• Miniiipaj

BIM Juni 2017

Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)

Nån mer? :D

• Svar på tråden BIM Juni 2017
  • Freya18
    hannap90 skrev 2017-05-21 12:43:42 följande:

Åh okej, då ska jag testa det :) vilka stickor använder du? :)

Jag använder stickor från Testlagret. För mig har dom fungerar jättebra och så är dom rätt billiga också. :)
  • Pasgetti

Hoppar också in här BIM 5 juni, 4e försöket, ägglossning typ nu ^^

Tog ett Äl test som visade rätt starkt i morse så tog en nu för en timme sen och såååå nära, nästan positivt eller vad tycker ni? :D Ska testa igen på morgonen och hoppas att jag kan få det att visa starkare:)

• Längtanefterdig
    Pasgetti skrev 2017-05-23 01:03:32 följande:

Tog ett Äl test som visade rätt starkt i morse så tog en nu för en timme sen och såååå nära, nästan positivt eller vad tycker ni? :D Ska testa igen på morgonen och hoppas att jag kan få det att visa starkare:)

Nu är det nära! 
  • hannap90

Dum fråga kanske!

Men hur tidigt kan man få äl efter mens? :) haha

• FrökenE1985
    hannap90 skrev 2017-05-23 12:50:16 följande:

Dum fråga kanske!

Men hur tidigt kan man få äl efter mens? :) haha

Jag har haft som tidigast på cd9 (cykeldag), dvs 4 dagar efter mensen tog slut.
  • FrökenE1985

En fråga till er som ätit borago. Hur har er äl betett sig? Tidigare? Senare? Som vanligt? Hur har ert sekret varit?

Jag äter det nu och funderar på vad kroppen pysslar med. Tempen indikierar att den äl är på g, har även molet i magen som hag brukar men inget äl-sektet som jag brukar ha. Har haft äl på cd15-16 senaste cyklerna och är nu bara på cd 10. Skippar äl-test denna gång då hah alltid känner av äl väldigt tydligt och kör istället på sex varannan/var tredje dag för att täcka upp.

• Freya18
    Pasgetti skrev 2017-05-23 01:03:32 följande:

När jag får så där starkt på kvällen så brukar testet vara svagare dagen efter. Jag ägglossar vanligtvis på natten. Så bli inte besviken om stickan är något svagare imorgon. :)
  • Pasgetti
    Freya18 skrev 2017-05-23 17:08:36 följande:

När jag får så där starkt på kvällen så brukar testet vara svagare dagen efter. Jag ägglossar vanligtvis på natten. Så bli inte besviken om stickan är något svagare imorgon. :)

Testade nu på morgonen och tyckte att det hade precis samma styrka som på natten. Men du har helt rätt i det du säger! :) Ska ju egentligen räcka med påvisad stegring för att veta att man har ägglossning på g så som jag förstått det så det är egentligen inte lönt för mig att testa något mer utan räkna med att jag har ägglossning idag eller imorgon. Så det borde egentligen räcka med att sexa till det idag eller imorgon (eller både och ;) ) för att vi ska ha maximerat våra chanser till bebis denna månaden :D
    Freya18 skrev 2017-05-23 17:08:36 följande:

Testade nu på morgonen och tyckte att det hade precis samma styrka som på natten. Men du har helt rätt i det du säger! :) Ska ju egentligen räcka med påvisad stegring för att veta att man har ägglossning på g så som jag förstått det så det är egentligen inte lönt för mig att testa något mer utan räkna med att jag har ägglossning idag eller imorgon. Så det borde egentligen räcka med att sexa till det idag eller imorgon (eller både och ;) ) för att vi ska ha maximerat våra chanser till bebis denna månaden :D
  • FrökenJ90

Hoppar in här jag med. Hade äl den 18 maj enligt NC. Så här bim den 1 juni. Andra försöket för första barnet :)

• LillaAw

Fick tillslut positivt äl test idag! När är bäst att ha sex? :D ikväll och imorgon?

Svar på tråden BIM Juni 2017