• mjka17

BF april 2018

Hejhej allihopa!

Har precis plussat! Bf 10/4 enl ägglossningen:) Är 30 år och har en treårig dotter som förhoppningsvis ska bli storasyster.

Ska bli kul att följas åt:)

• mjka17

Ang att berätta till andra. Jag tycker det känns så overkligt så det får nog sjunka ner lite innan jag berättar till andra. När jag väntade min dotter berättade jag på en gång till några av de närmsta vännerna.

Har inga symtom heller, förutom extremt mkt småfinnar. Men är ju å andra sidan i vecka 3+6 enl ÄL eller v 3+2 enl sista mens(vilket inte kan stämma då jag fick första plusset för tre dagar sedan).

Det var ganska kul första plusset, hade drömt att jag fick positivt men så var testet negativt på morgonen. Är lite fjantig och sparar gamla test så kollade vid lunchtid och då såg jag ett spökstreck:). Sedan har det blivit starkare både igår och idag:D

• mjka17
    MrsGalotti skrev 2017-08-02 12:28:16 följande:

inboxa mig mejladressen så fixar jag inbjudan

Jag går gärna med om ett par veckor:)
  • mjka17
    FiaLottaPäronkvist skrev 2017-08-07 07:27:45 följande:

Idag skall jag till gyn och egentligen bara fastställa att jag fått missfall. Så tungt. Vet inte hur jag skall ta mig igenom detta...

Så tråkigt:/

Förstår dig, har ett missfall ev utomkvedshavandeskap i bagaget.

Har bokat tidigt UL i ca v 7-8 för att kolla att allt står rätt till denna gången.
  • mjka17
    Hoppas7910 skrev 2017-08-07 10:50:27 följande:

Hej alla :) och grattis till alla plus!

Hoppar gärna in här med!

Plussade för ca 1,5 vecka sedan och BF är 8-9 april. Har en liten dotter som precis fyllt 1 år och väldigt många tidiga MF och 2 MA i bagaget så jag vågar inte vara glad än.

Ska på tidigt VUL nästa tisdag så vi hoppas innerligt att vi får se hjärtslag då!

Har mkt molvärk och är trött som attans men inga ömma bröst.. får mig att tro att det stannat av igen.

Har alla ni andra ömma/stora bröst?

Känner inte heller något i brösten, men ammar fortfarande så det kanske har med saken att göra. Tänkte ev samma för dig när din dotter är så liten?
  • mjka17
    januari2015 skrev 2017-08-09 15:16:45 följande:

Hej! Plussade igår med andra barnet. Har Sixten 2,5år sedan innan som fortfarande ammas. Får se Hur länge jag orkar fortsätta med tanke på att jag redan är väldigt öm i brösten :) någon mer som ammar storasyskon under graviditeten?

Lägg gärna till mig på facebook annabeckmam@hotmail.com

Jag ammar också min dotter:) Hon är 3 år nu. Hade nog tänkt sluta men att snutta är det bästa hon vet. Hade tänkt mig ett barnsturt amningsavslut eller iaf att hon accepterar det:) Just nu känns det rätt mysigt att amma även om det är upp och ner förstås. Frågade dottern hur vi skulle göra om det kommer en bebis någongång. Då svarar hon att jag kan ta den tutten så tar bebisen den andra tutten:D
  • mjka17
    Savoy skrev 2017-08-11 08:20:51 följande:

Hej jag är gravid i vecka 5 och haft små symptom såsom lätt illamående dragningar i nedre delen av magen, lätt yrsel och allmänt lite hängig. För tre dagar sedan vaknade jag upp och fram till idag känner mig absolut inte gravid!! Alla symptom har liksom försvunnit. Orolig om barnet slutat växa?? Någon med liknande erfarenhet? Hur gick det för er?

Vid min förra graviditet hade jag inga symtom alls, så pass att jag fick verkligen förståelse för de som upptäcker graviditeten orimligt sent. Min dotter är nu världens finaste treåring:D
  • mjka17
    AishaK skrev 2017-08-12 10:08:23 följande:

Är det någon här som planerar att göra ett kub eller nipt test? Har ni koll på om man pratar med barnmorskan om detta på sitt första besök och hon sedan hjälper till med att boka? Eller om man kan ringa när man vill till de kliniker/sjukhus som utför dessa tester? OBS jag är i vecka 5 och har min inskrivning om 2 veckor.

Jag var hos bm i veckan som var, jättetidigt(v 4+2) men i mitt landsting vill de att man tar tyroidea-prover för att se om man behöver behandling då det annars är ökad risk för MF..

Hursom sa hon att jag iaf redan nu kan ringa och boka tid för KUB. Jag tror det var så att de går vidare med nipt om det är hög risk. Så lyxigt här är det gratis med KUB, i landstinget jag bodde i när jag väntade dottern betalade vi 1500.

Tänkte iaf vänta med att boka KUB tills vi varit på VUL(30/8).
  • mjka17
    AishaK skrev 2017-08-12 15:04:11 följande:

Erbjuds alla tidigt vul i staden du bor i eller måste man be om det? Behövs någon särskild anledning till att göra de? Såg nu att kub kostar 1500 kr om man är yngre än 35 år och 300 kr om man är äldre än 35.

Nej alla erbjuds inte, men jag hade ett misstänkt utomkvedshavandeskap för några år sedan så därför behöver jag göra ett.. Hade annars iofs gjort ett privat bara för att se att allt är ok. Har man sett hjärtat i v 7 är det väldigt liten risk att något går fel.
  • mjka17
    Bodil164 skrev 2017-08-12 15:43:22 följande:

Jag startar en grupp för oss som inte fick plats i den första om det finns intresse för det? Skriv mailadress till mig så lägger jag till dom som vill. :)

Blev den första full? Jag väntar gärna och går med om ett par veckor om det är ok????
  • mjka17
    Bodil164 skrev 2017-08-12 16:48:12 följande:

Ja, dom satte visst stopp efter 100 medlemmar. Absolut, gör det! :)

Ok, då är jag gärna med senare:D

Vart kommer alla ifrån?

Jag är från Örebro:)
Svar på tråden BF april 2018