• Anonym (Ambulanssjuksköterska)

Jobbar som Ambulanssjuksköterska, fråga vad ni vill!

Som rubriken lyder.
    Jag har lång erfarenhet som ambualnssjuksköterska. 
    Fråga vad ni vill!
    Icke relevanta frågor som inte rör yrket kommer jag inte att besvara, för trevlighetens skull

• Svar på tråden Jobbar som Ambulanssjuksköterska, fråga vad ni vill!
  • Anonym (Ambulanssjuksköterska (fd TS))
    Anonym (Inte ssk) skrev 2017-06-13 08:02:20 följande:
    Men vad spelar det för roll, om du eller ditt landsting inte gör något fel så är ju ingen skada skedd.
    Men varför ska en kuf på FL få härja fritt? Hon vet inte ens var jag jobbar. Hon HOTAR och förtalar mig. Många inlägg är borta härifrån tråden, men det har gått vilt och elakt till. 
    Hon har valt att informera/anmäla högre upp angående detta. Det blir merarbete, det blir tjat, det blir ändrade rutiner osv osv osv. Vad vet jag? Men hon tar något från FAMILJELIV och gör det till en stor grej IRL! Är det en rättighet? Eller jävlas hon bara och trollar?
    Anonym (Ssk i bil) skrev 2017-06-13 08:14:41 följande:

Jo jag är mycket väl medveten om samarbetet med polisen. Men nu är det dags att komma ner på jorden och läsa på hur saker och ting verkligen fungerar rättsligt. Förstår du inte att du skämmer ut dig själv?

Skäms inte ett dugg. Det här är en process som pågått många år. Den här människan är galen! 
    Det är hot och det är förtal. Fullt möjligt att anmäla!
    Anonym (Ssk) skrev 2017-06-13 08:49:50 följande:
    Så du vet inte vad plu eller datalagen/datasälerhetslagen inmebör? Dataintrång, inget du hört talas om?

Är du ens sjuksköterska?
    Länka till datasäkerhetslagen är du snäll! Gulle dig Eller kan du inte? 
    Anonym (Ssk) skrev 2017-06-13 08:50:59 följande:
    Rädda om dig? På vilket sätt? Ytterst sällan de är rädda om de som begått brott. Finns ingen hotbild mot dig så polisen bryr sig inte huvida du har konto på fl eller inte.
    Jasså...tror inte vi ska dra upp allt annat "vännen"...blir så jobbigt för dig då! 
    Anonym (Inte ssk) skrev 2017-06-13 09:41:28 följande:
    Jag kan inte komma på något fall där polisen ber en ta bort ett anonymt konto på ett familjeforum? Möjligen kan de väl be en att inte vara aktiv, men jag tänker att man vid en polisanmälan ska spara så mycket bevis det bara går, tar man bort kontot blir det ju svårare att bevisa att någons kommentarer är riktade mot en själv.
    Sånt är redan fixat! 
  • Regndamen
    Anonym (Ambulanssjuksköterska (fd TS)) skrev 2017-06-13 13:08:05 följande:

Men varför ska en kuf på FL få härja fritt? Hon vet inte ens var jag jobbar. Hon HOTAR och förtalar mig. Många inlägg är borta härifrån tråden, men det har gått vilt och elakt till. 

Hon har valt att informera/anmäla högre upp angående detta. Det blir merarbete, det blir tjat, det blir ändrade rutiner osv osv osv. Vad vet jag? Men hon tar något från FAMILJELIV och gör det till en stor grej IRL! Är det en rättighet? Eller jävlas hon bara och trollar?

Men hur ska hon kunna anmäla något sådant? Hon vet inte vem du är eller vart du jobbar. Vem ska hon anmäla till?

Om allt är som du säger, att det är något ditt landsting har fixat, så kommer någon läsa ett mejl, arkivera det och gå vidare. Varför skulle något hända?
  • KlunsSmurfen
    Vilka hot?
    Man får inte hota men när det handlar om hur man tolkat lagen får man anmäla hur man vill, det är inte olagligt att tolka den fel så man gör en anmälan i onödan.
    Är det en anmälan mot landstinget så är det inte ditt problem, om du inte är rädd att du gjort fel.

Så länge det finns yttrande frihet får man göra vad man vill med det som står på FL.

Det hör också till god sed på ett forum att den som kommer med ett påstående får komma med bevis inte att kräva att andra ska göra det.
    Var det du som skrev "jag FÅR logga in i sjukhusets journalsystem och läsa journalen kring den patient jag vårdat i ambulansen" är det upp till dig att bevisa det om du vill att folk ska tro på dig.
    Anonym (Ambulanssjuksköterska (fd TS)) skrev 2017-06-13 13:08:57 följande:
    Skäms inte ett dugg. Det här är en process som pågått många år. Den här människan är galen! 
    Många år?
  • Anonym (Ssk)

Jag vet att du jobbar som amb.ssk i ett landsting/arbetsgivare som bryter om lagen. Det är du själv som gett den infon.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (Ambulanssjuksköterska (fd TS)) skrev 2017-06-13 13:08:57 följande:

Hur fick du drygt en månad till många år???

Det är varken hot eller förtal. DU talar om att din arbetsgivare ger er tillgång till journaler på patienter ni inte är vårdgivare på. Det är en kriminellhandling, ett brott. Det är DU själv som berättar detta i tråden.
Svar på tråden Jobbar som Ambulanssjuksköterska, fråga vad ni vill!