• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • brennaV

Smyger in här lite lätt. Har precis plussat och bör vara i vecka 5 (4+1). Har tre missfall bakom mig så vill inte ropa hej än. Går gärna med i en fb grupp när jag gjort första vul. Vill inte behöva hoppa ur gruppen om det återigen inte är något. Har två barn sen innan

• AmandaF
    Emchri skrev 2017-07-31 20:11:16 följande:

Jag tycker du gav mig råd i helt den nivån som jag behöver. Jag är först i min närmsta bekantskapskrets med att få barn och eftersom vi ännu inte har berättat för någon heller så tror jag att det hjälper för mig bara att tala om mina orostankar högt med någon annan än min sambo. Det hade säkert varit lättare om jag kunnat prata med någon som varit gravid. Nu är allt så nytt, omtumlande och skört.

Jag är 26, så det är väl ganska ungt och är en orolig människa överlag, men jobbar mycket med att minska den biten.... Så hela den här graviditeten kommer bli en enorm prövning. Men tusen tack för råden, jag visste inte om jag skulle våga skriva eftersom jag inte varit aktivt i några forum tidigare men bemötandet här är ju helt toppen!

<3 !
  • Lullisen

Hej! Grattis till er alla! Jag plussade idag, så lycklig! Har bf 10/4. Jag bor i Växjö och är 26 år och har sedan tidigare en dotter på 8 år och en son på 11 månader. Jag vill väldigt gärna vara med i den hemliga fb-gruppen, Malin Malmros heter jag.

• Mysis

Hejsan!
    Grattis till alla i gruppen!

Jag fick plus i förra veckan! Är 29 år gammal och slutade med p-piller i December, men det här var det första riktiga försöket (under vår smekmånad!). Försöker att inte ha för höga förhoppningar för jag har haft bruna blodiga flytningar varje dag sedan 9 dagar efter ÄL, men det blir hela tiden mindre och mindre och läkaren sa att det är vanligt så hoppas på att allt går bra ändå! 

Är nu i vecka 4+5 enligt NC men enligt läkarens metod där de använder första dagen på förra mensen är jag 5+6 för hade sent ÄL (det blev förflyttat för skulle ha ÄL på bröllopsdagen men kroppen va nog för uppspelt för att släppa ägget haha). 

Jag går jättegärna med i facebookgruppen, skickar meddelande till MrsGalotti nu :) 

• mjka17

Ang att berätta till andra. Jag tycker det känns så overkligt så det får nog sjunka ner lite innan jag berättar till andra. När jag väntade min dotter berättade jag på en gång till några av de närmsta vännerna.

Har inga symtom heller, förutom extremt mkt småfinnar. Men är ju å andra sidan i vecka 3+6 enl ÄL eller v 3+2 enl sista mens(vilket inte kan stämma då jag fick första plusset för tre dagar sedan).

Det var ganska kul första plusset, hade drömt att jag fick positivt men så var testet negativt på morgonen. Är lite fjantig och sparar gamla test så kollade vid lunchtid och då såg jag ett spökstreck:). Sedan har det blivit starkare både igår och idag:D

• Ninniisen

Hej allihop!

Hoppar in här efter att ha plussat och väntar 7:e barnet. Vi förlorade vår lilla 6:a i vecka 22 för 3 månader sen så känslorna är blandade men hoppas mest att allt går vägen och vi får en liten frisk bebis i slutändan.
    BF är runt 12 april.

° ★ Izabelle ° ★ Felicia ° ★ Gabriel ° ★ Alice ° ★ Emmy ° ★ Freja
  • brennaV
    Ninniisen skrev 2017-08-02 09:38:03 följande:

Hej allihop!

Hoppar in här efter att ha plussat och väntar 7:e barnet. Vi förlorade vår lilla 6:a i vecka 22 för 3 månader sen så känslorna är blandade men hoppas mest att allt går vägen och vi får en liten frisk bebis i slutändan.

BF är runt 12 april.

Häftigt med nummer 7 på raken. Beklagar förlusten av er 6:a - kram
Svar på tråden BF april 2018