Inlägg från: svartafåret |Visa alla inlägg
  • svartafåret

Bf mars 2018 följas åt?

Hoppar också in här :)

Kopiera och lägg till dig :)

FrökenNypon, 33 år, BF 1/3 med tredje barnet

efterfest, 25 år, BF 1/3 med första barnet

Pugsnotdrugs, 30 år, BF 1/3 med första barnet

Zaxika, 30 år, BF 1/3 med första barnet

Lykkeliv, 38 år, BF 2/3 med fjärde barnet

BeatriceS, 23 år BF 3/3 med första barnet

KarinIngrid, 38 år, BF 3/3 med andra barnet

Gluttan1981, 36 år, BF 4/3 med andra barnet

soffe, 30 år, BF 7/3 med första barnet

Semlan475, 27 år, BF 8/3 med första barnet

Sara2017, 27 år, BF 9/3 med första barnet

Rumpeflin, 24 år, BF 12/3 med tredje barnet

Miiero, 37 år, BF 15/3 med femte barnet

Baraemma, 33 år, BF 6/3 med första barnet

Svartafåret, 32 år, BF 7/3 med tredje barnet

• svartafåret
    efterfest skrev 2017-07-03 13:42:52 följande:

Är det några här som ska stanna på FL?? Jag har inte Facebook så tänkte om nån mer är kvar här.. :)

Jag har heller ingen Facebook så stannar här :)
  • svartafåret
    Cortec skrev 2017-07-04 07:35:31 följande:

Har precis plussat bim -2, får man vara med här?

BF 15mars.

Grattis! Alla får vara med ;)
  • svartafåret

Får vem som helst göra kub nuförtiden? Har för mig att det bara var de som var över 35 som fick göra det förr?

• svartafåret

Hej tjejer!

Är i vecka 18 (17+5) och har rutin-ul om en vecka. Har dock redan vart på köns-ul där vi fick veta att vi väntar en liten kille. Har en flicka och en pojke sedan innan.

Mina andra graviditeter flöt på smärtfritt men denna har vart allt annat än guld och gröna skogar. Vart och är extremt trött , mått illa och kräkts till och från, svårt att äta, orkar i princip ingenting men det är det värt ändå :)

Magen är väldigt stor för denna vecka tycker jag. Har ni andra börjat känna fosterrörelser ännu? Jag har känt att något "åker omkring" ett par gånger men inte mer än så. Är nästan lite besviken på att jag inte känner mer vid det här laget, hehe.

• svartafåret
    Starlights skrev 2018-01-02 17:41:26 följande:

Nu efter jul så tillåter jag mig själv äntligen att börja handla lite mer babykläder! Men tycker det är så svårt att veta hur mycket man behöver i varje storlek.. Vissa säger ju att det inte är någon idé att köpa kläder i storlek 50, de växer ur dem på en vecka.. samtidigt hör man andra vars bebis kan ha storlek 50 i typ 8 veckor, och som typ även drunknat i storlek 44... Hur tänker ni andra? Ni som har barn sedan tidigare, hur länge hade de de minsta storlekarna?

Beror helt på hur stort barnet är. Min första vägde 4200 och min andra 3200 men båda hade strl 50, minns dock ej hur länge.

Begagnat är att rekommendera den första tiden.
  • svartafåret
    Starlights skrev 2018-01-05 21:08:14 följande:

Bebis hade hicka i magen senast vi skulle mäta hjärtslagen, så det blev lite dubbla ljudvågor där haha! 

Igår tyckte jag att det var så länge sen bebis hade sparkat och rört på sig där inne, blev nästan lite orolig. Så satte mig på kvällen och strök med händerna på magen för att se om det var lika stilla. Men det är som att bebis förstod min oro, och började ha disco där inne. Hela kvällen igår och hela dagen idag har det varit full rörelse och liv där inne. :)  

Har ni känt när bebis vänt sig neråt i livmodern? Min ligger fortfarande uppåt med huvudet, eller ja lite huller om buller just nu, men känner ofta huvudet vid min navel. Och känner ni skillnad i rörelserna när bebis ligger nedåt? Mer hårda sparkar uppåt eller liknande, eller om bebis blir mer stillsam när den är vänd?

Min ligger neråt och väldigt långt också enligt tul och bm. Det känns också kan jag lova, speciellt när man sitter ner. Känner mer "åkande" än sparkar även om jag får en kick lite då och då alldeles under revbenen. Ska på nytt tul igen om 4 veckor då mitt sf mått låg på 36 nu i tisdags (var då i vecka 31+0)
  • svartafåret

Bf på måndag men antar att det blir övertid även med denna lillfis. Tredje barnet, ej fixerad och kommer nog ej fixeras förrän strax innan. Ligger dock väldigt långt ner sen många veckor tillbaka.

• svartafåret
    änglarsmå skrev 2018-03-04 08:29:28 följande:

Det är precis vad jag oroar mig för att han stryps av navelsträngen.... huvudet ruckbart ev rörligt osäkert besked....vet du om det spelar större roll? Går vattnet nu så kan jag inte ligga ner själv med hund o barn tills på torsdag så känns så där

Jag har bf med nummer 3 imorgon och han är inte fixerad och bm har inte sagt något om att det skulle innebära någon risk. Hon har sagt att det är vanligt att de ej fixerar sig förrän i samband med att förlossningen startar på omföderskor. Så tror inte det är något man generellt ska oroa sig för om man inte blivit informerad om annat:)
  • svartafåret
    Krusbärskompott skrev 2018-03-04 12:26:34 följande:

BF idag och inte minsta tecken på att något kommer att hända. Sjukt frustrerande!

Har haft huvudvärk i snart en vecka som inte släpper på Alvedon och blodtrycket var förhöjt på kontroll i fredags. :(

Tillstöter det minsta lilla till så tror jag de vill sätta igång mig vilket jag egentligen inte alls vill (kan ju bli sjukt långdraget på förstföderskor).

Ska på koll igen imorgon o då blir det hinnsvepning om det går (längtar inte efter det heller).

Ville mest bara gnälla lite.

Hoppas du slipper igångsättning. Jag känner att jag ej heller vill bli igångsatt trots att det är tredje barnet och att jag är fruktansvärt trött på att vara gravid.

Själv har jag gjort 4 hinnsvepningar men det biter tydligen inte på mig :(
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?