Jobbar som Ambulanssjuksköterska, fråga vad ni vill!
Som TS blev jag ombedd av polisen att ta bort mitt konto. Så jag gjorde det och skapade ett nytt.
Polisen tog det mkt seriöst, iom att stora aktörer är inblandade och det kan bli ramaskri i hela Sverige iom anmälan. Att det då har tagit fart på en oseriös sida på nätet, Familjeliv, där en random person, sitter anonymt och hotar och sprider förtal, när random person inte har en aning om hur saker ligger till, varför man får som man får osv. Random person vet inte ens vilket landsting det handlar om. Det är random person inte intresserad av. Hade personen varit det, hade saken lätt kunnat redas ut för personen ifråga. Nu väljer random person att gå helt fel väg. Istället för att ta reda på hur detta har utretts och förberetts, och självklart är mydigheter inblandade, så saker är ju lugn. Men att göra en amälan kommer att göra att folk kommer lägga ner tid i onödan och utvecklingen riskerar att avstanna.
Någon random person är så in i bänken dum, att den inte ser vidden av sitt handlade. Lagen säger så...i randoms persons tolkning! Se helheten för fan! Se patientsäkerheten! Se utveckling, se hur vi kan förbättra. Patienter har rätt att låsa sina journaler, på egen risk. Om de inte vill att någon ska se vad de varit med om tidigare. Ni får det att låta som att det missburkas till höger och vänster, fördelarna är så mkt större än nackdelarna. Visst kan folk missbruka, men det kan de göra idag med. Sätt dit de som missbrukar och jobba för att utveckla system för detta. Men låt inte utveckling stanna av. Varje individ har rättigheter och vi ska visa hänsyn, men vi måste också utvecklas och lära oss. Som ssk inom många andra områden följer man patienten några dagar. Vi i akutsjukvården jobbar stenhårt, räddar livet där och då, men hur gick det sen? Gjorde vi rätt, är det något jag kan ta med mig i min bedömning till nästa patient för att göra jobbet bättre.
Självklart skall såna galningar, som inte kan se helhten stoppas. Och dom skall stoppas hårt. Därför har jag gjort en polisanmälan! Sånt här ska inte få förekomma! NÅNSTANS!