• poppa01

är feminismen endast mot vita män?

eftersom feminister påstår att det är rasistiskt att generalisera om icke-vita män så är feminismen endast emot vita män. När feminister pratar om att "män" förtrycker kvinnor så syftar de på vita män , för annars så är ju feministerna rasister enligt sin egen logik. 
    nog fan är jag medveten om att feminismen finns världen över, men skillnanden är att feminister i indien, afrika, mellanöstern etc endast attackerar diverse privatpersoner och påstår att de är fullständigt dumma i huvudet som förtrycker kvinnor, de påpekar aldrig att det är hans hudfärg eller att han är hane som är problemet. 
    men, när det kommer till vita män så är deft hans vithet och hotdog som är problemet, feminster ska alltid påpeka när en kille är vit och det i negativ bemärkning. 
    feminister hatar alla vita män, de skuldbelägger vita män för att vara rasister, imperalister, slavhandlare, ingen feminist i hela världen anklagar araber, turkar och asiater för att vara rasister, imperalister och slavhandlare. 
    en annan intresant sak jag märkt är att det är endast vita länder som ska ha mass-invandring från andra kulturer....feminister vill att vita länder ska få bort sin vithetsnorm, feminister världen över vill att sverige, tyskland, canada etc ska ha lika många arabiska män som vita män. däremot så vill inte feminister att tex indien ska förlora sin hindu-norm eller att mellanöstern ska förlora sin arab-norm. det här är i min menning inget annat än något sorts folkmord som feministerna stödjer. 
    "rasist": hej mona, jag vill att mitt land ska ha vithetsnorm för evigt. 
    "frihetsbekämpare, feminist": men din jävla nazist, varför vill du leva i ett land som har vithetsnorm? 
    "rasist": men...araber vill att deras länder ska vara arabiska och asiater vill att deras länder ska vara asiatiska, varför kan inte vi vita män få tycka samma sak! 
    "frihetsbekämpare/feminist": för att vita män är onda, ni är rasister, ni har haft slavar, ni är imperalister, vi måste stoppa via invandring från icke-vita så att vita länder förlorar sin makt! 
  • Svar på tråden är feminismen endast mot vita män?
  • Clever12345
    Dr Nail skrev 2017-06-22 20:42:19 följande:

På sätt och vis. Vita män anklagas gärna som grupp (underförstått eller direkt) varje gång det talas om mystiska, magiska STRUKTURER. Däremot, varje gång det är icke-vita män som är det uppenbara problemet, då är det plötsligt ALLA män det handlar om. OM du förstår vad jag menar :)

Ha ha

Mitt i prick!
  • Fennyxx

En gång till? Slå upp feminism i en bok och skaffa dig en hobby eller kompisar eller något.

• Konservativ
    CarinaL26 skrev 2017-06-22 20:15:45 följande:

Även mindre begåvade med IQ som en genomsnittlig SD:are har rätt att skriva på FL. Synd bara att de nödvändigtvis måste utnyttja den rätten.

Du utmålar en politisk fiende som mindre begåvad (genom en antikverad mätmetod) och beklagar dig över att de utnyttjar yttrandefriheten. Inte dåligt på en och en halv rad! 
  • OverRoland

De är inte mot vita män. De påpekar saker som vita män gör som kränker kvinnor. Ofta är det saker som vi är så vana vid att vi inte tänker på det. För att kunna se dessa saker måste man vara lite öppensinnad och zooma ut sitt perspektiv lite. Det skär sig dock lite med andra kulturer och hedersmord mm. Där känns det som endel sopar det under mattan lite för att inte ses som rasistiska. Och vem vill göra det när det är samma sak som IQ fiskmås.

Tycker alla ser på allt så svart eller vitt och rätt eller fel istället för att se på saker ur olika perspektiv utan att dra alla över en kam.

Det är mina tankar. Men jag har inte heller rätt eller fel.

• poppa01
    fluu skrev 2017-06-22 19:09:48 följande:

Hur var det med att inte generalisera?

det är okej när det är rätt .
  • poppa01
    pyssel skrev 2017-06-22 20:01:26 följande:

Det är ju bra att du anstränger dig att än en gång tala om hur du tror att det är, som det inte är.

motbevisa mig!

var någonstans säger vänster och liberal feminister saker som att bruna män våldtar kvinnor, att icke-vita haft slavar och koloniserat och att icke-vita kan vara rasister och att icke-vita länder måste ändra sina normer! 

visa mig så konverterar jag direkt till feminism.
  • poppa01
    CarinaL26 skrev 2017-06-22 20:15:45 följande:

Även mindre begåvade med IQ som en genomsnittlig SD:are har rätt att skriva på FL. Synd bara att de nödvändigtvis måste utnyttja den rätten.

CarinaL26 skrev 2017-06-22 20:36:47 följande:
    Att hävda att jorden är platt är inte att uttrycka en åsikt.
    Jag måste erkänna att dina svar fick mig att skratta högt....

Jag har dock inte lågt iq och inte heller är jag SDare.

Vad jag skrev är på riktigt vad vänstern/liberal feminism världen över tycker och det är riktigt skrämmande.

Tycker du att jag har fel så kan du ju alltid motbevisa mig. Men det kommer du inte klara av att göra och således så har jag rätt.

Bara för att inte just du håller med så betyder det inte att jag har fel...
  • poppa01
    Fennyxx skrev 2017-06-22 20:45:31 följande:

En gång till? Slå upp feminism i en bok och skaffa dig en hobby eller kompisar eller något.

J

Jag har läst på om femismen det kan jag lova dig. Jag vet vad ni vill men tyvärr så har marxism tagit över feminist-rörelsen världen över och gjort den radikal. Ofattbart hur du inte kan ha märkt det. NI är endast emot 1 religion och 1 hudfärg. det är ert mål att besegra den vita mannen och kristendomen sen så är allt frid och fröjd.

Har gått om hobbies, du skriver mer än vad jag gör på detta forum.

Du får gärna motbevisa mig, fast det lär du precis som alla andra feminister inte kunna göra .
  • poppa01
    OverRoland skrev 2017-06-22 21:09:08 följande:

De är inte mot vita män. De påpekar saker som vita män gör som kränker kvinnor. Ofta är det saker som vi är så vana vid att vi inte tänker på det. För att kunna se dessa saker måste man vara lite öppensinnad och zooma ut sitt perspektiv lite. Det skär sig dock lite med andra kulturer och hedersmord mm. Där känns det som endel sopar det under mattan lite för att inte ses som rasistiska. Och vem vill göra det när det är samma sak som IQ fiskmås.

Tycker alla ser på allt så svart eller vitt och rätt eller fel istället för att se på saker ur olika perspektiv utan att dra alla över en kam.

Det är mina tankar. Men jag har inte heller rätt eller fel.

Så otroligt mycket fel i din text. Är du feminist?
  • OverRoland
    poppa01 skrev 2017-06-22 21:31:14 följande:

Så otroligt mycket fel i din text. Är du feminist?

Jag vet inte vad jag ska kalla mig för men min uppfattning när jag pratar med "feminister" är att de inte är EMOT vita män utan FÖR jämställdhet.

Men de/jag tycker att det är synd att vissa män som har det så bra blir så nervösa av att världen kanke är på väg att bli lite rättvisare. Jag fattar inte grejen.

Jag kan inte fatta vart hotet i det ligger? Vad är det som kan hända? Rädd för lägre lön? Rädd att kvinna ska få högre position än er på jobbet? Rädd för att kvinnor ska skaffa pansarvagnar och utrota alla män?

Berätta vad största hotet med feminismen är som gör att bleka män startar massor av trådar som denna.

Är svaret bra så blir jag också feministhatare på direkten.

Jag är ingen politiskt aktiv superfeminist.

Är bara en blek manlig bondjävel som inte fattat hur ni andra blekfisar tänker.
Svar på tråden är feminismen endast mot vita män?