-
eftersom feminister påstår att det är rasistiskt att generalisera om icke-vita män så är feminismen endast emot vita män. När feminister pratar om att "män" förtrycker kvinnor så syftar de på vita män , för annars så är ju feministerna rasister enligt sin egen logik.nog fan är jag medveten om att feminismen finns världen över, men skillnanden är att feminister i indien, afrika, mellanöstern etc endast attackerar diverse privatpersoner och påstår att de är fullständigt dumma i huvudet som förtrycker kvinnor, de påpekar aldrig att det är hans hudfärg eller att han är hane som är problemet.men, när det kommer till vita män så är deft hans vithet och hotdog som är problemet, feminster ska alltid påpeka när en kille är vit och det i negativ bemärkning.feminister hatar alla vita män, de skuldbelägger vita män för att vara rasister, imperalister, slavhandlare, ingen feminist i hela världen anklagar araber, turkar och asiater för att vara rasister, imperalister och slavhandlare.en annan intresant sak jag märkt är att det är endast vita länder som ska ha mass-invandring från andra kulturer....feminister vill att vita länder ska få bort sin vithetsnorm, feminister världen över vill att sverige, tyskland, canada etc ska ha lika många arabiska män som vita män. däremot så vill inte feminister att tex indien ska förlora sin hindu-norm eller att mellanöstern ska förlora sin arab-norm. det här är i min menning inget annat än något sorts folkmord som feministerna stödjer."rasist": hej mona, jag vill att mitt land ska ha vithetsnorm för evigt."frihetsbekämpare, feminist": men din jävla nazist, varför vill du leva i ett land som har vithetsnorm?"rasist": men...araber vill att deras länder ska vara arabiska och asiater vill att deras länder ska vara asiatiska, varför kan inte vi vita män få tycka samma sak!"frihetsbekämpare/feminist": för att vita män är onda, ni är rasister, ni har haft slavar, ni är imperalister, vi måste stoppa via invandring från icke-vita så att vita länder förlorar sin makt!
-
Svar på tråden är feminismen endast mot vita män?
-
det är okej när det är rätt .fluu skrev 2017-06-22 19:09:48 följande:
Hur var det med att inte generalisera?
-
motbevisa mig!pyssel skrev 2017-06-22 20:01:26 följande:
Det är ju bra att du anstränger dig att än en gång tala om hur du tror att det är, som det inte är.
var någonstans säger vänster och liberal feminister saker som att bruna män våldtar kvinnor, att icke-vita haft slavar och koloniserat och att icke-vita kan vara rasister och att icke-vita länder måste ändra sina normer!
visa mig så konverterar jag direkt till feminism. -
CarinaL26 skrev 2017-06-22 20:15:45 följande:
Även mindre begåvade med IQ som en genomsnittlig SD:are har rätt att skriva på FL. Synd bara att de nödvändigtvis måste utnyttja den rätten.
Jag måste erkänna att dina svar fick mig att skratta högt....CarinaL26 skrev 2017-06-22 20:36:47 följande:Att hävda att jorden är platt är inte att uttrycka en åsikt.
Jag har dock inte lågt iq och inte heller är jag SDare.
Vad jag skrev är på riktigt vad vänstern/liberal feminism världen över tycker och det är riktigt skrämmande.
Tycker du att jag har fel så kan du ju alltid motbevisa mig. Men det kommer du inte klara av att göra och således så har jag rätt.
Bara för att inte just du håller med så betyder det inte att jag har fel... -
JFennyxx skrev 2017-06-22 20:45:31 följande:
En gång till? Slå upp feminism i en bok och skaffa dig en hobby eller kompisar eller något.
Jag har läst på om femismen det kan jag lova dig. Jag vet vad ni vill men tyvärr så har marxism tagit över feminist-rörelsen världen över och gjort den radikal. Ofattbart hur du inte kan ha märkt det. NI är endast emot 1 religion och 1 hudfärg. det är ert mål att besegra den vita mannen och kristendomen sen så är allt frid och fröjd.
Har gått om hobbies, du skriver mer än vad jag gör på detta forum.
Du får gärna motbevisa mig, fast det lär du precis som alla andra feminister inte kunna göra . -
Så otroligt mycket fel i din text. Är du feminist?OverRoland skrev 2017-06-22 21:09:08 följande:
De är inte mot vita män. De påpekar saker som vita män gör som kränker kvinnor. Ofta är det saker som vi är så vana vid att vi inte tänker på det. För att kunna se dessa saker måste man vara lite öppensinnad och zooma ut sitt perspektiv lite. Det skär sig dock lite med andra kulturer och hedersmord mm. Där känns det som endel sopar det under mattan lite för att inte ses som rasistiska. Och vem vill göra det när det är samma sak som IQ fiskmås.
Tycker alla ser på allt så svart eller vitt och rätt eller fel istället för att se på saker ur olika perspektiv utan att dra alla över en kam.
Det är mina tankar. Men jag har inte heller rätt eller fel.
-
varför demoniserar de då endast vita män?OverRoland skrev 2017-06-22 23:15:43 följande:Jag vet inte vad jag ska kalla mig för men min uppfattning när jag pratar med "feminister" är att de inte är EMOT vita män utan FÖR jämställdhet.
Men de/jag tycker att det är synd att vissa män som har det så bra blir så nervösa av att världen kanke är på väg att bli lite rättvisare. Jag fattar inte grejen.
Jag kan inte fatta vart hotet i det ligger? Vad är det som kan hända? Rädd för lägre lön? Rädd att kvinna ska få högre position än er på jobbet? Rädd för att kvinnor ska skaffa pansarvagnar och utrota alla män?
Berätta vad största hotet med feminismen är som gör att bleka män startar massor av trådar som denna.
Är svaret bra så blir jag också feministhatare på direkten.
Jag är ingen politiskt aktiv superfeminist.
Är bara en blek manlig bondjävel som inte fattat hur ni andra blekfisar tänker.
vita män blir inte nervösa av att diverse kvinnor vill ha det bättre, vita män blir nervösa över att ni gillar islam och vill göra vita till en liten minoritet i deras egna länder.
Jag har redan "berättat" vad som är hotet med feminismen, LÄS vad jag skriver. -
Okej, varför skriva då i min tråd om du inte vill motbevisa mig?pyssel skrev 2017-06-22 23:51:23 följande:Ser det inte som mitt uppdrag att värva någon på ett forum men det är så mkt galet i ditt inlägg. Jag konstaterar förvånad att det du efterlyser redan är allmän kunskap, och då tror jag inte jag är mer beläst än andra. Vad gäller Liberala Kvinnor så kan du väl själv läsa på hemsidan t.ex under "Att stå upp för svensk lag är inte rasism"; "Sluta dalta med män som hatar kvinnor"; Skolan ska inte vara ett drivhus för islamism" för att nämna några. Själv feminist och arbetat länge mot HRV så identifierar jag mig inte alls med dina feministiska etiketter.
Men, det är ju sant att ni demoniserar vita män hela tiden men inte män från andra färger. Och ni VILL ha stor invandring, och ni kommer aldrig vilja ändra på det så detta leder ju tillslut till att vita män blir en liten minoritet i deras egna länder, alla vita länder som inte vill ta emot flyktingar blir kallade för rasister och nazister, men kritik mot icke-vita länder som inte vill ta emot flyktingar finns inte.
Allmän kunskap, du menar feminist-propaganda att bara vita män kan vara rasister, bara vita män haft slavar och gjort folkmord och gjort imperalism? Snälla, såna som du borde ta och läsa på lite om någon. Öppna en historia bok och kolla runt läget världen över så ska du få se att det INTE bara är vita män som gjort o gör hemska saker.
Liberala feminister stödjer fortfarande massinvandring och även de hoppar på och demoniserar vita män. Wow så de är emot islamism, men islam är de inte emot, däremot så är de emot kristendomen. -
men feminister i västvärlden är väldigt vänster! fi, vänsterpartiet, sossarna, mp etc är ju alla radikalvänster. de kontrollerar median.pyssel skrev 2017-06-23 12:13:54 följande:Du talar om den världsfrånvända stockholmska innerstadsfeministen eller den gröna invandraren eller konvertiten. Inte oss lantisar eller förortsbor som jobbar och/eller engagerar oss mot kvinnofientlighet och kulturellt och religiöst förtryck ständigt. Så trött på er vars läsning om ett område sträcker sig till en hashtag.
religiöst förtryck från vem ? -
mainstream-media som svt, aftonbladet etcDigestive skrev 2017-06-23 04:42:07 följande:
Kan man få hänvisningar till varifrån den här bilden av feminism sprids ifrån? Har läst om så kallade "antifeministiska" kanaler med mera i en del trådar här. Vore minst sagt intressant att ta del utav källorna till all den här desinformationen.
Vore hemskt uppskattat, oavsett vem det är som kan peka till källorna.
vänstersidor som motargument, feministiskt perspektiv etc
hur feminister argumenterar på tv, irl och på internet-forum etc -
den västerländska skolan, median och politiker tar endast upp all skit som kristna och vita män gjort, gör...pyssel skrev 2017-06-23 06:49:15 följande:Allmän kunskap vilka folkslag som hållit slavar och resten du räknade upp - kan du inte läsa eller?? Du fick en hänvisning till Liberala Kvinnor då sidan svämmar över av det du påstår du eftersöker, under rubriker som "integration" och "hederskultur". Du läste inte ett skit där. Pärlor för svin.
Jag motbevisade dig just, att övertyga dig har jag inget intresse av, precis som jag skrev. Jag sysslar nämligen inte med terapi på webben. -
kommer aldrig hända, vänstern ser alla som inte håller med dom som rasister och nazisterDigestive skrev 2017-06-23 19:10:23 följande:Du kommer alltså fram till att traditionell media är vänstervriden......men bygger likväl din uppfattning om feminism på den bilden.poppa01 skrev 2017-06-23 18:34:07 följande:mainstream-media som svt, aftonbladet etc
vänstersidor som motargument, feministiskt perspektiv etc
hur feminister argumenterar på tv, irl och på internet-forum etc
Jag håller dock med om att traditionell media (samt sociala diton) ger en väldigt entydig bild. Det är dock ett gravt misstag att bygga sin uppfattning om feminism utifrån den chimären - speciellt i politiska sammanhang, då politiken inte ser lika entydlig ut i praktiken.
För att förändra det här politiska området till någonting som bättre speglar folkets åsikter så behöver man göra folkopinionen hörd inom politikens ramar. Skulle du vilja se en sådan förändring? -
nästan alla muslimska länder och imamer är emot abort. förstår du min poäng?KillBill skrev 2017-06-24 13:30:14 följande:Sverigedemokraterna vill exempelvis begränsa kvinnors rätt att själva fatta beslut över en abort och bör därför ses som ett parti som företräder uppfattningar som står i kontrast till feminism och kampen för kvinnors lika rättigheter.
-
fast det är inte 16 åriga feminister som hävdar det jag påstår, det är HELA vänter-feminist rörelsen världen över som gör det.pyssel skrev 2017-06-25 06:56:50 följande:Vill du ha ett riktigt svar från mig får du själv utgå från innehållet i mina inlägg när du skriver. Inte sitta och bete dig som att du svarar någon 16-årig Tumblr-feminist som är lika arg och provokativ som du. Då blir det helt galet och goddag yxskaft när du skriver här, eftersom du kommenterar på något helt annat.poppa01 skrev 2017-06-23 20:51:19 följande:
den västerländska skolan, median och politiker tar endast upp all skit som kristna och vita män gjort, gör...