Inlägg från: Glitterlim |Visa alla inlägg
  • Glitterlim

BF april 2018

Johaaanna skrev 2017-08-06 22:26:23 följande:

Jag skulle gärna bli inbjuden till gruppen :)

Vad är din mejl?
  • Glitterlim
    Varathjärta skrev 2017-08-05 17:34:34 följande:

Hej alla! Är gravid med vårat första barn, enligt appen så är beräknas den lilla i magen komma 6/4.

Hur går man tillväga nu när man har fått ett plus? :)

Vill gärna vara med i fb gruppen om den är sluten!

/Ida

Det är en hemlig grupp, vad är din mejl?
  • Glitterlim
    FiaLottaPäronkvist skrev 2017-08-07 07:27:45 följande:

Idag skall jag till gyn och egentligen bara fastställa att jag fått missfall. Så tungt. Vet inte hur jag skall ta mig igenom detta...

Åh, kramar till dig <3 Har haft flera missfall och vet hur jävla tungt det är..
  • Glitterlim

Har bjudit in er i bf gruppen ni som uppgett mejl här eller skickat pm, skriv till mig om jag missat någon!

• Glitterlim
    fattar nada skrev 2017-08-08 12:07:12 följande:

Hej!

Jag har inte plussat än för jag har inte tagit ett test ännu ????

Dock är jag rätt säker på att jag är gravid då vi hade sex under dagarna för ägglossning (visade det sig) och nu har jag sån extrem molvärk.

Inne på fjärde dagen med denna molvärk och när den sätter i som värst (på kvällarna) är det ett helvete att stå eller röra på sig. :/ känns inge vidare faktiskt, känns som att man ska börja störtblöda närsomhelst. En av anledningarna till att jag tänker vänta 1 vecka till innan test.

Men det här blir femte barnet isf och yngsta är bara 8 månader så det är inte planerat heller, vilket är en annan anledning att jag vill skjuta på testandet.

Får sån ångest över att hon är så liten och att tänka på vilka kommentarer man ska få.. :(

Iaf har ngn mer haft sån hemsk molvärk? Jag har haft såhär en gång tidigare men det slutade i mf men då började jag blöda ungefär samtidigt som värken börja. Vilket jag inte gör nu, enligt beräkningar så är jag i v.5

Har aldrig varit gravid såhär tätt inpå heller kanske därför det gör extra ont?

Ps. Ignorera mitt användarnamn, jag vet inte hur man ändrar. ????

Jag väntar trean och min minsta är också 8 månader så du är inte ensam! Folk ska bara bli glada för ens skull och annars kan de slänga sig i väggen ;) Har också den vidrigaste molvärken, är i v 7..
  • Glitterlim
    Paroon skrev 2017-08-08 10:40:47 följande:

Jag pmade min mail om att få bli tillagd i fb gruppen men vet inte när det blir? ??

Du kan pma mig så lägger jag till :)
  • Glitterlim
    Hoppas7910 skrev 2017-08-09 09:39:03 följande:

Tack! Det gjorde det inte :( känner mig konstigt tom i kroppen på något sätt så det känns som allt mitt hopp försvunnit..

har läst att det inte alltid är att veckoindikatorn stämmer men jag fick 2-3 veckor förra onsdagen så rent logiskt borde det slagit om. Sen blir det inte bättre av att brösten ff inte är ömma. Fasen :(

Ja, det betyder det! Vad kul med en av samma årgång :) man känner sig lätt lite gammal ;)

Jag är 5+1 idag! Så vi är nästan lika där med :)

Vill ge dig lite hopp. Tidigare graviditeter har det slagit om till 3+ i v 5+0, så när jag tog ett test denna graviditet i v 5+2 och det stod "2-3 veckor" tappade jag allt. Haft många missfall och tänkte att nu är det kört. Men testade igen på 6+0 och då fick jag 3+. Bröt upp båda testen och jämförde remsorna och det var såååå liten skillnad i styrka mellan de två testerna så när jag testade första gången låg jag säkert på gränsen. Är på 6+2 idag och mår superilla så det ska nog gå vägen denna gång. Det kommer gå bra för dig med ska du se :)
  • Glitterlim
    fattar nada skrev 2017-08-08 14:37:11 följande:

Åh så skönt att höra att man inte är ensam om varken det ena eller det andra :) har du haft sån molvärk tidigare graviditeter?

Ska slänga mig med i fbgruppen efter jag testat, vet inte nu om jag orkar vänta en vecka till eller om jag testar imorgon redan :p

Du måste säga till när du testat, skicka pm med din e-mail till mig så lägger jag till dig i gruppen på Facebook isåfall :) Skulle vara så himla kul med någon mer som får såpass tätt så att man kan dela erfarenheter!

Ja jag har haft sån molvärk innan, men aj vad ont det gör! Känner du igen det från tidigare graviditeter?
  • Glitterlim
    januari2015 skrev 2017-08-09 15:16:45 följande:

Hej! Plussade igår med andra barnet. Har Sixten 2,5år sedan innan som fortfarande ammas. Får se Hur länge jag orkar fortsätta med tanke på att jag redan är väldigt öm i brösten :) någon mer som ammar storasyskon under graviditeten?

Lägg gärna till mig på facebook annabeckmam@hotmail.com

Stämmer beckmam eller ska det vara beckman?
  • Glitterlim
    Elliot1 skrev 2017-08-09 21:19:31 följande:

Någon som vet om det finns någon FB-grupp för oss?

Jag tycker Familjeliv är lite jobbigt att läsa ibland med mycket text och en inte alltför uppdaterad hemsida/app :P Och ska man följas åt i 9 månader känns det lättare på FB ;)

Ja det finns en hemlig grupp, pm:a din mejladress till mig här på familjeliv så lägger jag till dig :)
  • Glitterlim
    FiaLottaPäronkvist skrev 2017-08-09 15:45:56 följande:

Provar igen med min mail, inte fått inbjudan :)

annasofia900607@gmail.com

Du har fått inbjudan i mejl nu :)
  • Glitterlim
    Amazinglife skrev 2017-08-09 23:51:15 följande:

Hej alla! Väntar barn nr 2 i april :) ser att fler ammar syskon, så kul! Det gör även jag :) vill gärna va med i fb gruppen, men hur skickar man adress i PM?

Klicka på mitt alias här och när du kommer in på min profil "nytt meddelande" :)
  • Glitterlim

Har skickat inbjudan till er som pm:at eller skrivit er mejl här, bara att ni som är intresserade av att vara med i den hemliga gruppen på facebook hör av er till mig! :)

• Glitterlim
    Mawie skrev 2017-08-10 11:34:59 följande:

Får upp precis samma när jag går in!?

Hur ser din profilbild ut på facebook? Hittar dig nämligen inte där när jag söker.
  • Glitterlim
    Miiia skrev 2017-08-10 21:04:00 följande:

Hej, jag fick bara ett felmeddelande men joinar gärna FB gruppen :)

Har bjudit in dig :)
  • Glitterlim

Nu är gruppen på facebook stängd (bf april) då det efter en omröstning beslutats att den skulle stänga vid 100 medlemmar.

Då ni är många som inte fick plats i denna första grupp kanske det finns intresse att skapa en ny?

• Glitterlim
    Paroon skrev 2017-08-12 16:51:16 följande:

Jag ansökte ju för en vecka sen eller mer så jag räknar med att ha en plats?

Jag hade fått meddelande från dig först i förmiddags och då var gruppen full. Dock hoppade en person ur gruppen idag så jag har bjudit in dig eftersom du var näst på tur, dock måste admin för gruppen godkänna inbjudan nu när gruppen är stängd men håll utkik i din mejl! :)
Svar på tråden BF april 2018