Anonym (Ambulanssjuksköterska) skrev 2017-06-06 00:41:12 följande:
Eg borde jag låta bli....är väl antagligen ett norgeskämt detta men men. För att ALLA andra förutom M1rella ska veta vad som VERKLIGEN händer så svara jag på dessa fåniga inlägg!!!!
Som ambulanssjuksköterska åker du ut på larm. Du träffar patienter i deras hem, på deras jobb, i mataffären, på landsvägen eller motorvägen, i stallet, på fotbollsplanen etc etc etc.
Spädbarn som dött i plötslig spädbarnsdöd är redan döda när vi kommer. Vi gör återupplivningsförsök men det enda som händer är att vi får transportera det döda barnet tillsammans med förtvivlade föräldrar till sjukhuset. Det är den värsta händelsen jag tror jag kan råka ut för. Sen att den inte inträffar I ambulansen, det visar på att den som påpekade detta (SSK) inte läser inläggen och bara är här för att jävlas!
Att blanda in en annan medlem som vad jag sett inte skrivit i tråden är väldigt omoget.
Du bekräftar själv nu att ni inte har psd i ambulansen. Vilket du tidigare hävdade att ni hade.
Har själv jobbat många år i ambulansen som ssk (dock anestesi/iva) så jag vet vad man kan stöta på och hur arbetet är.