• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-09 14:29:20 följande:

Njae, men de känns ändå konstigt att bara ha de och ingen växtvärk nån gång eller annat och att de ömma brösten är typ obefintlig :/

Enligt min app och barnmorska ska jag vara i vecka 5+4 har gått 11 dagar över Bim.

Jaha, de har jag aldrig hört.. börjar inte hjärtat slå i fullgångna vecka 6 el 7?

Hmm, ja, jag tycker ju att testen borde stanna på samma styrka eller minska om man får MA/MF?

För då slutar väl hcg ökningen eller fortsätter den ändå trots man fått Ma?

Mm, man får trösta sig med att kroppen så gärna vill ha en bebbe att den kämpar in i de sista <3

Jag håller ju med dig om symptomen! Man vill gärna ha alla så det känns tryggare på något sätt!

Okej, då är du bara några dagar före mig. Fick du alltså 3+ redan i torsdags? Då har du höga nivåer! Tycker du ska lita på det :)

Hcg nivåerna ska ju inte fortsätta stiga om graviditeten avstannat. Oavsett om det är MF eller MA. Tyvärr är det ju bara ens egen kropp som inte förstår och släpper ut fostret vid MA.

Jo, hjärtat börjar slå 21-23 dagar efter befruktningen :) då ser det ut som ett rör. I v 6 börjar det slå med en kammare och däreftee kan man se hjärtslagen med UL om det är en riktigt bra maskin :)

Vi såg Ellinors hjärtslag v 6+3! Fantastiskt egentligen!
  • Elliot1

Någon som vet om det finns någon FB-grupp för oss?

Jag tycker Familjeliv är lite jobbigt att läsa ibland med mycket text och en inte alltför uppdaterad hemsida/app :P Och ska man följas åt i 9 månader känns det lättare på FB ;)

• Glitterlim
    Elliot1 skrev 2017-08-09 21:19:31 följande:

Någon som vet om det finns någon FB-grupp för oss?

Jag tycker Familjeliv är lite jobbigt att läsa ibland med mycket text och en inte alltför uppdaterad hemsida/app :P Och ska man följas åt i 9 månader känns det lättare på FB ;)

Ja det finns en hemlig grupp, pm:a din mejladress till mig här på familjeliv så lägger jag till dig :)
  • Glitterlim
    FiaLottaPäronkvist skrev 2017-08-09 15:45:56 följande:

Provar igen med min mail, inte fått inbjudan :)

annasofia900607@gmail.com

Du har fått inbjudan i mejl nu :)
  • Snorhyveln
    Hoppas7910 skrev 2017-08-09 21:09:15 följande:

Jag håller ju med dig om symptomen! Man vill gärna ha alla så det känns tryggare på något sätt!

Okej, då är du bara några dagar före mig. Fick du alltså 3+ redan i torsdags? Då har du höga nivåer! Tycker du ska lita på det :)

Hcg nivåerna ska ju inte fortsätta stiga om graviditeten avstannat. Oavsett om det är MF eller MA. Tyvärr är det ju bara ens egen kropp som inte förstår och släpper ut fostret vid MA.

Jo, hjärtat börjar slå 21-23 dagar efter befruktningen :) då ser det ut som ett rör. I v 6 börjar det slå med en kammare och däreftee kan man se hjärtslagen med UL om det är en riktigt bra maskin :)

Vi såg Ellinors hjärtslag v 6+3! Fantastiskt egentligen!

Javisst, tar alltid rfsu först, om de visar positivt tar jag ett CB några dagar senare, och om de är positivt in daterat jag i ett digitalt.. en riktigt process jag vet, men de gör mig gladare ju mer jag plussar :)

Tror du? Har heller aldrig haft +3, har haft 2-3 med dottern men annars har jag aldrig hunnit testa med digitala resterande graviditeter :/

Så de höjs inte alls på gravtest om man har MA?

När jag hade MA sist så fick jag positiva test (testen gjorde mig mer lugn) men aldrig starkare som de blivit denna gång.

Oj, de visste jag inte om hjärtat, va spännande :) hoppas den lille klarat sig igenom pärsen :P

Åhh, hoppas allt är bra så jag får se hjärtat om två veckor när jag ska på UL!

Ja verkligen fantastiskt hur de går till egentligen..

Hur mår du ikväll/dag.. jag tror jag blivit lugnare nu då jag tror jag börjar känna lite mer, men vågar knappt säga de ifall de jinxsar set :O :S:/
  • Elliot1
    Glitterlim skrev 2017-08-09 21:28:42 följande:

Ja det finns en hemlig grupp, pm:a din mejladress till mig här på familjeliv så lägger jag till dig :)

Tack har mailat! Vad kul om man skulle stöta på nån man känner där :'D
  • Amazinglife

Hej alla! Väntar barn nr 2 i april :) ser att fler ammar syskon, så kul! Det gör även jag :) vill gärna va med i fb gruppen, men hur skickar man adress i PM?

• zenora

Hej! Plussade på BIM i söndags, och är enligt NC i v 4+5 idag. Beräknad bf 15 april. Hade molvärk och ömma bröstvårtor från typ ÄL +7.

Nu har båda symtom avtagit rejält och jag nojar som bara den. Tog ett rfsu grav-test igårkväll när jag vaknade (jobbar natt inatt) och det var positivt. Hoppas att det fortsätter som det ska. Ska ringa MVC på måndag om jag fortfarande testar positivt då, måste samordna mina vårdkontaker då jag har hypotyreos och snart behöver nytt recept på levaxin.

Jag är 30 och har inga barn sedan tidigare.

Svar på tråden BF april 2018