• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Johlit
    Sofiamy skrev 2018-03-02 14:39:09 följande:

Hej alla! Igår kom vår son till världen en förlossning som slutade i urakut snitt, men allt är väl med oss men känns som jag har en del att bearbeta! Kram på er!

Grattis till sonen :) skönt att höra att ni mår bra även om det kanske inte blev som du hade tänkt dig
  • änglarsmå

BF på onsdag 7 mars och jag är inte mogen enligt BM idag.....tredje barnet !!! Har så jävla ont i svanken så jag kan slå någon just nu ......vill bli mogen åtminstone! Någon mer som är lika frustrerad.....ja bebisen kommer men är så sjukt orolig att nåt kommer gå fel litar inte på vården alls

• svartafåret

Bf på måndag men antar att det blir övertid även med denna lillfis. Tredje barnet, ej fixerad och kommer nog ej fixeras förrän strax innan. Ligger dock väldigt långt ner sen många veckor tillbaka.

• IamtheRose

Bf på torsdag med tredje barnet. Fullt rörlig på sista kollen men det var de andra 2 med hela tiden. Dock gick jag över 13 dagar med nr 2 så kännS inte troligt denna kommer innan bf. Känner mig dock mer än redo att föda, trött på detta nu!

Letar tecken hela tiden men än så länge inget :(

• Vargen070918

Och jag är på BF+2 och känner som ni. Kan det inte bara sätta igång!

Tredje barnet, de andra har kommit innan BF så detta är en ny upplevelse - som är sååå tråkig. Min är också fortfarande rörlig vilket gör att om vattnet går måste jag lägga mig ner och ringa förlossningen för ev intransport så att inte navelsträngen ev hamnar i kläm. Inget jag är orolig för men ändå.

Rastlös, otålig och trött. Får hoppas på bebis i natt... BF enligt sista mens är imorgon söndag så det vore ju passande

• änglarsmå
    Vargen070918 skrev 2018-03-03 17:19:43 följande:

Och jag är på BF+2 och känner som ni. Kan det inte bara sätta igång!

Tredje barnet, de andra har kommit innan BF så detta är en ny upplevelse - som är sååå tråkig. Min är också fortfarande rörlig vilket gör att om vattnet går måste jag lägga mig ner och ringa förlossningen för ev intransport så att inte navelsträngen ev hamnar i kläm. Inget jag är orolig för men ändå.

Rastlös, otålig och trött. Får hoppas på bebis i natt... BF enligt sista mens är imorgon söndag så det vore ju passande

Det är precis vad jag oroar mig för att han stryps av navelsträngen.... huvudet ruckbart ev rörligt osäkert besked....vet du om det spelar större roll? Går vattnet nu så kan jag inte ligga ner själv med hund o barn tills på torsdag så känns så där
  • svartafåret
    änglarsmå skrev 2018-03-04 08:29:28 följande:

Det är precis vad jag oroar mig för att han stryps av navelsträngen.... huvudet ruckbart ev rörligt osäkert besked....vet du om det spelar större roll? Går vattnet nu så kan jag inte ligga ner själv med hund o barn tills på torsdag så känns så där

Jag har bf med nummer 3 imorgon och han är inte fixerad och bm har inte sagt något om att det skulle innebära någon risk. Hon har sagt att det är vanligt att de ej fixerar sig förrän i samband med att förlossningen startar på omföderskor. Så tror inte det är något man generellt ska oroa sig för om man inte blivit informerad om annat:)
  • Krusbärskompott

BF idag och inte minsta tecken på att något kommer att hända. Sjukt frustrerande!

Har haft huvudvärk i snart en vecka som inte släpper på Alvedon och blodtrycket var förhöjt på kontroll i fredags. :(

Tillstöter det minsta lilla till så tror jag de vill sätta igång mig vilket jag egentligen inte alls vill (kan ju bli sjukt långdraget på förstföderskor).

Ska på koll igen imorgon o då blir det hinnsvepning om det går (längtar inte efter det heller).

Ville mest bara gnälla lite.

• svartafåret
    Krusbärskompott skrev 2018-03-04 12:26:34 följande:

BF idag och inte minsta tecken på att något kommer att hända. Sjukt frustrerande!

Har haft huvudvärk i snart en vecka som inte släpper på Alvedon och blodtrycket var förhöjt på kontroll i fredags. :(

Tillstöter det minsta lilla till så tror jag de vill sätta igång mig vilket jag egentligen inte alls vill (kan ju bli sjukt långdraget på förstföderskor).

Ska på koll igen imorgon o då blir det hinnsvepning om det går (längtar inte efter det heller).

Ville mest bara gnälla lite.

Hoppas du slipper igångsättning. Jag känner att jag ej heller vill bli igångsatt trots att det är tredje barnet och att jag är fruktansvärt trött på att vara gravid.

Själv har jag gjort 4 hinnsvepningar men det biter tydligen inte på mig :(
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?