Jobbar som Ambulanssjuksköterska, fråga vad ni vill!
Som rubriken lyder.
Jag har lång erfarenhet som ambualnssjuksköterska.
Fråga vad ni vill!
Icke relevanta frågor som inte rör yrket kommer jag inte att besvara, för trevlighetens skull
Som rubriken lyder.
Jag har lång erfarenhet som ambualnssjuksköterska.
Fråga vad ni vill!
Icke relevanta frågor som inte rör yrket kommer jag inte att besvara, för trevlighetens skull
Nej, inte för sin egen nyfikenhet och inte till patienter ts inte är vårdgivare för.
Känns lite pinsamt att en amb.ssk med minimum 4 års utbildning inte har koll på lagen....
www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/patientdatalag-2008355_sfs-2008-355
Och flertal gånger: det handlar om uppföljning, utveckling, kunskap. Inte ren o skär skvallernyfikenhet, och absolut inte för patienter man ej haft ngn vårdrelation med....
Herregud, du säger ju emot dig själv.
Du snackar om DATASÄKERHETSLAGEN!!!! Var finns den? Eller bestämd dig för vilka lagar du vill hänvisa till o använd rätt namn.
Tror det bestämt är time to say goodbye. Vill någon fortsätta diskutera lagar och förordningar (se till att ni vet vilka ni pratar om isåfall ) så starta en ny tråd. Den här har spårat ur totalt! Har bett moderator ta bort den, får väl se om så görs.
Patientdagalagen ja....DU snackar ju om DATASÄKERHETSLAGEN!!!!! Var finns den att läsa?
Tror det bestämt är time to say goodbye. Vill någon fortsätta diskutera lagar och förordningar (se till att ni vet vilka ni pratar om isåfall ) så starta en ny tråd. Den här har spårat ur totalt! Har bett moderator ta bort den, får väl se om så görs.