då är vi i exakt samma vecka :) är i v5 (4+4) ????????????????

Himla roligt juh...:) Första barnet?
  • Twoblirthree
    Skrutten93 skrev 2017-07-28 02:28:21 följande:

Ja det är vårt första barn! :) coolt att vi är precis i samma vecka :) var detta ditt första barn? :)

Nej, det blir mitt tredje. Har två flickor sen innan. En är 7 år och den andra är 1 år. :)
  • Twoblirthree
    Linluva3 skrev 2017-07-28 11:09:42 följande:

Vad skönt att höra! Då är det nog bara för att det pågår massor där inne som det värker till och ilar

Jag har oxå en hel del molande i magen. Mer hungrig o uppblåst oxå.
  • Twoblirthree
    Linluva3 skrev 2017-07-28 13:17:30 följande:

Känns det lite som mensvärk?

Jag har inget molande just nu, igår hade jag ganska mycket. Idag känns det inte alls men på kvällen så brukar jag bli uppblåst och svullen. Och hungrig varje timme typ ????

När tänker alla berätta för nära och kära? Och för chefen?

Har inte haft mensvärk innan så kan inte riktigt jämföra med det. Men molande är det nästan hela tiden. Idag har jag varit hungrig och svagt illamående samtidigt... o så trött.

Jag har berättat för min mamma o en nära vän, annars ligger jag lågt ett tag. Är föräldraledig till februari så berättar nog för chefen i höst att jag blir kvar hemma. :)
  • Twoblirthree
    LovisaTilda skrev 2017-07-28 13:30:48 följande:

Jag är också 4+4 idag :) säger era appar också bf 1/4? ;)

Den ena appen säger 2/4 (min kalender) och den andra säger 31/3 (preglife). Så någonstans däromkring blir det väl. :)
  • Twoblirthree
    Linluva3 skrev 2017-07-29 10:03:25 följande:

Då är jag med!

Då verkar det ha varit ganska turbulent för er. Hoppas att det går vägen nu!!

Finns det något "normalt" hur mycket symptom man ska ha? Jag har nästan inga.

Den planen lät ju ändå bra, det känns som att det borde fungera!

Hur fick du reda på att du hade en cysta på äggstocken?

Med min första hade jag knappt några symtom. Med andra dröjde symtom till typ v 12. Nu med tredje har jag känt av lite redan innan jag plussade. ?
  • Twoblirthree
    Casja skrev 2017-07-29 20:26:36 följande:

Hej! Jag plussade precis och nu väntar vi vårt tredje barn! Helt obeskrivligt lycklig. De andra två graviditeterna har jag mått illa och känt yrsel men denna gången har jag bara växtvärk än så länge. Jag är bara i vecka 5.

Hur mår ni andra? Finns det någon fb-grupp?

Mor79 skrev 2017-07-29 20:29:45 följande:

Jag plussade i tisdags och är på 4+1 nu med bf 6 april. Blir barn nr tre för oss. :)

Jag väntar oxå mitt tredje och är i v.5. Molande i magen, trött och vresig. Förra veckan va jag väldigt kissnödig. ;)
  • Twoblirthree
    Casja skrev 2017-07-30 08:15:24 följande:

Vad kul!

När är era andra barn födda? Vi har två pojkar födda i våren 14 och 16.

Mina två flickor är födda sommar 2010 och 2016. :)
  • Twoblirthree
    Qem skrev 2017-07-30 09:17:01 följande:

Drömde just att jag fick missfall. Har försökt att inte oroa mig så mycket för det, blir det så så blir det så. Bättre att bara vara glad så länge det går. Men nu blev jag jätteorolig. Känner för att bara ligga kvar i sängen hela dagen och bara ta det lugnt. Vet att man inte kan påverka det, men det är så det känns.

Usch va jobbigt. Drömmar kan va riktigt jobbiga. Vi får hålla tummarna. Gör något roligt idag o ta det lugnt. Hoppas det känns bättre snart.
  • Twoblirthree
    Casja skrev 2017-07-30 12:05:41 följande:

Härligt! Då kanske ni tom kan få lite hjälp av stora tjejen och hon kommer förstå mycket mer än våra ungar barn:)

Ja den stora är ju självgående oxå o hjälper till mycket. Blir så spännande o följa alla. ?
Svar på tråden BF april 2018