Anonym (L) skrev 2017-05-16 22:17:11 följande:
En annan sak jag inte förstår. Hur jobbigt är det egentligen att vara på förskolan numera? När jag var barn under 90-talet var förskolan nånting kul som vi barn såg fram emot. Det var lek och rutiner, inte det minsta ansträngande och definitivt inget vi behövde semester ifrån. Tror denna diskussionen snarare grundas i att förskolan ofta är underbemannad och man därmed vill hålla nere barnantalet. Och som jag skrev tidigare, barn vars föräldrar inte vill spendera tid med dom har det alltid bättre på förskolan. Så enkelt är det.
Jag kommer inte ihåg om det var jobbigt men jag började på förskola vid 4-5 års ålder så jag kan inte jämföra det med någon som är mellan 2-4 och blir väldigt trött om de ska vara på dagis 7-5, och det blir väldigt liten kontakt med föräldrarna den tid de är pigga. Trötta barn är sura barn.
Barn är olika, olika känsliga och orkar olika mycket. kul att vara på dagis varje dag om man är HSP.
Hur jobbigt det är är individuellt för varje barn.
Anonym (titti) skrev 2017-05-16 22:53:44 följande:
Men hur ska man vara tillgänglig om man har barnen hemma? Och hur söker man jobb med barn hemma? Blir ju extremt ineffektivt.
Det är väl upp till dej att lösa.
Anonym (Svek) skrev 2017-05-16 23:25:34 följande:
Det där är en sak jag också funderar på, hur jobbigt är det för barnen att vara på förskolan? Är det verkligen så jobbigt för barnen att dom inte mår bra där borde fokus ligga på att förändra förskolan snarare än att skuldbelägga föräldrarna.
Antar att de flesta sköter sej men en del föräldrar är egocentrerade.
Kull att jobba och få högre standard. Jag är hemmafru men allt är såå jobbigt, orkar inte med mina ungar.