• Anonym (Carl)

Livet efter en otrohetsaffär. Hur går det för er som beslutade att fortsätta?

Vi bestämde oss för att fortsätta vårt liv tillsammans efter det kommit fram att min fru varit otrogen i nästan 9 månader med en nära vän.
    Jag tog beslutet att försöka för våra barns skull. Otroheten ligger ett tag tillbaka i tiden och vi hade inga barn.
    Det är nu över två år sedan det kom fram och jag skulle vilja höra hur det gått för er andra som mot alla odds orkade fortsätta tillsammans.

Hur är ert förhållande idag?
    Litar du på din partner?
    Hämnades du genom att ha en affär själv?
    separerade ni tillfälligt eller bodde ni ihop hela tiden?
    Om ni har barn. Hur mår dom nu?
    Älskar du fortfarande din partner?
    Hur ser ni på framtiden?

Vore väldigt tacksam om någon kunde skriva något som peppar upp? Ibland känns det bara så svart fortfarande och jag kan bli så arg ibland då jag känner mig bestulen på mitt liv och mina egna beslut.
    Jag kommer aldrig att förlåta! Går det ens att vara tillsammans om man inte kan förlåta alla hemska lögner och beslut som hon tog?

• Svar på tråden Livet efter en otrohetsaffär. Hur går det för er som beslutade att fortsätta?
  • Anonym (Skild och gift)
    Anonym (Carl) skrev 2017-08-09 15:00:47 följande:

Jag skulle vilja fråga er alla om en sak som har hänt mig nu här i sommar på semestern. Jag och min fru satt och pratade relativt lugnt om allt som skett. Det var ingen ilska inblandad utan mest en trött sorg över att det kunde bli som det blev. Jag sa precis som det var att jag aldrig kommer att förlåta det dom gjorde och att jag hatar att känna mig så arg i tid och otid över saker och ting som jag inte kan påverka. Ni vet känslan över att känna sig som en åsna eller en pajas. Som en sån där människa som nån klappar på flinten och inte har nån som helst respekt för..
    Hon sa att hon önskade att jag själv hittade en kvinna och hade en affär med henne. Hon skulle inte lägga sig i och lovade att ge mig den tid jag behövde för att  känna efter och inse att hon är den som jag älskar.

Det känns konstigt detta. Att få gratis frikort från någon som i alla år varit så svartsjuk och kontrollerande. Vet inte hur jag känner för detta eller om det är nåt som jag ens vill göra? Allt är bara så konstigt och annorlunda nu.

Så fort du ligger med någon så har du get henne ett "fri kort". Då gör hon sig fri sin skuld och du kommer att må sämre. 

Jag vet att du inte är där än men jag råder dig till att lämna eller för evigt leva med ditt förakt.  
  • Anonym (qqq)
    Anonym (Skild och gift) skrev 2017-06-21 20:10:17 följande:

Mycket intressanta inlägg här...

Jo man kan visst "skylla" (lite iallafall) hennes otrohet på instinkter.

Såg ett program pa Discovery Channel om hur fiskmåsar på en väldigt packat ö var otrogena till höger och vänster. Forskarna upptäkte att fåglarna alla hade partner för livet men det var ju givetvis honan som valde en "bra make". Men när hanen var ute och letade mat så passade honan på att knulla på större och starkare hanar.

Varför?

Givetvis för att hennes gener skulle föras vidare med en stark fågel men som togs om hand av en trogen hane.

Skit smart ju!

Det förklarar möjligen känslan, viljan att göra så men det förklarar inte agerandet, som sagt det enda som egentligen skiljer oss människor från djuren är vår intelligens och vår förmåga att tänka i flera steg, förutse vad en viss handling kommer få för konsekvenser. Att skylla sina handlingar på instinkter är ett sätt att likställa oss med djur som saknar konsekvenstänk och förmåga att kontrollera sina impulser. Instinkter kan få oss att känna saker, vilja göra saker, men HUR vi sen agerar på det vi känner är en helt annan sak. Alla föds med sexdrift som delvist styrs av instinkter men alla springer inte omkring med könsorganen i handen och knullar hejdlöst. Vi kan kontrollera HUR vi gör saker om vi vill.

Kan vi kontrollera vår ilska och inte alltid agera ut på det så kan vi också kontrollera andra känslor. Kan vi kontrollera var vi skiter och pinkar så kan vi också kontrollera andra "behov"
  • Anonym (Skild och gift)
    Anonym (qqq) skrev 2017-08-09 18:03:59 följande:
    Det förklarar möjligen känslan, viljan att göra så men det förklarar inte agerandet, som sagt det enda som egentligen skiljer oss människor från djuren är vår intelligens och vår förmåga att tänka i flera steg, förutse vad en viss handling kommer få för konsekvenser. Att skylla sina handlingar på instinkter är ett sätt att likställa oss med djur som saknar konsekvenstänk och förmåga att kontrollera sina impulser. Instinkter kan få oss att känna saker, vilja göra saker, men HUR vi sen agerar på det vi känner är en helt annan sak. Alla föds med sexdrift som delvist styrs av instinkter men alla springer inte omkring med könsorganen i handen och knullar hejdlöst. Vi kan kontrollera HUR vi gör saker om vi vill.

Kan vi kontrollera vår ilska och inte alltid agera ut på det så kan vi också kontrollera andra känslor. Kan vi kontrollera var vi skiter och pinkar så kan vi också kontrollera andra "behov"
    Jo men det kan jag också hålla med om!
  • Anonym ((aldrig otrogen))
    Anonym (Carl) skrev 2017-08-09 15:00:47 följande:

Jag skulle vilja fråga er alla om en sak som har hänt mig nu här i sommar på semestern. Jag och min fru satt och pratade relativt lugnt om allt som skett. Det var ingen ilska inblandad utan mest en trött sorg över att det kunde bli som det blev. Jag sa precis som det var att jag aldrig kommer att förlåta det dom gjorde och att jag hatar att känna mig så arg i tid och otid över saker och ting som jag inte kan påverka. Ni vet känslan över att känna sig som en åsna eller en pajas. Som en sån där människa som nån klappar på flinten och inte har nån som helst respekt för..
    Hon sa att hon önskade att jag själv hittade en kvinna och hade en affär med henne. Hon skulle inte lägga sig i och lovade att ge mig den tid jag behövde för att  känna efter och inse att hon är den som jag älskar.

Det känns konstigt detta. Att få gratis frikort från någon som i alla år varit så svartsjuk och kontrollerande. Vet inte hur jag känner för detta eller om det är nåt som jag ens vill göra? Allt är bara så konstigt och annorlunda nu.

Vad idiotiskt det låter från hennes sida. Självklart vill hon att du ska ha affär med någon annan för att lätta hennes samvete. 
  • Anonym (Asimovaren)

För helvete Carl använd inte frikortet!
    2 fel blir inte 1 rätt.
    Jag tror att det bara kommer att ställa till ännu mera problem för er.
    Föreslår att du/ni försöker att få professionell hjälp att gå vidare

• Anonym (Kvinna40)

Hur har det gått för er?

• Anonym (Carl)
    Anonym (Kvinna40) skrev 2017-08-31 20:38:59 följande:

Hur har det gått för er?

Med risk för att göra dig besviken så funderar jag allt oftare på att vara med andra kvinnor. Jag vill också  få uppleva den där spännande känslan igen. Jag skulle t om vilja gå så långt som att säga att jag längtar efter att få känna den igen.

Jag har varit ärlig om det till min fru. Hon säger att det är OK..
    Konstigt är bara förnamnet.
  • Anonym (Kvinna40)
    Anonym (Carl) skrev 2017-09-01 08:56:22 följande:
    Med risk för att göra dig besviken så funderar jag allt oftare på att vara med andra kvinnor. Jag vill också  få uppleva den där spännande känslan igen. Jag skulle t om vilja gå så långt som att säga att jag längtar efter att få känna den igen.

Jag har varit ärlig om det till min fru. Hon säger att det är OK..
    Konstigt är bara förnamnet.
    Jag är inte ett dugg besviken, känner själv likadant ofta. 

Särskilt eftersom vårt sexliv aldrig varit särskilt bra, han är inte särskilt bra i sängen. Så det är jävligt orättvist att HAN är den som har haft ett spännande äventyr och bra sex, när JAG är den som aldrig har kommit när vi har haft sex... 
  • Anonym (Carl)
    Anonym (Kvinna40) skrev 2017-09-01 09:18:27 följande:
    Jag är inte ett dugg besviken, känner själv likadant ofta. 

Särskilt eftersom vårt sexliv aldrig varit särskilt bra, han är inte särskilt bra i sängen. Så det är jävligt orättvist att HAN är den som har haft ett spännande äventyr och bra sex, när JAG är den som aldrig har kommit när vi har haft sex... 
    Vågar du tala om det för din man? Förresten, vad ska han säga eller göra åt det?
    Det finns ju inget värre han kan göra som han redan gjort?

Kan ju säga att i vårt tidigare förhållande innan detta kom fram så var otrohet eller att vara med andra något helt otänkbart. Jag var så säker på att att det var på det sättet för oss båda så jag tittade aldrig åt någon annan.  Hon var väldigt svartsjuk på mig och det var så mycket fester och AW och andra roliga saker som jag helt enkelt inte gjorde för att jag prioriterade att vara med henne istället och för att hon inte skulle bli tyst i flera dagar! ( ett sätt att visa missnöje för att jag skulle göra nåt på egen hand). Nu visade det ju sig att det där med trohet och ärlighet mot varandra bara var nåt som gällde mig. Hon krävde trohet men gav tillbaka otrohet och lögner.

Jag struntar i allt sånt där nu. Ja må vara över 40 år men jag har äntligen fått lite självrespekt. Gör vad du själv vill tycker jag. Var ärlig och säg att du vill känna allt det där som han redan gjort och tagit för givet om det är så du känner.

Går han inte med på det? Well?  Vad ska han göra?
  • Anonym (Kvinna40)

Han har sagt att han skulle förstå om jag är med någon annan. Samtidigt tror jag han ger mig det där frikortet för att kunna ha som slagträ vid framtida gräl om hans otrohet, "du har faktiskt också..." osv så jag tror faktiskt inte jag kommer göra det. 
    Det är han som är ett fegt kräk, inte jag.

Svar på tråden Livet efter en otrohetsaffär. Hur går det för er som beslutade att fortsätta?