• Kadde90

BF april 2018

Hej alla :)

Även jag plussade på hela 3 test i söndags och kan inte alls fatta att jag är gravid. Slutade med p pillrena i april och eftersom jag har pcos så sa jag och sambon att vi ser vad som händer. Jag trodde inte att jag skulle kunna bli gravid på naturlig väg men sedär :D är i vecka 4 (4+3). Vågar inte riktigt glädjas fullt ut ännu eftersom jag har blött lite i 10 dagar :/ pratade med barnmorskan och hon sa att det är svårt att säga om det är ett missfall eller inte. Är så lite blod så hon trodde inte att det var något missfall men man vet aldrig. Nu vill jag bara att det ska bli helg så jag kan ta ett nytt test och se om det fortfarande är plus :)

• Kadde90

Åh vad skönt att höra MrsGalotti :). Idag har jag inga blödningar alls men har mått illa flera gånger om dagen dom senaste 3 dagarna och kissar hela tiden, plus att jag har fått ett jäklar humör enligt min sambo ???? undra när man ska höra av sig till barnmorskan igen? Tror ni man får komma in och göra en undersökning även fast man är så tidigt gången? :) så roligt att man kan följas åt här i graviditeten :D

• Kadde90
    Linluva3 skrev 2017-07-28 13:17:30 följande:

Känns det lite som mensvärk?

Jag har inget molande just nu, igår hade jag ganska mycket. Idag känns det inte alls men på kvällen så brukar jag bli uppblåst och svullen. Och hungrig varje timme typ ????

När tänker alla berätta för nära och kära? Och för chefen?

Jag beställde hem böcker till våra föräldrar som heter mormors bok: minnen till mitt barnbarn. Alla ska få varsinn, finns för både mor och farföräldrar :) till min syster ska jag göra en korg med bra att ha saker hemma när jag och bebisen kommer å hälsar på :) sambons bror kommer nog få en napp där det står världens bästa farbror :) vi kommer nog berätta om en vecka för familjen :) chefen och vänner berättar jag nog nån gång efter vecka 12
  • Kadde90

Hej alla fina tjejer :)

Jag skrev för ett tag sen att jag också hade plussat men att jag hade små blödningar. Dom försvann förra onsdagen men nu har jag börjat blöda lite igen. Blir så himla nojjig. Får ångest varje gång jag måste gå och kissa. Ringde barnmorskan och fick en tid för tidigt ultraljud i vecka 8 (om 3 veckor). Hon lugnade mig dock med att så länge jag inte blöder mycket och det inte är några klumpar eller att jag har ont så kan jag vara lugn. Är det någon annan som blöder? Jag är i vecka 5 (4+4) nu.

Så psykiskt jobbigt det är att blöda när man är gravid. Man tror ju det värsta hela tiden. Har ni nå tips på hur jag ska lugna min oror?

• Kadde90
    eiwaliih skrev 2017-08-05 20:41:22 följande:

Vart har du hittar dem böckerna? Låter ju jättemysigt :)

Dom finns på bokus :) blev riktigt uppskattat :D
  • Kadde90

Hej alla fina blivande mammor,

Jag ligger just nu inne på sjukhuset och ska opereras för utomkvedshavandeskap :( är i vecka 6 (5+3) . Började med att det högg till mitt i fikat på jobbet igår. Kunde knappt ställ mig upp och ännu mindre gå. När jag väl kom till en toalett trodde jag att jag skulle avlida. Tröck som bara den där nere och när jag torkade mig var det en 1-1,5 cm klump på pappret. Mina föräldrar kom direkt och körde in mig då min sambo jobbar i en annan stad. Undersöktes, lämnade prover och skickades hem. Sen ringde dom nu imorse och ville ha in mig så snart som möjligt. Är nu inlagd å har väntat på operation hela dagen men det blir först på morgonen fick jag vet för en stund sen. Är så himla rädd och orolig. Första gången jag ligger inne och första gången jag ska sövas. Dom kommer plocka bort hela vänster äggledare också. Hoppas verkligen att jag kan bli gravid igen med bara en och att det inte blir så här igen.

Jag hoppas ni alla får fina graviditeter och fina och friska barn i april ? :)

Svar på tråden BF april 2018