-
eftersom feminister påstår att det är rasistiskt att generalisera om icke-vita män så är feminismen endast emot vita män. När feminister pratar om att "män" förtrycker kvinnor så syftar de på vita män , för annars så är ju feministerna rasister enligt sin egen logik.nog fan är jag medveten om att feminismen finns världen över, men skillnanden är att feminister i indien, afrika, mellanöstern etc endast attackerar diverse privatpersoner och påstår att de är fullständigt dumma i huvudet som förtrycker kvinnor, de påpekar aldrig att det är hans hudfärg eller att han är hane som är problemet.men, när det kommer till vita män så är deft hans vithet och hotdog som är problemet, feminster ska alltid påpeka när en kille är vit och det i negativ bemärkning.feminister hatar alla vita män, de skuldbelägger vita män för att vara rasister, imperalister, slavhandlare, ingen feminist i hela världen anklagar araber, turkar och asiater för att vara rasister, imperalister och slavhandlare.en annan intresant sak jag märkt är att det är endast vita länder som ska ha mass-invandring från andra kulturer....feminister vill att vita länder ska få bort sin vithetsnorm, feminister världen över vill att sverige, tyskland, canada etc ska ha lika många arabiska män som vita män. däremot så vill inte feminister att tex indien ska förlora sin hindu-norm eller att mellanöstern ska förlora sin arab-norm. det här är i min menning inget annat än något sorts folkmord som feministerna stödjer."rasist": hej mona, jag vill att mitt land ska ha vithetsnorm för evigt."frihetsbekämpare, feminist": men din jävla nazist, varför vill du leva i ett land som har vithetsnorm?"rasist": men...araber vill att deras länder ska vara arabiska och asiater vill att deras länder ska vara asiatiska, varför kan inte vi vita män få tycka samma sak!"frihetsbekämpare/feminist": för att vita män är onda, ni är rasister, ni har haft slavar, ni är imperalister, vi måste stoppa via invandring från icke-vita så att vita länder förlorar sin makt!
-
Svar på tråden är feminismen endast mot vita män?
-
Som vanligt kommer detta så gott som alltid från män... Lätt att sitta och tycka framför datorn om något man inte kan drabbas av.KillBill skrev 2017-06-25 12:55:07 följande:
Se där, jag satt bara och väntade på att du skulle jämställa abort med mord..
-
Det är du som verkar ha svårt att acceptera att Sveriges gräns för när en abort är tillåten är absolut och vilar på vetenskaplig grund (det är inte tillåtet att utföra abort om fostret är livsdugligt).Gustav L skrev 2017-06-25 13:05:47 följande:Det kan behövas i en tråd där människor inte förstår skillnaden mellan en subjektiv åsikt och ett objektivt konstaterande.
-
Jag har absolut inga problem med det. Det är du som inte förstår att länder har abortförbud och restriktiva abortlagar som vilar på vetenskaplig grund.KillBill skrev 2017-06-25 13:16:38 följande:
Det är du som verkar ha svårt att acceptera att Sveriges gräns för när en abort är tillåten är absolut och vilar på vetenskaplig grund (det är inte tillåtet att utföra abort om fostret är livsdugligt).
-
Gustav L skrev 2017-06-25 13:20:03 följande:Jag har absolut inga problem med det. Det är du som inte förstår att länder har abortförbud och restriktiva abortlagar som vilar på vetenskaplig grund.
I Sverige är det förbjudet att utföra abort om fostret är livsdugligt (bedöms ha en chans att överleva) och i sena aborter, efter vecka 18, så är det läkare och annan medicinska expertisen i socialstyrelsens rättsliga råd fattar beslut (på vetenskaplig grund) om en abort ska tillåtas.
Kan du ge exempel på abortlagstiftning som är mer restriktiv än den svenska och på vilket sätt denna mer restriktiva abortlagstiftning är baserad på vetenskapliga grund?
-
Du har fel. Hälften av alla barn som aborteras är pojkar. Alla barn som aborteras har en manlig förälder, kallas pappa. Mödrarna i Sverige idag har privilegiet att abortera sina barn, fäderna har inget att säga till om.Abegayle70 skrev 2017-06-25 13:12:23 följande:Som vanligt kommer detta så gott som alltid från män... Lätt att sitta och tycka framför datorn om något man inte kan drabbas av.
-
nästan alla muslimska länder och imamer är emot abort. förstår du min poäng?KillBill skrev 2017-06-24 13:30:14 följande:Sverigedemokraterna vill exempelvis begränsa kvinnors rätt att själva fatta beslut över en abort och bör därför ses som ett parti som företräder uppfattningar som står i kontrast till feminism och kampen för kvinnors lika rättigheter.
-
fast det är inte 16 åriga feminister som hävdar det jag påstår, det är HELA vänter-feminist rörelsen världen över som gör det.pyssel skrev 2017-06-25 06:56:50 följande:Vill du ha ett riktigt svar från mig får du själv utgå från innehållet i mina inlägg när du skriver. Inte sitta och bete dig som att du svarar någon 16-årig Tumblr-feminist som är lika arg och provokativ som du. Då blir det helt galet och goddag yxskaft när du skriver här, eftersom du kommenterar på något helt annat.poppa01 skrev 2017-06-23 20:51:19 följande:
den västerländska skolan, median och politiker tar endast upp all skit som kristna och vita män gjort, gör...
-
Du menar att SD på detta område driver en muslimvänlig politik?poppa01 skrev 2017-06-26 01:42:25 följande:nästan alla muslimska länder och imamer är emot abort. förstår du min poäng?
-
Hänvisar till mitt förra svar.poppa01 skrev 2017-06-26 01:45:36 följande:
fast det är inte 16 åriga feminister som hävdar det jag påstår, det är HELA vänter-feminist rörelsen världen över som gör det.
-
Konservativ skrev 2017-06-25 17:20:03 följande:
Du har fel. Hälften av alla barn som aborteras är pojkar. Alla barn som aborteras har en manlig förälder, kallas pappa. Mödrarna i Sverige idag har privilegiet att abortera sina barn, fäderna har inget att säga till om.
Det är inte fäderna som tvingas bära ett barn mot sin vilja i 9 månader.Konservativ skrev 2017-06-25 17:20:03 följande:Du har fel. Hälften av alla barn som aborteras är pojkar. Alla barn som aborteras har en manlig förälder, kallas pappa. Mödrarna i Sverige idag har privilegiet att abortera sina barn, fäderna har inget att säga till om.
-
Precis!Abegayle70 skrev 2017-06-26 11:05:13 följande:Det är inte fäderna som tvingas bära ett barn mot sin vilja i 9 månader.Konservativ skrev 2017-06-25 17:20:03 följande:
Du har fel. Hälften av alla barn som aborteras är pojkar. Alla barn som aborteras har en manlig förälder, kallas pappa. Mödrarna i Sverige idag har privilegiet att abortera sina barn, fäderna har inget att säga till om.
-
Är det så du ser på det finaste som finns, föräldraskap, " tvingas bära..."Abegayle70 skrev 2017-06-26 11:05:13 följande:Det är inte fäderna som tvingas bära ett barn mot sin vilja i 9 månader.Konservativ skrev 2017-06-25 17:20:03 följande:
Stackars dig. -
Det var ingen elegant retorik från dig. Även du förstod att det gäller de som vill men förbjuds göra abort.RMC skrev 2017-06-26 11:44:25 följande:
Är det så du ser på det finaste som finns, föräldraskap, " tvingas bära..."
Stackars dig.
-
Nej det förstod jag faktiskt inte, jag har inte följt diskussionen bakåt.pyssel skrev 2017-06-26 11:56:16 följande:Det var ingen elegant retorik från dig. Även du förstod att det gäller de som vill men förbjuds göra abort.
Jag ber om ursäkt . Skäms lite faktiskt. -
RMC skrev 2017-06-26 11:44:25 följande:Är det så du ser på det finaste som finns, föräldraskap, " tvingas bära..."
Stackars dig.Såg att du bett om ursäkt.RMC skrev 2017-06-26 11:44:25 följande:Är det så du ser på det finaste som finns, föräldraskap, " tvingas bära..."
Stackars dig.
OK.
-
Buuhuuu. Om graviditet är det värsta man råkar ut för så har man ett lyckligt liv.Abegayle70 skrev 2017-06-26 11:05:13 följande:Det är inte fäderna som tvingas bära ett barn mot sin vilja i 9 månader.Konservativ skrev 2017-06-25 17:20:03 följande:
Men du undvek förstås att svara på det jag skrev. -
När karlfan drar för att kvinnan blivit gravid? Varit otrogen under tiden hon var gravid? Visat sig vara en wifebeaterKonservativ skrev 2017-06-26 18:25:26 följande:Buuhuuu. Om graviditet är det värsta man råkar ut för så har man ett lyckligt liv.
Men du undvek förstås att svara på det jag skrev.
behöver jag fortsätta?
Du drabbas personligen inte av att vi har rätt till abort till 12:e veckan eller 18 veckan. -
Du sitter ju bara och skriver om ditt hat män utan att det har med andras inlägg att göra. Kan du följa en tankegång?Abegayle70 skrev 2017-06-26 18:28:38 följande:När karlfan drar för att kvinnan blivit gravid? Varit otrogen under tiden hon var gravid? Visat sig vara en wifebeater
behöver jag fortsätta?
Du drabbas personligen inte av att vi har rätt till abort till 12:e veckan eller 18 veckan.
Ja, jag skulle drabbas personligen om min fru aborterade mot min vilja. Mitt barn skulle dö. Det finns inget mer personligt än det. -
Jag hatar definitivt inte män, inte ens idioter som vill ha tillbaks abortlagstiftning från 60-talet.Konservativ skrev 2017-06-26 18:50:06 följande:Du sitter ju bara och skriver om ditt hat män utan att det har med andras inlägg att göra. Kan du följa en tankegång?
Ja, jag skulle drabbas personligen om min fru aborterade mot min vilja. Mitt barn skulle dö. Det finns inget mer personligt än det. -
Alla hoppas självklart att alla barn ska vara välkomna av både man och kvinna men det är kvinnan som bär barnet och sjävklart kan inte en man tvinga en kvinna att genomgå en graviditet mot hennes vilja, det förstår du väl?Konservativ skrev 2017-06-26 18:50:06 följande:Du sitter ju bara och skriver om ditt hat män utan att det har med andras inlägg att göra. Kan du följa en tankegång?
Ja, jag skulle drabbas personligen om min fru aborterade mot min vilja. Mitt barn skulle dö. Det finns inget mer personligt än det.