• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • Skrutten93
    Twoblirthree skrev 2017-07-27 17:49:48 följande:

Jag har oxå varit mycket kissnödig men det har lugnat sig lite nu. Däremot uppblåst magen och är enorm trött. Har även märkt att jag är "vresig" o har kort stubin...Sambon har märkt av det tydligt oxå.

Va illamående med under min andra graviditet o det skulle jag vilja vara utan denna gången. Få ju se hur det utvecklas. V. 5 (4+4) idag.

Åh, då är vi i exakt samma vecka :) är i v5 (4+4) ????????????????
  • hemliganatta

Har det kommit till någon Facebook-grupp än, Skrev till hon dom skulle starta en grupp men inte fått något svar eller in bjudan än!

• emizz
    LovisaTilda skrev 2017-07-27 15:01:37 följande:

Hoppas, hoppas att allt går bra <3 ska hålla tummarna gör dig! Blödning tidigt i graviditeten är dock vanligare än man kan tro så det behöver inte vara någon fara. Men det är en ganska klen tröst när man blöder. Man tror ju alltid det värsta :/

Tack hoppas verkligen att allt är ok men har nästan ställt in mig på mf har blött hela dagen nu :( får ta ett test igen om 2 veckor så får vi se
    Ehliaz-09 Alice-11 Bebis-18
  • MrsGalotti

Jag har ställt in så att alla medlemmar får lägga till andra medlemmar så ni kan lägga till varandra, så ni behöver inte gå via mig. Har fixat ALLA som skrivit till mig hittills och om det är någon som inte fått nån inbjudan fast hen mejlat mig får antingen höra av sig igen eller fixa det via nån annan i tråden. Ni kan t ex bli vänner med varandra på fb och lägga till varandra sen.

• MrsGalotti
    hemliganatta skrev 2017-07-27 19:22:01 följande:

Har det kommit till någon Facebook-grupp än, Skrev till hon dom skulle starta en grupp men inte fått något svar eller in bjudan än!

Har både svarat dig och skickat inbjudan tidigare. Inte fått något mer efter det.
  • hemliganatta
    MrsGalotti skrev 2017-07-27 20:39:21 följande:

Har både svarat dig och skickat inbjudan tidigare. Inte fått något mer efter det.

Aha det hade kommit till skräppost mitt misstag! Tack så mycket för inbjudan iaf :)
  • Fia80
    emizz skrev 2017-07-27 20:12:29 följande:

Tack hoppas verkligen att allt är ok men har nästan ställt in mig på mf har blött hela dagen nu :( får ta ett test igen om 2 veckor så får vi se

Åh håller mina tummar att det inte är mF
  • MrsGalotti
    Linluva3 skrev 2017-07-27 13:45:20 följande:

Har också som mensvärk! Blir nästan orolig av den känslan... Men står att det är normalt och att det är livmodern som gör plats för fostret?

Jag kissar dock hela tiden ???? annars har jag ganska få biverkningar

Jag hade mensvärk förra graviditeten. Även kramper som före mens, sprang på toa varje kvart för att se om det kom blod. Och blod kom det men bara lite och bara så att man kunde se på pappret. Barnet växte fint och fyller 3 i november
  • Twoblirthree
    Skrutten93 skrev 2017-07-27 18:03:41 följande:

Åh, då är vi i exakt samma vecka :) är i v5 (4+4) ????????????????

Himla roligt juh...:) Första barnet?
  • Skrutten93
    Twoblirthree skrev 2017-07-28 01:58:17 följande:

Himla roligt juh...:) Första barnet?

Ja det är vårt första barn! :) coolt att vi är precis i samma vecka :) var detta ditt första barn? :)
Svar på tråden BF april 2018