Inlägg från: MrsGalotti |Visa alla inlägg
  • MrsGalotti

BF april 2018

Hej,

Plussade igår så bf bör vara nånstans mellan 29/3 och 3/4

Fortfarande chockad då med första barnet tog nästan 5 år innan vi äntligen fick se ett plus på stickan medan den här gången gick det direkt på första försöket! Min dotter fyller 3 i november och jag själv 33 bara ett par veckor efter henne ????

Symtom? Blir illamående när hungrig precis som med ettan men annars inget. Mår mkt bättre än första graviditeten och hoppas bara det inte betyder att nåt är fel denna gång.

• MrsGalotti
    Fia80 skrev 2017-07-24 23:28:59 följande:

Plussade idag men osäker på bf men jag tror 29 mars eller precis i början av april jag är 37 och har en tjej pp 1 år och en bonus på snart 10 år

Funderar när man ska kontakta sin bm med tror jag gjorde det i v 7 på min lilla tjej

Typ samma bf som jag räknar ut på mig

Undrar detsamma. Förra gången ringde jag direkt jag plussade då det var lite av ett specialfall pga många års ofrivilliga barnlösheten men den här gången känns allt annorlunda, bättre så jag tror inte jag har lika bråttom nu.
  • MrsGalotti

Jag kan fixa en fb-grupp och självklart ska den vara hemlig! Fixar strax så kan jag skicka mejlinbjudan till er som inboxar mejladresser. Inbjudan kan dock bara skickas från datorn så det kan jag inte göra ikväll tyvärr men imrn bitti

• MrsGalotti

Behöver bli vän med nån av er för att kunna skapa en grupp. Måste kunna lägga till minst en vän, säger det.

• MrsGalotti

Nu finns den hemliga gruppen men eftersom den är hemlig behöver jag nog bjuda in er en och en via mejladress. Så inboxa mig här på FL så lägger jag till er Skrattande

• MrsGalotti
    eiwaliih skrev 2017-07-25 20:36:52 följande:

Vet inte hur man inboxar här men du kan väl lägga till via namn? Eva-Li Rasmussen heter jag :)

Är även med i en grupp som heter vi gravida med BF 2018 :)

För att jag ska kunna lägga till dig i gruppen behöver vi vara vänner på fb (annars kan man inte lägga till med bara namn). Får för mig att man skickar ett pm här genom att klicka på min "nickname" och där nånstans ligger pm-funktionen.
  • MrsGalotti
    Oline skrev 2017-07-26 15:16:19 följande:

Åh jag vill också vara med i Facebook gruppen, dock vill jag vänta med att gå med i några veckor då jag tyvärr haft flera missfall tidigare :/ hoppas att man fortfarande kan få gå med om några veckor! :) Och grattis till er alla från mig!! Själv har jag bf 2 april :)

Beklagar missfall och håller tummarna för den här gången. Hör av dig när du känner dig redo
  • MrsGalotti
    Kadde90 skrev 2017-07-26 23:08:28 följande:

Hej alla :)

Även jag plussade på hela 3 test i söndags och kan inte alls fatta att jag är gravid. Slutade med p pillrena i april och eftersom jag har pcos så sa jag och sambon att vi ser vad som händer. Jag trodde inte att jag skulle kunna bli gravid på naturlig väg men sedär :D är i vecka 4 (4+3). Vågar inte riktigt glädjas fullt ut ännu eftersom jag har blött lite i 10 dagar :/ pratade med barnmorskan och hon sa att det är svårt att säga om det är ett missfall eller inte. Är så lite blod så hon trodde inte att det var något missfall men man vet aldrig. Nu vill jag bara att det ska bli helg så jag kan ta ett nytt test och se om det fortfarande är plus :)

En historia med blödning och positiv utgång här: min förra graviditet. 4.5 års fruktlösa försök, endometrios troligen bidragande orsak. Plussar. Börjar blöda 3dgr efter plusset. Får x antal vul och ul under graviditeten, första redan i v6. Slutar inte blöda förrän v24!

Ut kommer en frisk tjej på bf-dagen, inga fel hittades nånstans under hela graviditeten när det gäller blödningar.

Håller tummarna för dig!
  • MrsGalotti
    Nathaliieee skrev 2017-07-27 06:25:13 följande:

Idag kom mitt första illamående på morgonen så pass så att det kom upp..

När jag va gravid med sonen mådde jag lite för bra. Det ända som jag hade då va växtvärk.

Hur är det med er och era symtomer?

Samma som förra gången: illamående när hungrig (dvs varje timme... ), svullna ömma bröst, lite molvärk. Och en känsla av tryck i livmodern när jag sitter ner eller böjer mig. Den känslan hade jag med förra barnet och den känslan hade jag också nu innan jag plussade - när jag ska ha mens känner jag mig "tom" inuti medan de två gångerna jag varit gravid känns det som att något är där.

Denna gång har jag tyvärr känningar av min cysta på ena äggstocken, hade inte det förra gången (cystan var mindre då) och är lite orolig att det inte är själva cystan utan utomhavandeskap men ska försöka inte oroa mig för mkt utan så länge det känns ok ska jag utgå ifrån att det är ok

Förra graviditeten var en ständig period av oro, denna gång vill jag njuta då jag inte planerar flera barn sen.
  • MrsGalotti

Jag har ställt in så att alla medlemmar får lägga till andra medlemmar så ni kan lägga till varandra, så ni behöver inte gå via mig. Har fixat ALLA som skrivit till mig hittills och om det är någon som inte fått nån inbjudan fast hen mejlat mig får antingen höra av sig igen eller fixa det via nån annan i tråden. Ni kan t ex bli vänner med varandra på fb och lägga till varandra sen.

Svar på tråden BF april 2018