• Anonym (Carl)

Livet efter en otrohetsaffär. Hur går det för er som beslutade att fortsätta?

Vi bestämde oss för att fortsätta vårt liv tillsammans efter det kommit fram att min fru varit otrogen i nästan 9 månader med en nära vän.
    Jag tog beslutet att försöka för våra barns skull. Otroheten ligger ett tag tillbaka i tiden och vi hade inga barn.
    Det är nu över två år sedan det kom fram och jag skulle vilja höra hur det gått för er andra som mot alla odds orkade fortsätta tillsammans.

Hur är ert förhållande idag?
    Litar du på din partner?
    Hämnades du genom att ha en affär själv?
    separerade ni tillfälligt eller bodde ni ihop hela tiden?
    Om ni har barn. Hur mår dom nu?
    Älskar du fortfarande din partner?
    Hur ser ni på framtiden?

Vore väldigt tacksam om någon kunde skriva något som peppar upp? Ibland känns det bara så svart fortfarande och jag kan bli så arg ibland då jag känner mig bestulen på mitt liv och mina egna beslut.
    Jag kommer aldrig att förlåta! Går det ens att vara tillsammans om man inte kan förlåta alla hemska lögner och beslut som hon tog?

• Svar på tråden Livet efter en otrohetsaffär. Hur går det för er som beslutade att fortsätta?
  • Anonym (Man40)
    Anonym (Carl) skrev 2017-06-05 12:34:21 följande:

Litar du på din partner?
    Hur ser ni på framtiden?

1. Bra. Samtalsterapi, kurser och annat som gjort mig till en friare och bättre människa. Intimare med sex nästan varje dag.

2. Nej. Det är ett problem. Har keylogger på hennes dator, kollar hennes location på telefonen, undrar vad hon ska hitta på för dumt.

3. Ja, provade det. Spännande med sexet, men för stressigt att hålla hemligt, så jag avslutade.

4. Nej, bodde ihop. Jag gjorde snabb research. Vill man ha kvar henne så ska man inte flytta isär.

5. Barnen mår bra nu. Dom vet inget. Bara att vi gick igenom ett stressig period.

6. Ja.

7. Ser bättre ut än innan. Otrohet kan rensa bort massa skräp ur ett förhållande och göra det bättre.

• Mackenzie777

Helt ärligt går det ju aldrig att få det som det en gång var, om man rannsakar sig själv. Det är något man lär bli påmind om varje, varje dag resten av livet, lättare om man går vidare naturligtvis än stannar kvar. Skulle aldrig stanna för barn/-ens skull.

• Anonym (Man40)
    Mackenzie777 skrev 2017-06-07 15:40:01 följande:

Det är något man lär bli påmind om varje, varje dag resten av livet,

Där har du rätt i din spekulation. För mig har det gått över ett år sedan jag kom på henne, och tänker på det varje dag.

Skulle aldrig stanna för barn/-ens skull.

Här har du tyvärr fel i din spekulation. Tror många som inte upplevt det säger att dom aldrig skulle acceptera en otrogen partner och dra direkt. Men så funkar inte livet. Vill du verkligen bli varannan-veckas-förälder? Börja om som singel i vuxen ålder? Rasera din ekonomi, sälja bostad, sommarhus?

• Anonym (qqq)
    Anonym (Man40) skrev 2017-06-07 15:49:28 följande:
    Där har du rätt i din spekulation. För mig har det gått över ett år sedan jag kom på henne, och tänker på det varje dag.

Skulle aldrig stanna för barn/-ens skull.

Här har du tyvärr fel i din spekulation. Tror många som inte upplevt det säger att dom aldrig skulle acceptera en otrogen partner och dra direkt. Men så funkar inte livet. Vill du verkligen bli varannan-veckas-förälder? Börja om som singel i vuxen ålder? Rasera din ekonomi, sälja bostad, sommarhus?

Håller iof med om att det är något som behöver upplevas för att förstås fullt ut, men vill bara påpeka att det även finns de som har upplevt det och bara blivit ännu mer försäkrad om att det är bäst att gå trotts barn, bostad och sommarhus. Oftast just på grund av det första du nämner i ditt inlägg, tillit. Man känner att man inte vill leva med någon man inte litar på, utan föredrar att börja om på nytt på ett nytt och fräscht förhållande utan allt gammalt avfall som ligger kvar och skvalpar i botten.
  • Anonym (signatuur)
    Sådär. Inte så kärleksfullt. Ingen ömhet, inget sex. Mest som sammanboende vänner.

Litar du på din partner?
    Faktiskt ganska mycket. (Fast mindre än tidigare.) Orkar inte misstro...

Nej. Har blivit rädd för att ha sex.

Bott ihop hela tiden. Skilda sovrum en period.

De vet inte om vad som hänt, fast de förstår nog att allt inte är som det borde vara.

Jo, faktiskt. Men inte på samma sätt som tidigare.

Hur ser ni på framtiden?
    Har fått väldigt kort framtidsperspektiv. Blickar inte längre framåt än vad som är absolut nödvändigt. (Blir krångligt när det är helger och semestrar att alltid vara ute i sista sekunden.)

• Anonym (Dåligt.)

Vi har inget bra förhållande. Jag trodde jag kunde leva med de, de gick bra till en början, vi skaffa 2 barn. nu! NU! Kan jag inte sluta tänka på sveket,

Jag ångrar så in i helvete att jag gick vidare med henne. Problemet är att jag har inte råd att lämna henne. Vi skulle gå isär för 6 månader sen. då ringde försäkringskassan upp mej och sa att jag ska betala 4000 i underhåll. Ja sa att jag har inte dom pengarna. Då går det till kronofogden svara hon.

Jag drev företag. men blev blåst 2 ggr på ett årstid. Totalt 350 000, och klara inte av den förlusten så jag gick i konkurs i år.

Jag vet fan inte vad jag ska göra, hon sitter bara med sin telefon o gnäller på ALLT jag gör eller inte gör.

• Anonym (Instämmer)
    Anonym (qqq) skrev 2017-06-05 17:03:00 följande:

Ja det går säkert om man är väldigt svag och inte har någon stolthet och går med på att vara någons tamhund, i annat fall så reser man sig och drar.

Tummen upp!
  • Anonym (Carl)

Ja det går säkert om man är väldigt svag och inte har någon stolthet och går med på att vara någons tamhund, i annat fall så reser man sig och drar.

Jag tror att alla, inklusive mig själv, resonerade så innan man själv blir utsatt!
    Sen när man är där och ser hur livet som man kände det brakar ihop som ett korthus så vill man bara i förvirrningen hålla i någon och få tröst!

Jag tycker att om man har ett i övrigt bra liv och framförallt barn är skyldig dem att ge det lite tid. Förutsatt att det inte är någon form av våld inblandat naturligtvis.
  • Anonym (Man40)

Problemet är att det inte finns några garantier med dina nya partner. Enda skillnaden är att hen inte varit otrogen ÄNNU. Satsa på att lösa problem med den partner man har. Om man är attraherad.

Monogami är svårt och fungerar i praktiken inte. 80% är till slut otrogna eller skiljer sig. Gör det bästa av det.
  • Anonym (#NyRelation)
    Anonym (Man40) skrev 2017-06-08 07:50:38 följande:

Problemet är att det inte finns några garantier med dina nya partner. Enda skillnaden är att hen inte varit otrogen ÄNNU. Satsa på att lösa problem med den partner man har. Om man är attraherad.

Monogami är svårt och fungerar i praktiken inte. 80% är till slut otrogna eller skiljer sig. Gör det bästa av det.
    GREAT pep talk!Kräks
Svar på tråden Livet efter en otrohetsaffär. Hur går det för er som beslutade att fortsätta?