BIM Juni 2017
Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)
Nån mer? :D
Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)
Nån mer? :D
Äl+3. Denna jäkla väntan. Hade sex endast 16 timmar innan ja kände ägglossning men hoppas det kanske kan räcka!!!
Tack så mycket! :) ÄL + 2 idag alltså.. :)
Inget levaxin då tsh, t3 och t4 ligger inom referens, det är vara tpo-antikropparna som ligger högt. Är dags att ta nya prover snart så får se hur det ser ut nu. Tar proverna var 6:e månad för att hålla koll. Har tänkt fråga om man kanske kan få prova levaxin för att pressa ner tsh lite mer även om jag ligger runt 1,5-2 för att kanske hjälpa kroppen att behålla en graviditet.
Har en bekant med endo som kämpart med graviditet länge. Även gjort ivf som inte fungerat. Hon har dock både rökt, druckit mycket och varit överviktig och det underlättar ju inte direkt. :-/ Med det sagt så kan nog endo i sig försvåra rejält men det är inte omöjligt och jag tror att man då kanske måste smälla sig själv på fingrarna och undvika riskfaktorer i högre grad än en person utan endo.
Detsamma gäller nog för mig också med min Hashimotos och jag har väl inte direkt gjort allt för mycket för att utesluta rökningen. Men annars har jag varit försiktig med alkoholen och ätit bättre, framförallt uteslutit kost som kan förhöja tpo-värdena.
Det kan ju vara en bra idé att prova om du får. Att sluta med rökningen är jätte bra. Det är väl inte alls bra för fertiliteten att röka så du har ändå gjort mycket. Jag tror med att man måste " göra lite extra " när man har nåt som sätter ner fertiliteten. Vissa blir säkert gravida under alla förutsättningar men för vissa är det svårare. Jag vill göra allt för att underlätta.
Hoppar in här. Har i dag varit i Köpenhamn och gjort min första insemination på en klinik där.
Hej.
Jag hoppar gärna in här. ?
Jag har bim nu den 2 juni och jag och min sambo försöker nu med andra barnet. Slutade med p-piller i januari men inte tagit sig än. Jag har regelbunden mens men tror jag har oregelbunden ägglossning. Har testat med ägglossningstest, andra månaden nu och då hade jag stegring den 19-20 maj så vi hoppas inte på mens den 2 juni ????
Jag hade ont i nedre delen av magen för två dagar sedan, börjar få ont i brösten men det kan man ju få vid ägglossning också men vi hoppas på plus i början av juni ???? kul att följa andra i väntan på ett litet underverk.
Hoppar in här. Har i dag varit i Köpenhamn och gjort min första insemination på en klinik där.
Oj undra varför det blev massa frågetecken när jag skrev
Hej! Hoppar in i denna grupp då mensen kom imorse! Så ÄL ca 9/6 och BIM 22/6. Känner mig lite lagom hopplös just nu men det är bara att på det igen, har en bokad tid på RMC denna månad vilket känns skönt! kram på er!
Hej! Hoppar in i denna grupp då mensen kom imorse! Så ÄL ca 9/6 och BIM 22/6. Känner mig lite lagom hopplös just nu men det är bara att på det igen, har en bokad tid på RMC denna månad vilket känns skönt! kram på er!