• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Sofiiakarin
    Linkaa skrev 2018-03-10 13:19:29 följande:

Vecka 40 idag, va in på förlossningen i veckan då de misstänkte att jag läckte fostervatten.. sitter då där och gör en kurva och bebis hjärtljud låg stadigt på 135 och plötsligt börjar hjärtljuden gå ner och hamnade nere på 50(!)... det kommer inrusandes 4 barnmorskor som vill jag ska snurra från sida till sida och jag fattar ingenting och blir jätte rädd.. då börjar hjärtljuden gå upp igen och det visade sig att bebis helt enkelt tog tag i navelsträngen och klämde ihop den så det kvävde sig själv... fick sen en grundlig undersökning och fick även komma in dagen efter och göra en ny kurva och allt såg jättebra ut :) och det va inte fostervatten utan från en dag till en annan så är det tydligen extremt mycket vattniga flytningar (ursäkta äcklig info) men det är tydligen vanligt när det börjar närma sig enligt bm:) nu vill man bara att den här bebisen ska komma ut så man slipper all oro och krämpor!

Också vecka 40 idag! :D guh va läskigt!! Känner du av ngt mer??
  • änglarsmå
    Linkaa skrev 2018-03-10 13:19:29 följande:

Vecka 40 idag, va in på förlossningen i veckan då de misstänkte att jag läckte fostervatten.. sitter då där och gör en kurva och bebis hjärtljud låg stadigt på 135 och plötsligt börjar hjärtljuden gå ner och hamnade nere på 50(!)... det kommer inrusandes 4 barnmorskor som vill jag ska snurra från sida till sida och jag fattar ingenting och blir jätte rädd.. då börjar hjärtljuden gå upp igen och det visade sig att bebis helt enkelt tog tag i navelsträngen och klämde ihop den så det kvävde sig själv... fick sen en grundlig undersökning och fick även komma in dagen efter och göra en ny kurva och allt såg jättebra ut :) och det va inte fostervatten utan från en dag till en annan så är det tydligen extremt mycket vattniga flytningar (ursäkta äcklig info) men det är tydligen vanligt när det börjar närma sig enligt bm:) nu vill man bara att den här bebisen ska komma ut så man slipper all oro och krämpor!

Hjälp.... usch vad jobbigt för dig. Vilken psykisk terror detta är.... är 40 + 3 så vill att det drar igång här med tänkte promenad men är ju isgata ute och somnat 3:30 i natt pga tankar i huvudet så blir liggläge idag också.....
  • Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2018-03-10 16:08:45 följande:

Också vecka 40 idag! :D guh va läskigt!! Känner du av ngt mer??

Jo vi har väl bf samma dag? Den 16e? :D jo det va riktigt läskigt och speciellt när man ligger där med grejerna på magen och ser hjärtljuden gå ner sådär.. men tydligen så gör nog bebisarna sådär med jämna mellanrum utan att man vet det men när man sitter och ser det så är det väldigt läskigt!

Nä, vaknar typ 1 gång i timmen på nätterna med sammandragningar och de här väldigt irriterande flytningarna som bara tvär kom! Sen är det konstant tryck nedåt men inget som tyder på att det är jättenära men jag håller mina tummar och tår att bebis vill komma snarast! :) du då? Några känningar?:)
  • Linkaa
    änglarsmå skrev 2018-03-10 16:30:26 följande:

Hjälp.... usch vad jobbigt för dig. Vilken psykisk terror detta är.... är 40 + 3 så vill att det drar igång här med tänkte promenad men är ju isgata ute och somnat 3:30 i natt pga tankar i huvudet så blir liggläge idag också.....

Det va riktigt läskigt men efter ultraljud och ordentlig undersökning och ny kurva som såg bra ut så känns det helt okej nu men vill bara att detta ska vara över så man får träffa sin bebis :)

Ja alltså denna oro är inte alls kul :(
  • Sofiiakarin
    Linkaa skrev 2018-03-10 16:52:18 följande:

Jo vi har väl bf samma dag? Den 16e? :D jo det va riktigt läskigt och speciellt när man ligger där med grejerna på magen och ser hjärtljuden gå ner sådär.. men tydligen så gör nog bebisarna sådär med jämna mellanrum utan att man vet det men när man sitter och ser det så är det väldigt läskigt!

Nä, vaknar typ 1 gång i timmen på nätterna med sammandragningar och de här väldigt irriterande flytningarna som bara tvär kom! Sen är det konstant tryck nedåt men inget som tyder på att det är jättenära men jag håller mina tummar och tår att bebis vill komma snarast! :) du då? Några känningar?:)

Juste! Mitt minne... Vi har ju samma dag! Jaa precis! Läskigt!

Alltså mycket förvärkar. O har såååå ont mellan benen. De ilar o trycker o är jobbigt o gå å när jag reser mig upp o vänder mig i sängen! Har också flytningar! Men har inte märkt av ngn slempropp.. Bara rikligt med flytningar. O de är typ tjocka o mycket tycker jag. Sover jätte illa också.. Idag vaknade jag kl 3 o vart vaken sen dess. Nu vilar jag o ska göra resten av dagen.

Lite segt nu tycker jag haha. Jag har haft en väldigt bra graviditet men nu vill jag ha iaf ngt tecken på att de är nära... Bara för att få en bekräftelse... Vill ha en kontroll o ba se om de kan se om de hänt ngt! :D men men.. Bara o ta 1 dag i taget.
  • Starlights

Och själv önskar jag att jag hade minsta lilla tecken på att något var på gång, vill också känna det där trycket nedåt och förvärkar.. Känns som att jag mår alldeles för bra för att bebis ska komma inom den närmsta tiden..

• Sofiiakarin
    Starlights skrev 2018-03-11 09:57:31 följande:

Och själv önskar jag att jag hade minsta lilla tecken på att något var på gång, vill också känna det där trycket nedåt och förvärkar.. Känns som att jag mår alldeles för bra för att bebis ska komma inom den närmsta tiden..

Men nej! Jag har haft vänner som dig o de har fött både lite tidigare än Bf o senare oså finns de de vänner jag har som haft som jag som man trott ska föda tidigare men går över.. Tror inte de spelar ngn roll! Alla kroppar är olika. :)
  • änglarsmå
    Starlights skrev 2018-03-11 09:57:31 följande:

Lr hur, jag känner typ pyttelite molvärk men inget som är värre än mensvärk, slemklumpar i typ 2 veckor som blivit gulare varje gång.....känns inte alls som bebis är på väg fan vad jobbigt har max 11 dagar kvar sen är jag 42+0 och då får man obl igångsättning iaf
  • Starlights
    Sofiiakarin skrev 2018-03-11 10:25:46 följande:
    Men nej! Jag har haft vänner som dig o de har fött både lite tidigare än Bf o senare oså finns de de vänner jag har som haft som jag som man trott ska föda tidigare men går över.. Tror inte de spelar ngn roll! Alla kroppar är olika. :)
    änglarsmå skrev 2018-03-11 10:29:06 följande:
    Lr hur, jag känner typ pyttelite molvärk men inget som är värre än mensvärk, slemklumpar i typ 2 veckor som blivit gulare varje gång.....känns inte alls som bebis är på väg fan vad jobbigt har max 11 dagar kvar sen är jag 42+0 och då får man obl igångsättning iaf
    Ja jag får hoppas du har rätt Sofiakarin. För jag känner då verkligen ingenting, kan nästan glömma bort att jag är gravid tills magen plötsligt är i vägen eller när bebis börjar sparka haha. En vecka till bf och bebis är inte ens fixerad än. 

• Sofiiakarin
    Starlights skrev 2018-03-11 12:09:02 följande:

Ja jag får hoppas du har rätt Sofiakarin. För jag känner då verkligen ingenting, kan nästan glömma bort att jag är gravid tills magen plötsligt är i vägen eller när bebis börjar sparka haha. En vecka till bf och bebis är inte ens fixerad än. 

Men vad jag förstått så spelar de ingen roll om bebis är fixerad eller ej! Det har jag hört från både barnmorska o här på nätet? :)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?