• Miniiipaj

BIM Juni 2017

Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)

Nån mer? :D

• Svar på tråden BIM Juni 2017
  • typ89
    FrökenE1985 skrev 2017-05-23 15:53:34 följande:

En fråga till er som ätit borago. Hur har er äl betett sig? Tidigare? Senare? Som vanligt? Hur har ert sekret varit?

Jag äter det nu och funderar på vad kroppen pysslar med. Tempen indikierar att den äl är på g, har även molet i magen som hag brukar men inget äl-sektet som jag brukar ha. Har haft äl på cd15-16 senaste cyklerna och är nu bara på cd 10. Skippar äl-test denna gång då hah alltid känner av äl väldigt tydligt och kör istället på sex varannan/var tredje dag för att täcka upp.

Min äl blev väldigt sen. Förmodligen dag 20 första gången och 21 andra. Ville ju ha längre cykel då den blivit extremt kort innan. (20 dagar ) men blev väldigt mycket längre, såklart inte säkert att de berode på det man ändå. Nu utan borago började monitorn visa hög på dag 12 och har tydliga äl känningar. Gissar på äl imorgon dag 14.
  • FrökenE1985
    typ89 skrev 2017-05-23 19:48:04 följande:

Min äl blev väldigt sen. Förmodligen dag 20 första gången och 21 andra. Ville ju ha längre cykel då den blivit extremt kort innan. (20 dagar ) men blev väldigt mycket längre, såklart inte säkert att de berode på det man ändå. Nu utan borago började monitorn visa hög på dag 12 och har tydliga äl känningar. Gissar på äl imorgon dag 14.

Tack för svar.

Kan tänka mig att det är väldigt individuellt precis som med allt annat. Men intressant ändå och se hur andra upplevt hur borago fungerat.
  • bananahpie
    LillaAw skrev 2017-05-23 19:38:51 följande:

Fick tillslut positivt äl test idag! När är bäst att ha sex? :D ikväll och imorgon?

Det skulle jag satsa på :D
  • FrökenE1985

Ni som tempar och ätit borago, borde jag sluta med den nu. Rejäl temphöjning idag. Haft lite känningar av äl men inte alls lika tydliga som jag brukar ha. Cd11 idag och brukar ha äl på cd15-16, iaf de senaste cyklerna. Fan... nu blev jag ju helt förvirrad över kroppens beteende.

• typ89
    FrökenE1985 skrev 2017-05-23 21:35:00 följande:

Tack för svar.

Kan tänka mig att det är väldigt individuellt precis som med allt annat. Men intressant ändå och se hur andra upplevt hur borago fungerat.

Ja absolut. Intresserat att höra hur de blev för andra:)

jag lät bli borago denna gången mest för att jag fick så sjuk pms, brukar inte ha det.

Såg din tempkurva, jag har fortsatt med boragon fram tills jag va säkert på att jag hade haft äl. Men vet inte om det är någon fara att ha tagit någon dag efter äl också. Blev inte gravid någon av dom gångerna iallafall.
  • FrökenE1985
    typ89 skrev 2017-05-24 07:49:25 följande:

Ja absolut. Intresserat att höra hur de blev för andra:)

jag lät bli borago denna gången mest för att jag fick så sjuk pms, brukar inte ha det.

Såg din tempkurva, jag har fortsatt med boragon fram tills jag va säkert på att jag hade haft äl. Men vet inte om det är någon fara att ha tagit någon dag efter äl också. Blev inte gravid någon av dom gångerna iallafall.

Jag tror jag skipper boragon idag. Kom överrens med mig själv att jag mest troligt haft äl när jag ser till kroppens signaler också. Har bokat tid för utredning också så blir sista cykeln nu som jag experimenterar för att inte störa min "normal" hormonbalansen inför den. Kanske blir försök 13 turförsöket. Skulle vara riktigt trevligt att vända ett oturstal till ett turtal och få plussa till sin födelsedag vore ju helt klart bästa presenten.

Hoppet finns ju men det troliga är (känns det som) att det inte kommer ske.
  • DragonWoman

Blääää vad jag avskyr all väntan... Nu är det väntan på ägglossning... Suck! Hög på monitorn men ingen LH än.... Tick tack i slowmotion grrrrr

• typ89
    FrökenE1985 skrev 2017-05-24 08:04:25 följande:

Jag tror jag skipper boragon idag. Kom överrens med mig själv att jag mest troligt haft äl när jag ser till kroppens signaler också. Har bokat tid för utredning också så blir sista cykeln nu som jag experimenterar för att inte störa min "normal" hormonbalansen inför den. Kanske blir försök 13 turförsöket. Skulle vara riktigt trevligt att vända ett oturstal till ett turtal och få plussa till sin födelsedag vore ju helt klart bästa presenten.

Hoppet finns ju men det troliga är (känns det som) att det inte kommer ske.

Det kommer när man minst anar ibland! Jag plussade med sonen på den 13onde så det var inget oturstal då iallafall :) håller tummarna
  • Längtanefterdig
    Maadeleiine skrev 2017-05-24 08:05:24 följande:

Tror ni att ägglossningen är på gång? ????????????

Tyvärr negativt. Sådär kan jag iaf få när som helst i cykeln. Men det kan lika gärna bli positivt imorgon, svårt att säga :)
Svar på tråden BIM Juni 2017