Inlägg från: Anonym (Ambulanssjuksköterska (fd TS)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ambulanssjuksköterska (fd TS))

Jobbar som Ambulanssjuksköterska, fråga vad ni vill!

Anonym (Inte ssk) skrev 2017-06-13 08:02:20 följande:
    Men vad spelar det för roll, om du eller ditt landsting inte gör något fel så är ju ingen skada skedd.
    Men varför ska en kuf på FL få härja fritt? Hon vet inte ens var jag jobbar. Hon HOTAR och förtalar mig. Många inlägg är borta härifrån tråden, men det har gått vilt och elakt till. 
    Hon har valt att informera/anmäla högre upp angående detta. Det blir merarbete, det blir tjat, det blir ändrade rutiner osv osv osv. Vad vet jag? Men hon tar något från FAMILJELIV och gör det till en stor grej IRL! Är det en rättighet? Eller jävlas hon bara och trollar?
    Anonym (Ssk i bil) skrev 2017-06-13 08:14:41 följande:

Jo jag är mycket väl medveten om samarbetet med polisen. Men nu är det dags att komma ner på jorden och läsa på hur saker och ting verkligen fungerar rättsligt. Förstår du inte att du skämmer ut dig själv?

Skäms inte ett dugg. Det här är en process som pågått många år. Den här människan är galen! 
    Det är hot och det är förtal. Fullt möjligt att anmäla!
    Anonym (Ssk) skrev 2017-06-13 08:49:50 följande:
    Så du vet inte vad plu eller datalagen/datasälerhetslagen inmebör? Dataintrång, inget du hört talas om?

Är du ens sjuksköterska?
    Länka till datasäkerhetslagen är du snäll! Gulle dig Eller kan du inte? 
    Anonym (Ssk) skrev 2017-06-13 08:50:59 följande:
    Rädda om dig? På vilket sätt? Ytterst sällan de är rädda om de som begått brott. Finns ingen hotbild mot dig så polisen bryr sig inte huvida du har konto på fl eller inte.
    Jasså...tror inte vi ska dra upp allt annat "vännen"...blir så jobbigt för dig då! 
    Anonym (Inte ssk) skrev 2017-06-13 09:41:28 följande:
    Jag kan inte komma på något fall där polisen ber en ta bort ett anonymt konto på ett familjeforum? Möjligen kan de väl be en att inte vara aktiv, men jag tänker att man vid en polisanmälan ska spara så mycket bevis det bara går, tar man bort kontot blir det ju svårare att bevisa att någons kommentarer är riktade mot en själv.
    Sånt är redan fixat! 
    Anonym (Ssk) skrev 2017-06-13 17:01:51 följande:

Nej, inte för sin egen nyfikenhet och inte till patienter ts inte är vårdgivare för.

Och flertal gånger: det handlar om uppföljning, utveckling, kunskap. Inte ren o skär skvallernyfikenhet, och absolut inte för patienter man ej haft ngn vårdrelation med....

Herregud, du säger ju emot dig själv.

Tror det bestämt är time to say goodbye. Vill någon fortsätta diskutera lagar och förordningar (se till att ni vet vilka ni pratar om isåfall ) så starta en ny tråd. Den här har spårat ur totalt! Har bett moderator ta bort den, får väl se om så görs. 

Anonym (Ssk) skrev 2017-06-14 11:12:55 följande:
    Läs länken som du fått TVÅ gånger tidigare.
    Nä, jag vill att du bevisar att du förstår vad du pratar om i en lag som heter DATASÄKERHETSLAGEN!
    Anonym (Ssk) skrev 2017-06-14 11:13:43 följande:
    Tar de bort den så är dina bevis borttagna...
    Knappast....du vet att man kan kopiera sidor på många olika sätt och säkerställa var, när och hur....
    Anonym (Ssk) skrev 2017-06-14 13:06:49 följande:

Självklart kan man det. Men är orginalsidan borttagen är kopiorna helt värdelösa.Läs länken.

Nej jag läser i te. Du vräker ur dig skit, hotar o anmäler och dp vill jag ha bevis på att du vet vad du pratar om!! Vad är DATASÄKERHETSLAGEN?

Har mitt på det torra om kopior...har du med allt annat?
    Anonym (Ssk) skrev 2017-06-14 15:32:22 följande:

Har tråden tagits bort är dina kopior inte värda ett skit.

Hotar? Nej. Förtal? Nej. Anmäla? Ja, du och din arbetsgivare begår brottsliga handlingar och det ska självklart anmälas.

Varför ska jag tro på dig som inte vet vad du pratar om....datasäkerhetslagen....hahaha
    Anonym (Ssk) skrev 2017-06-14 20:19:43 följande:

Vet ju mer än dig iallefall....

Och var har du bevisat det?
    Anonym (Ssk) skrev 2017-06-14 21:13:13 följande:
    Behöver inte bevisa något du redan har bevisat.
    Det sinar, det sinar....lägg ner nu innan du gör bort dig ännu mer!
    Anonym (Ssk) skrev 2017-06-14 22:11:11 följande:
    Gör bort mig?

Det är du som gjort bort dig igenom hela tråden.
    Nope!
    Anonym (Ssk) skrev 2017-06-14 22:17:54 följande:
    Nu vet du.
    Du vet väldigt lite, om knappt nånting, fast du VILL så mkt mer, men det funkar ju inte! 
    Anonym (Ssk) skrev 2017-06-14 22:41:45 följande:
    Pratar om dig själv ser jag.
    Pratar om DIG och DIG och bara DIG!
    Anonym (Ssk) skrev 2017-06-14 22:54:08 följande:
    DIG själv ja.
    Nä, om DU! 
Svar på tråden Jobbar som Ambulanssjuksköterska, fråga vad ni vill!