• Linluva3

BF april 2018

Hallå där!

Jag hoppar in här! Jag fyller 24 och sambon är 27.

Jag plussade igår (weeeeiiii :D) , är enligt app i vecka 5 (4+1). Jag och min sambo har försökt i 4 månader vilkey gick fortare ön vad vi trodde! Min mamma och pappa försökte i 9 ÅR!

Jag har ätit minipiller i 7 år, tog mitt sista piller för 4 månader sedan . Enligt app, bf i början av april.

Måtte detta gå vägen nu!!

• Linluva3
    Nathaliieee skrev 2017-07-27 06:25:13 följande:

Idag kom mitt första illamående på morgonen så pass så att det kom upp..

När jag va gravid med sonen mådde jag lite för bra. Det ända som jag hade då va växtvärk.

Hur är det med er och era symtomer?

Hur långt gången är du? :)

Jag har typ inga symptom alls ... får ibland som "sötar" som gör mig kissnödig och är supersugen på salt hela tiden bara.
  • Linluva3
    hemliganatta skrev 2017-07-27 09:41:51 följande:

Någon mer som blir illamående vid träning? Det och mina bröst är biverkningar jag fått, känslan av "mensvärk" också. Glad att jag inte behöver kissa hela tiden än

Har också som mensvärk! Blir nästan orolig av den känslan... Men står att det är normalt och att det är livmodern som gör plats för fostret?

Jag kissar dock hela tiden ???? annars har jag ganska få biverkningar
  • Linluva3
    hemliganatta skrev 2017-07-27 14:10:26 följande:

Jag vet när jag var typ 13år hade jag extrem mensvärk kunde inte stå upp men slutade så fort jag la mig ner, är precis så nu med! Känns inte som att det borde göra såhär ont..

Oj! Så ont har nog inte jag, men man blir ju nojig. Vilken vecka var du i?
  • Linluva3
    hemliganatta skrev 2017-07-27 14:32:09 följande:

Bara v4 så varje gång jag går på toa kollar jag rädd ner för känns som mens :(

Åh fy vad jobbigt. Ring 1177 och fråga om det kan vara så? Det är ju säkert bara livmodern som gör plats för bebben
  • Linluva3
    MrsGalotti skrev 2017-07-27 21:15:35 följande:

Jag hade mensvärk förra graviditeten. Även kramper som före mens, sprang på toa varje kvart för att se om det kom blod. Och blod kom det men bara lite och bara så att man kunde se på pappret. Barnet växte fint och fyller 3 i november

Vad skönt att höra! Då är det nog bara för att det pågår massor där inne som det värker till och ilar
  • Linluva3
    Twoblirthree skrev 2017-07-28 12:36:02 följande:

Jag har oxå en hel del molande i magen. Mer hungrig o uppblåst oxå.

Känns det lite som mensvärk?

Jag har inget molande just nu, igår hade jag ganska mycket. Idag känns det inte alls men på kvällen så brukar jag bli uppblåst och svullen. Och hungrig varje timme typ ????

När tänker alla berätta för nära och kära? Och för chefen?
  • Linluva3
    Entusiastisk skrev 2017-07-28 14:34:30 följande:

Vi ville dela lyckan med våra familjer samma dag så vi gjorde speciella saker till var och en för att få reda på vår graviditet. Händer något så kommer vi ändå behöva våra familjers stöd.. Vi står våra familjer väldigt nära också så kändes som det enda rätta för oss.. Vi ska på ett tidigt ul redan i v8 och tänker då gå ut till våra närmsta vänner eftersom missfallsrisken minskar till nästan som efter v12 om vi hör lilla hjärtat<3. Sedan efter Kubtest(v11-14) eller RUL går vi mer utanför till bekanta, skola/jobb tror jag är planen :)

Åh mysigt!!

Ja jag tänker likadant att jag vill berätta om något skulle hända. Men är inte riktigt redo att säga till min familj än, och så vill jag berätta tillsammans med min sambo och han är nu bortrest 1,5 vecka.

Hur kommer det sig att ni ska på ul så tidigt? Bara nyfiken :)

Minskar riskerna efter v8 redan menar du?
  • Linluva3
    Twoblirthree skrev 2017-07-28 15:06:53 följande:

Har inte haft mensvärk innan så kan inte riktigt jämföra med det. Men molande är det nästan hela tiden. Idag har jag varit hungrig och svagt illamående samtidigt... o så trött.

Jag har berättat för min mamma o en nära vän, annars ligger jag lågt ett tag. Är föräldraledig till februari så berättar nog för chefen i höst att jag blir kvar hemma. :)

Åh okej! Jag hann ha 2 "riktiga menser" innan jag blev gravid. Ätit minipiller utan mens i 7 år men dessa 2 ggr har jag haft som molande mensvärk, känns lite så nu till och från. Jag är hungrig men får som en spykänsla i ca 3 sekunder när jag ätit lite men som snabbt försvinner. Är obeskrivligt trött hela tiden.

Okej mysigt! :D
  • Linluva3
    Yamagata skrev 2017-07-28 15:18:10 följande:

Jag berättade för min mamma idag :) Vecka 5 nu, 4+0.

Vi var och åt lunch tillsammans på ett kinaställe. Jag gick runt i mina egna tankar runt buffébordet och tänkte väl inte så mycket på vad jag tog. När vi satte oss insåg jag att jag lagt på sushi! Är inte superinsatt ännu på vad man får och inte får äta men sushi har jag för mig att man ska vara försiktig med. Jag brast ut i skratt och berättade. Hon blev jätteglad och började gråta. Kändes ändå helt rätt att berätta för henne såhär tidigt. Min fina mamma!

Åh haha! Jag känner att jag också kommer göra såna "misstag" haha! Men tycker det är svårt när det kommer till vad gör fisk och så man får och inte får äta... är själv fiskade men sådan fisk jag fiskar var tydligen inte så bra att äta (abborre och gös), tydligen bättre med odlad fisk.

Åh bästa reaktionen! Jag tror också att min mamma kommer få en tår eller två hihi
  • Linluva3
    Kadde90 skrev 2017-07-28 23:52:48 följande:

Jag beställde hem böcker till våra föräldrar som heter mormors bok: minnen till mitt barnbarn. Alla ska få varsinn, finns för både mor och farföräldrar :) till min syster ska jag göra en korg med bra att ha saker hemma när jag och bebisen kommer å hälsar på :) sambons bror kommer nog få en napp där det står världens bästa farbror :) vi kommer nog berätta om en vecka för familjen :) chefen och vänner berättar jag nog nån gång efter vecka 12

Låter supermysigt ju!! :D
  • Linluva3
    MrsGalotti skrev 2017-07-29 09:15:38 följande:

Chansen för att allt går hela vägen ökar när hjärtat börjar slå. Så det är det som menas. Men får man inget ul får man inte veta det utan får lita på sig själv och sin kropp.

Förra gången fick vi göra många tidigs ul pga flera års ofrivillig barnlöshet och blödningar under graviditeten. Denna gång ser allt exemplarisk ut så länge (första försöket, inga blödningar än, lagom symtom så att man känner sig påmind men där vardagen inte påverkas mm) så det kan bli betydligt svårare att övertala bm om att skicka remiss.

Jag har dock en cysta på ena äggstocken och den har växt på sistone så jag kanske ska ringa min gyn och be om att få komma in på ul för att se hur stor den är nu när graviditeten börjat och så får jag se något mer "på köpet"? Klart värt ett försök i alla fall.

Då är jag med!

Då verkar det ha varit ganska turbulent för er. Hoppas att det går vägen nu!!

Finns det något "normalt" hur mycket symptom man ska ha? Jag har nästan inga.

Den planen lät ju ändå bra, det känns som att det borde fungera!

Hur fick du reda på att du hade en cysta på äggstocken?
Svar på tråden BF april 2018