• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Vargen070918
    änglarsmå skrev 2018-03-04 08:29:28 följande:

Det är precis vad jag oroar mig för att han stryps av navelsträngen.... huvudet ruckbart ev rörligt osäkert besked....vet du om det spelar större roll? Går vattnet nu så kan jag inte ligga ner själv med hund o barn tills på torsdag så känns så där

Anledningen jag fick var att navelsträngen kan komma i kläm om vattnet går eftersom bebis då åker neråt. Det kan innebära syrebrist. Men har din bm inte sagt ngt är det säkert ingen fara. Min andra var inte heller fixerad innan och då FI k jag unga sådana instruktioner.
  • änglarsmå

Ok hoppas jag slipper komplikationer.... önskar så att min tapp mognar så de kan sätta igång mig nästa vecka.... önskar önskar!!!!!!

• Sofiiakarin

Hej alla. Hur går de? Jag har såååå ont mellan benen. Sådant tryck + förvärkar. Kan ej sova... Vecka 40 på lördag. Första barnet så vet ej vad detta kan betyda... Någon?

• Vargen070918
    Sofiiakarin skrev 2018-03-08 21:36:56 följande:

Hej alla. Hur går de? Jag har såååå ont mellan benen. Sådant tryck + förvärkar. Kan ej sova... Vecka 40 på lördag. Första barnet så vet ej vad detta kan betyda... Någon?

Svårt att säga - jag har haft så i 6 veckor nu.

Idag går jag in i v42... så nu är det max 1 vecka kvar!

Mina tidigare barn har det inte pågått lika länge. Kan väl säga att förvärkarna har blivit värre för varje graviditet.

Har du tur innebär dina förvärkar att det snart är dags
  • Starlights
    Sofiiakarin skrev 2018-03-08 21:36:56 följande:

Och jag känner NOLL... Går in i vecka 40 i början av nästa vecka, och vet inte ens om bebisen har fixerat sig än. Men ska till bm nästa vecka så får vi se. Känner på mig att jag kommer få gå över tiden.
  • Sofiiakarin

Vart inne på förlossning idag. Har inte känt bebis som innan. Var inte jätte orolig men det räckte för att jag ringde. O de sa att jag skulle komma. Allt såg bra ut o typiskt så rörde han på sig som innan när jag vart där i 10 min. Men de är så snälla o förstående. Första gången jag åkt upp. Kändes bra :)

Vill bara ha lite tecken på att de är på g! Förvärkar o sånt tryck. Kom igen bebbiiii!

• änglarsmå

gått 3 dagar över tiden.... känner alla mycket rörelser ? Känner inte lika mycket som jag gjort med de andra,,,,lite på ena sidan så jävla rädd kan inte sova om nätterna BM skrattar och säger nej då det är ingen fara..... seriöst känns som allt är kört känns som nåt kommer hända som inte får....mitt psyke är totalt kvaddat och vet inte vad jag ska ta vägen. Klarat tuffa motgångar som ingen annan men när det gäller detta barn så klarar jag inte mer hur fan ska jag få vården att förstå hur fruktansvärt rädd och nere jag är jag är totalt knäckt precis som bebisen redan är död

• Sofiiakarin
    änglarsmå skrev 2018-03-09 23:30:00 följande:

gått 3 dagar över tiden.... känner alla mycket rörelser ? Känner inte lika mycket som jag gjort med de andra,,,,lite på ena sidan så jävla rädd kan inte sova om nätterna BM skrattar och säger nej då det är ingen fara..... seriöst känns som allt är kört känns som nåt kommer hända som inte får....mitt psyke är totalt kvaddat och vet inte vad jag ska ta vägen. Klarat tuffa motgångar som ingen annan men när det gäller detta barn så klarar jag inte mer hur fan ska jag få vården att förstå hur fruktansvärt rädd och nere jag är jag är totalt knäckt precis som bebisen redan är död

Men du. Jag vet typ hur du känner... Också fått sådana känslor... Att nu är han död. O att nu är ngt fel.. O jag håller med dig. Man känner inte samma rörelser. Jag har 6 dagar kvar... O jag tycker de är mer sällan. Men jag var inne igår och som sagt vart allt jätte bra. Det är säkert så med din lille vän också!

MEN! Om du känner så. Åk in. O kolla. Du mår så mycket bättre sen.. De tar ca 30 min. O de vill ju att man ska kolla. Hellre en gång för mycket...o alla våra känslor nu. Tror de flesta kan hålla med mig om att de är mycket känslor o man är ledsen rädd o ja... Alla känslor. Helt fullt normalt. Jag känner med dig. De är inte lätt.

.... o om du är orolig. Ring förlossning o säg. Så får du de kollat..så kan du försöka slappna av lite o njuta nu de sista innan din älskade kommer! Kramar till dig! <3
  • Eleot

Kejsarsnitt 22:a så nu är det inte lång tid kvar, barn nr 4 och hoppas det håller sig lugnt fram till planerad dag, snacka om stress om det händer nått innan...

Var med i tråden här i början av graviditeten men tagit lite paus från familjeliv.se :p

• Linkaa

Vecka 40 idag, va in på förlossningen i veckan då de misstänkte att jag läckte fostervatten.. sitter då där och gör en kurva och bebis hjärtljud låg stadigt på 135 och plötsligt börjar hjärtljuden gå ner och hamnade nere på 50(!)... det kommer inrusandes 4 barnmorskor som vill jag ska snurra från sida till sida och jag fattar ingenting och blir jätte rädd.. då börjar hjärtljuden gå upp igen och det visade sig att bebis helt enkelt tog tag i navelsträngen och klämde ihop den så det kvävde sig själv... fick sen en grundlig undersökning och fick även komma in dagen efter och göra en ny kurva och allt såg jättebra ut :) och det va inte fostervatten utan från en dag till en annan så är det tydligen extremt mycket vattniga flytningar (ursäkta äcklig info) men det är tydligen vanligt när det börjar närma sig enligt bm:) nu vill man bara att den här bebisen ska komma ut så man slipper all oro och krämpor!

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?