• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • Maaja

Hej på er!

Är gärna med er här och följs åt! BF 12/4. Har sen tidigare 2 barn födda -08 och 09. Försökt i några månader och nu äntligen! Ändå inte helt lugn;) Har använt Clearblue Fertilitetsmonitor Advance och det var där jag fick mitt plus igår. Men testade idag minus på cb "testa tidigt" test och cb digitalt. Apotekaren sa att den är xtra känslig så den visar inte fel men jätte förvirrad att inte de andra visar ngt plus. Men har ju mitt plus! Köpte nytt test att ta imorgon fast hon sa jag ska vänta några dagar;)

• DrömlivetiHD
    FiaLottaPäronkvist skrev 2017-08-05 13:46:58 följande:

Stor blödning idag i ca 10 min, som avtog ganska snabbt med färskt blod. Inga klumpar. Hemskickad från gynakuten, tillbaka på måndag för VUL.

Gravid 7+2.

Livet känns hopplöst. :'(

Åh förstår att ni är oroliga :( Håller tummarna för ett positivt VUL på måndag <3
  • FiaLottaPäronkvist
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-05 17:36:40 följande:
    Åh förstår att ni är oroliga :( Håller tummarna för ett positivt VUL på måndag <3
    Kommit lite små små klumpar nu på eftermiddagen. Mår ändå ok.. då var det väl inte menat :(
  • eiwaliih
    Kadde90 skrev 2017-07-28 23:52:48 följande:

Jag beställde hem böcker till våra föräldrar som heter mormors bok: minnen till mitt barnbarn. Alla ska få varsinn, finns för både mor och farföräldrar :) till min syster ska jag göra en korg med bra att ha saker hemma när jag och bebisen kommer å hälsar på :) sambons bror kommer nog få en napp där det står världens bästa farbror :) vi kommer nog berätta om en vecka för familjen :) chefen och vänner berättar jag nog nån gång efter vecka 12

Vart har du hittar dem böckerna? Låter ju jättemysigt :)
  • Kadde90
    eiwaliih skrev 2017-08-05 20:41:22 följande:

Vart har du hittar dem böckerna? Låter ju jättemysigt :)

Dom finns på bokus :) blev riktigt uppskattat :D
  • Gravidmedlitenbulle

Första gången jag är gravid och är nu i 4+1. Bf 13/4-18 samma dag som pappan till barnet fyller år, får se om det blir en härlig födelsedagspresent för honom ????

• Amanda87
    Kadde90 skrev 2017-08-06 02:20:58 följande:

Dom finns på bokus :) blev riktigt uppskattat :D

Vi köpte också boken "farmors bok" vid förra grav. Tanken som slog mig nu...hur gör vi med detta barn? Är det farfar som får en bok då? För farmor kan ju inte fylla i två lika böcker. Blir ju lite dubbelt även om det är till olika barn...
  • Hedgehog

Hej! Jag plussade häromdagen. BF 7 april, 3 barnet. Helt oplanerat, men efter några dagars eftertanke har vi sagt att vi behåller. Känns pirrigt :) Hur mår ni? Jag gick in i vecka 6 idag, och har mått lite illa från och till idag.

• eiwaliih
    Hedgehog skrev 2017-08-06 19:51:43 följande:

Hej! Jag plussade häromdagen. BF 7 april, 3 barnet. Helt oplanerat, men efter några dagars eftertanke har vi sagt att vi behåller. Känns pirrigt :) Hur mår ni? Jag gick in i vecka 6 idag, och har mått lite illa från och till idag.

Hej och stort grattis till plus! <3

Vad kul att ni bestämt er för att behålla :)

Hur gamla är de andra barnen?:)

Här är det också 6 veckan, BF 3 april :)

Har inte så mycket symptom förutom Hormonmonstret jag blivit :D haha! Lite molvärk och ytterst lite illamående ibland :)
Svar på tråden BF april 2018