Jobbar som Ambulanssjuksköterska, fråga vad ni vill!
Som rubriken lyder.
Jag har lång erfarenhet som ambualnssjuksköterska.
Fråga vad ni vill!
Icke relevanta frågor som inte rör yrket kommer jag inte att besvara, för trevlighetens skull
Som rubriken lyder.
Jag har lång erfarenhet som ambualnssjuksköterska.
Fråga vad ni vill!
Icke relevanta frågor som inte rör yrket kommer jag inte att besvara, för trevlighetens skull
Nja mer begränsad åtkomst för grupper
Men vilka grupper? Vad betyder begränsad åtkomst? Kan jag spärra så att min husläkare inte kan se journalen från psykiatriska mottagningen till exempel?
Fast så har jag faktiskt inte uppdattat ts . Utan att det är patienter till henne dvs där hon har en vårdgivarkontakt.
Mmm så uppfattar inte jag situationen hon beskriver. O troligen inte lagen heller. Fel ordval kanske att skriva nyfiken..i uppföljande eller kompetensutvecklande syfte beskriver det bättre.Vilket ändå inte är olagligt att använda fel ord så länge hon kan påvisa en vårdgivarrelation
Och jo, jag journalgranskar i hela vår region. Så lite insatt är jag
Säg att jag vårdas av en sjuksköterska i ambulans, och jag upplever hela skeendet som kränkande och otryggt, då vill jag absolut inte att den människan ska bläddra i min journal efteråt, hen får skaffa sin kompetensutveckling någon annanstans. Vad måste jag göra för att slippa nyfikna sköterskor i min journal?
Du kan begära ut loggen för de som läst din journal. Är det obehöriga som gör du en anmälan.
Men då är ju skadan redan skedd... Man ska kunna se på 1177 vilka som läst, men vart ringer jag för att få ut de loggar som inte syns där? Sjukhusets växel? Syns även personer utanför sjukhuset då?
Sjukhuset växel borde kunna hjälpa. Alla som har inlägg i det datasystemet de använder i ditt landsting syns i loggen.
Journalgranskning är inte samma sak.
Nähä....*suck* det har jag om du läser igen aldrig påstått.