• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • Elin1991

Hej! Jag hoppar in här. Plussade precis efter första försöket & är i chock men det är fantastiskt :)

• Hoppas7910
    Thezz skrev 2017-08-09 08:25:15 följande:

Hej på er alla! En till som plussat (men vågar inte riktigt vara glad ännu..)

Fick missfall förra månaden och min kropp har verkligen bettet sig lustigt på senaste små blödningar/spottings hit och dit o ja jag förstår mig inte alls på den.

Den 15 juli var gravtesten iallafall negativa men igår kom det fram ett tydligt nytt streck på testen. Fattar ingenting. Haha. Måste ju såklart vara något nytt där inne? Nu är jag ju dock i vanlig ordning väldigt orolig. Börjat få bruna spottings aktigt idag på morgonen har en ganska jobbig mensvärk o nee, fan är jätteorolig. Jag hoopas verkligen.så att detta ska gå...

Förlåt för långt inlägg, ville bara skriva av mig.

Hej och grattis!

Förstår att du är orolig! Man skulle kunnat spola fram tiden tills det är säkert att bebis lever och mår bra!
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-08 22:42:31 följande:

Ja de hoppas jag med :)

Men du, jag tror det är svårt att lita på CB testen när de gäller stigning. Ibland tar de lite längre för hormonerna att stiga.

Jag var med om de förutom o vart direkt livrädd, men fick då Veta att CB digital inte kan skilja så bra på när man blivit befruktad.

De beror på att hormonnivån är lägre på missa o höre på andra, och när man gått längre in i graviditeten kan de visa mindre än vad man egentligen har, så ta det med en nypa salt ;)

Aha, fick du ta några tester innan som visade någon brist på något el blev ni bara givna läkemedel ändå?

Dem här jäkla testen :( om man bara kunde låta bli och vara glad! Men med vår historia så behöver jag den bekräftelsen att det stiger fint.

Därför känns det verkligen inte positivt idag.

Har också läst att man inte ska lita blint på veckoindikatorn men det ändrade sig på "rätt" dag med vår dotter så jag kan ju inte låta bli att jämföra med det.

Jaja.. får försöka intala mig själv att jag är gravid! På tisdag får vi ju mer besked iaf.

Ja, vi gjorde en massa tester men inget som visade något fel varken på mig eller sambon. Så det var enbart en studie för att se om läkemedel kan hjälpa i de fall som upprepade missfall förekommit. Stödet och alla kontroller var riktigt bra!!
  • Glitterlim
    Hoppas7910 skrev 2017-08-09 09:39:03 följande:

Tack! Det gjorde det inte :( känner mig konstigt tom i kroppen på något sätt så det känns som allt mitt hopp försvunnit..

har läst att det inte alltid är att veckoindikatorn stämmer men jag fick 2-3 veckor förra onsdagen så rent logiskt borde det slagit om. Sen blir det inte bättre av att brösten ff inte är ömma. Fasen :(

Ja, det betyder det! Vad kul med en av samma årgång :) man känner sig lätt lite gammal ;)

Jag är 5+1 idag! Så vi är nästan lika där med :)

Vill ge dig lite hopp. Tidigare graviditeter har det slagit om till 3+ i v 5+0, så när jag tog ett test denna graviditet i v 5+2 och det stod "2-3 veckor" tappade jag allt. Haft många missfall och tänkte att nu är det kört. Men testade igen på 6+0 och då fick jag 3+. Bröt upp båda testen och jämförde remsorna och det var såååå liten skillnad i styrka mellan de två testerna så när jag testade första gången låg jag säkert på gränsen. Är på 6+2 idag och mår superilla så det ska nog gå vägen denna gång. Det kommer gå bra för dig med ska du se :)
  • Glitterlim
    fattar nada skrev 2017-08-08 14:37:11 följande:

Åh så skönt att höra att man inte är ensam om varken det ena eller det andra :) har du haft sån molvärk tidigare graviditeter?

Ska slänga mig med i fbgruppen efter jag testat, vet inte nu om jag orkar vänta en vecka till eller om jag testar imorgon redan :p

Du måste säga till när du testat, skicka pm med din e-mail till mig så lägger jag till dig i gruppen på Facebook isåfall :) Skulle vara så himla kul med någon mer som får såpass tätt så att man kan dela erfarenheter!

Ja jag har haft sån molvärk innan, men aj vad ont det gör! Känner du igen det från tidigare graviditeter?
  • Mawie

Hej allihopa! :D Plussade i dag, är i v 5. Har nog inte riktigt fattat eller så är det oron att det ska bli fel igen:(

Min sambo och jag har försökt sen feb/mars 2016.

Ett missfall den 29 mars, som har varit otroligt jobbigt.

Hade tillslut sån ångest att ta graviditetstest att bli besviken gång på gång.

Hamnade här på FL efter missfallet, då jag kände att jag behövde ventilera med andra kvinns i liknande situation.

Men hoppas att allt ska gå väl :D

• Lariz

Hoppar in i tråden!

Plussade i lördags och är i vecka 6 (5+2)!

Är 21 år och sambon 24 (blir 22 och 25 i år), första barnet :)

• Snorhyveln
    Hoppas7910 skrev 2017-08-09 10:10:10 följande:

Dem här jäkla testen :( om man bara kunde låta bli och vara glad! Men med vår historia så behöver jag den bekräftelsen att det stiger fint.

Därför känns det verkligen inte positivt idag.

Har också läst att man inte ska lita blint på veckoindikatorn men det ändrade sig på "rätt" dag med vår dotter så jag kan ju inte låta bli att jämföra med det.

Jaja.. får försöka intala mig själv att jag är gravid! På tisdag får vi ju mer besked iaf.

Ja, vi gjorde en massa tester men inget som visade något fel varken på mig eller sambon. Så det var enbart en studie för att se om läkemedel kan hjälpa i de fall som upprepade missfall förekommit. Stödet och alla kontroller var riktigt bra!!

Ja jag vet, man blir ju tokig.. jag tar också test gå var tredje dag, mest för att lugna mig o se om sträcken fortfarande är starka ????

Jag är så himla nervös över att symptomen försvunnit, tycker ju att om de vore missfall så borde de ju börja snart och att MA vore så konstigt att få så tidigt.

Mest av allt är jag rädd att det är så o att vi misslyckats igen och att livet känns som skit..

Jag försöker också intala mig själv om att jag är ju gravid just nu och att allt kommer gå bra, men de är jäkligt svårt!

De är de att jag vill inte vänta mer, skulle h haft två barn nu om allt gått bra, har inte tålamodet att vänta ????

Hur känner du dig idag? Några symptom kvar eller alla helt borta?
  • Hoppas7910
    Glitterlim skrev 2017-08-09 10:34:38 följande:

Vill ge dig lite hopp. Tidigare graviditeter har det slagit om till 3+ i v 5+0, så när jag tog ett test denna graviditet i v 5+2 och det stod "2-3 veckor" tappade jag allt. Haft många missfall och tänkte att nu är det kört. Men testade igen på 6+0 och då fick jag 3+. Bröt upp båda testen och jämförde remsorna och det var såååå liten skillnad i styrka mellan de två testerna så när jag testade första gången låg jag säkert på gränsen. Är på 6+2 idag och mår superilla så det ska nog gå vägen denna gång. Det kommer gå bra för dig med ska du se :)

Tusen tack för dina uppmuntrande ord! Låter ju som att det inte behöver va kört för min del!

Bara så hemskt när man tappar hoppet så här..

tänk om man kunde haft en egen sköterska här hemma som mätte ens hcg varje dag :) haha!

Skönt för dig ändån att du mår illa! Förstå mig rätt ;)

Då är du nästan exakt en vecka före mig.
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-09 12:16:16 följande:

Ja jag vet, man blir ju tokig.. jag tar också test gå var tredje dag, mest för att lugna mig o se om sträcken fortfarande är starka ????

Jag är så himla nervös över att symptomen försvunnit, tycker ju att om de vore missfall så borde de ju börja snart och att MA vore så konstigt att få så tidigt.

Mest av allt är jag rädd att det är så o att vi misslyckats igen och att livet känns som skit..

Jag försöker också intala mig själv om att jag är ju gravid just nu och att allt kommer gå bra, men de är jäkligt svårt!

De är de att jag vill inte vänta mer, skulle h haft två barn nu om allt gått bra, har inte tålamodet att vänta ????

Hur känner du dig idag? Några symptom kvar eller alla helt borta?

Ja, man blir helt tokig!! Tog ett vanligt CB i måndags och plusset var jättestarkt så då kändes det bättre. Men sen när det digitala visar samma både igår och idag så sjunker hoppet ner till nästan 0 :(

Jag är sur och arg, trött och mår lite illa så fort magen blir tom. Brösten är nästan som vanligt.. nog det jag hänger upp mig på. Dem borde börja reagera om det inte stannat av tycker jag.

Har du inga symptom alls kvar?

Vet så väl vad du menar med att man borde haft 2 barn redan.. tålamodet är totalt borta för mig med! Mår så dåligt bara av tanken att det ska ha dött igen och så ska man behöva gå igenom allt det jobbiga igen :(

Usch..

har du testat med veckoindikator?

Vad tusan ska vi göra för att hålla hoppet uppe?

Hade du en dotter oxå? Vad heter hon? :)
Svar på tråden BF april 2018