• poppa01

är feminismen endast mot vita män?

eftersom feminister påstår att det är rasistiskt att generalisera om icke-vita män så är feminismen endast emot vita män. När feminister pratar om att "män" förtrycker kvinnor så syftar de på vita män , för annars så är ju feministerna rasister enligt sin egen logik. 
    nog fan är jag medveten om att feminismen finns världen över, men skillnanden är att feminister i indien, afrika, mellanöstern etc endast attackerar diverse privatpersoner och påstår att de är fullständigt dumma i huvudet som förtrycker kvinnor, de påpekar aldrig att det är hans hudfärg eller att han är hane som är problemet. 
    men, när det kommer till vita män så är deft hans vithet och hotdog som är problemet, feminster ska alltid påpeka när en kille är vit och det i negativ bemärkning. 
    feminister hatar alla vita män, de skuldbelägger vita män för att vara rasister, imperalister, slavhandlare, ingen feminist i hela världen anklagar araber, turkar och asiater för att vara rasister, imperalister och slavhandlare. 
    en annan intresant sak jag märkt är att det är endast vita länder som ska ha mass-invandring från andra kulturer....feminister vill att vita länder ska få bort sin vithetsnorm, feminister världen över vill att sverige, tyskland, canada etc ska ha lika många arabiska män som vita män. däremot så vill inte feminister att tex indien ska förlora sin hindu-norm eller att mellanöstern ska förlora sin arab-norm. det här är i min menning inget annat än något sorts folkmord som feministerna stödjer. 
    "rasist": hej mona, jag vill att mitt land ska ha vithetsnorm för evigt. 
    "frihetsbekämpare, feminist": men din jävla nazist, varför vill du leva i ett land som har vithetsnorm? 
    "rasist": men...araber vill att deras länder ska vara arabiska och asiater vill att deras länder ska vara asiatiska, varför kan inte vi vita män få tycka samma sak! 
    "frihetsbekämpare/feminist": för att vita män är onda, ni är rasister, ni har haft slavar, ni är imperalister, vi måste stoppa via invandring från icke-vita så att vita länder förlorar sin makt! 
  • Svar på tråden är feminismen endast mot vita män?
  • Gustav L
    Tonårsmamman1 skrev 2017-06-25 12:16:44 följande:

I Sverige utgår vi från när fostret kan överleva utanför kvinnans kropp.

Det är en högst subjektiv åsikt att detta bör vara gränsen.

Försök inte göra en subjektiv fråga till objektiv i ditt huvud. Du förstör ditt intellekt.
  • Tonårsmamman1
    Gustav L skrev 2017-06-25 12:17:30 följande:
    I Sverige är det inte fri abort efter vecka 18. Den kvinna som vill ha abort därefter kan tvingas att behöva göra det osäkert. Efter vecka 22 måste hon göra det osäkert.
    Och då tycker du att vi ska sänka gränsen till vecka 12, för då minskar antalet osäkra aborter?

Jag tror inte ett dugg på att du bryr dig om kvinnor måste göra osäkra aborter eller inte.
  • Gustav L
    Tonårsmamman1 skrev 2017-06-25 12:23:07 följande:

Och då tycker du att vi ska sänka gränsen till vecka 12, för då minskar antalet osäkra aborter?

Jag tror inte ett dugg på att du bryr dig om kvinnor måste göra osäkra aborter eller inte.

Det stämmer.
  • Gustav L
    Tonårsmamman1 skrev 2017-06-25 12:23:07 följande:

Det stämmer att jag inte lägger någon större vikt vid det, ja.
  • KillBill
    Gustav L skrev 2017-06-25 12:06:40 följande:
    Aborter efter vecka 12 är barbariskt och hör inte hemma i ett civiliserat samhälle. Lösningen bör vara att ha separata enheter för aborter i den mån det går. Tjänster för barnmorskor bör vanligtvis inte innefatta aborter. Dessutom bör lagstiftningen naturligtvis.

Däremot låter det krångligt att ha specialregler bara för att du är för eller emot abort.

Din moralkonservativa syn på aborter verkar vara färgad av anti-abortlobbyn..

SDs förslag om att vårdpersonal ska kunna vägra att medverka vid exempelvis en abort gäller inte bara banmorskor utan all vårdpersonal. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gustav L
    Tonårsmamman1 skrev 2017-06-25 12:27:53 följande:

Både korkad och oempatisk, ja där ser man.

Om du tycker att de är korkat och oempatiskt att sätta barns liv framför mördare så får du väl tycka det.
  • KillBill
    Gustav L skrev 2017-06-25 12:10:29 följande:
    Du kan beakta forskningen och komma fram till vilken vecka som helst. Eftersom det är en subjektiv bedömning vilket livsskede som ska vara gränsen.

Det är enligt svensk lag förbjudet att utföra abort på ett livsdugligt foster. Det är en absolut gräns. 

• KillBill
    Gustav L skrev 2017-06-25 12:34:15 följande:
    Om du tycker att de är korkat och oempatiskt att sätta barns liv framför mördare så får du väl tycka det.

Se där, jag satt bara och väntade på att du skulle jämställa abort med mord..

• Tonårsmamman1
    KillBill skrev 2017-06-25 12:55:07 följande:

Det brukar komma när argumenten tryter...
  • Gustav L
    KillBill skrev 2017-06-25 12:55:07 följande:

Det kan behövas i en tråd där människor inte förstår skillnaden mellan en subjektiv åsikt och ett objektivt konstaterande.
Svar på tråden är feminismen endast mot vita män?