• typ89

BIM Juni 2017

Jag hoppar in från maj tråden. 5 försöket till barn nummer 2..Ångrar att vi inte började tidigare med tanke på att det skulle kunna ta lång tid och vill ha syskon nära i ålder. Om det tar sig denna gången blir bf samma dag som sonens 2 års dag:) bim blir ca 11/6.

• typ89

Skippat borago denna månaden och monitorn visar hög redan dag 12 denna gång. Hoppas på tidigare äl! Sist dröjde det till dag 22 i cykeln.

• typ89
    FrökenE1985 skrev 2017-05-23 15:53:34 följande:

En fråga till er som ätit borago. Hur har er äl betett sig? Tidigare? Senare? Som vanligt? Hur har ert sekret varit?

Jag äter det nu och funderar på vad kroppen pysslar med. Tempen indikierar att den äl är på g, har även molet i magen som hag brukar men inget äl-sektet som jag brukar ha. Har haft äl på cd15-16 senaste cyklerna och är nu bara på cd 10. Skippar äl-test denna gång då hah alltid känner av äl väldigt tydligt och kör istället på sex varannan/var tredje dag för att täcka upp.

Min äl blev väldigt sen. Förmodligen dag 20 första gången och 21 andra. Ville ju ha längre cykel då den blivit extremt kort innan. (20 dagar ) men blev väldigt mycket längre, såklart inte säkert att de berode på det man ändå. Nu utan borago började monitorn visa hög på dag 12 och har tydliga äl känningar. Gissar på äl imorgon dag 14.
  • typ89
    FrökenE1985 skrev 2017-05-23 21:35:00 följande:

Tack för svar.

Kan tänka mig att det är väldigt individuellt precis som med allt annat. Men intressant ändå och se hur andra upplevt hur borago fungerat.

Ja absolut. Intresserat att höra hur de blev för andra:)

jag lät bli borago denna gången mest för att jag fick så sjuk pms, brukar inte ha det.

Såg din tempkurva, jag har fortsatt med boragon fram tills jag va säkert på att jag hade haft äl. Men vet inte om det är någon fara att ha tagit någon dag efter äl också. Blev inte gravid någon av dom gångerna iallafall.
  • typ89
    FrökenE1985 skrev 2017-05-24 08:04:25 följande:

Jag tror jag skipper boragon idag. Kom överrens med mig själv att jag mest troligt haft äl när jag ser till kroppens signaler också. Har bokat tid för utredning också så blir sista cykeln nu som jag experimenterar för att inte störa min "normal" hormonbalansen inför den. Kanske blir försök 13 turförsöket. Skulle vara riktigt trevligt att vända ett oturstal till ett turtal och få plussa till sin födelsedag vore ju helt klart bästa presenten.

Hoppet finns ju men det troliga är (känns det som) att det inte kommer ske.

Det kommer när man minst anar ibland! Jag plussade med sonen på den 13onde så det var inget oturstal då iallafall :) håller tummarna
  • typ89
    FrökenE1985 skrev 2017-05-24 13:31:00 följande:

Där ser man. Hur länge har ni försökt nu?

Hoppas gör ju även förväntningarna är rätt låga vid det här laget.

Vi är "bara " på försök 5 med andra barnet. Men har endometrios och pco så kan ta lång tid:( Sonen gick på andra försöket men innan de fick jag 2 mf i en tidigare relation. Tog mer än ett år mellan varje varje gång jag blev gravid. Tror börjar tro att vi bara hade sjuk tur med sonen och att de inte kommer gå igen:/

Bra att ni ska få göra en utredning nu så ni får hjälp. Det tär när man går och väntar mellan äl och bim när det inte blir nåt..
  • typ89
    FrökenE1985 skrev 2017-05-24 18:29:13 följande:

Själv har jag Hashimotos som räknas till autoimmuna sjukdomar. Med det är det vanligt med tidiga missfall. Jag har haft ett för drygt ett år sedan. Sen har jag haft en himla massa kemiska graviditer, men det hade jag ju inte vetat om ifall jag inte varit så testgalen.

Hoppas och håller tummarna för att det kommer gå bra för er ändå och inte behöver kämpa så länge. Vid pco finns det ju hjälpmedel men endo är det ju svårare med så förstår verkligen din känsla.

Okej. Tvungen att googla men det har ju med sköldkörteln att göra. Äter du levaxin då? Dom värdena är väl viktiga för att själva graviditeten ska gå bra. (Vad jag läst på fl)

Mm svårt att låta bli att testa, känns som man vill veta om man vart gravid även om det blev missfall.

Dom sa sist jag fick missfall att risken va större att jag skulle få det igen, tror det beror på endon.
  • typ89
    FrökenE1985 skrev 2017-05-24 20:10:21 följande:

Inget levaxin då tsh, t3 och t4 ligger inom referens, det är vara tpo-antikropparna som ligger högt. Är dags att ta nya prover snart så får se hur det ser ut nu. Tar proverna var 6:e månad för att hålla koll. Har tänkt fråga om man kanske kan få prova levaxin för att pressa ner tsh lite mer även om jag ligger runt 1,5-2 för att kanske hjälpa kroppen att behålla en graviditet.

Har en bekant med endo som kämpart med graviditet länge. Även gjort ivf som inte fungerat. Hon har dock både rökt, druckit mycket och varit överviktig och det underlättar ju inte direkt. :-/ Med det sagt så kan nog endo i sig försvåra rejält men det är inte omöjligt och jag tror att man då kanske måste smälla sig själv på fingrarna och undvika riskfaktorer i högre grad än en person utan endo.

Detsamma gäller nog för mig också med min Hashimotos och jag har väl inte direkt gjort allt för mycket för att utesluta rökningen. Men annars har jag varit försiktig med alkoholen och ätit bättre, framförallt uteslutit kost som kan förhöja tpo-värdena.

Det kan ju vara en bra idé att prova om du får. Att sluta med rökningen är jätte bra. Det är väl inte alls bra för fertiliteten att röka så du har ändå gjort mycket. Jag tror med att man måste " göra lite extra " när man har nåt som sätter ner fertiliteten. Vissa blir säkert gravida under alla förutsättningar men för vissa är det svårare. Jag vill göra allt för att underlätta.
  • typ89

Hög på fertilitetsmonitor för 8 onde dagen men inget maximal :/ ff satte först ut äl till dag 13. Ändrades idag till dag 16 men tyckte de kändes som äl igår,dag 18. Frustrerande att inte få något tydligt svar...

• typ89

Fertilitetsmonitorn visade hög, 9onde dagen i rad nu. FF har satt äl till dag 16 nu men hade jätte ont på höger sida i söndags. Känns som äl redan har vart i vilket fall så funderar på hur länge man ska fortsätta och testa? Suger lite att köra 20 stickor varje cykel när dom kostar nästan 400....

• typ89

Dag 21 i cykeln och hög på monitorn idag med. Fick en liten rosa blödning nu. Hoppas verkligen inte mensen är tidig igen:/

• typ89
    Granskog skrev 2017-05-31 14:58:50 följande:

Plussade nyss svagt svagt med CL early!!!!!

Grattis :)
  • typ89

Nu har monitorn visar hög i 14 dagar. ..någon som vet om man kan gravtesta med den trots att den inte visat maximal? Försökte få den till låg idag genom att ej ta morgon kiss men visade hög ändå?! Tog en sticka från testlagret som va negativ iallafall.

• typ89

Monitorn måste blivit knasig denna gången. Fortfarande hög, läste på cb att den kunde göra det i 19 dagar. Ska ta ett grav test imon igen. Har ont i brösten vilket jag inte haft dom andra försöken, kan inte låta bli att hoppas lite....

• typ89
    Freya18 skrev 2017-06-06 18:30:43 följande:

Vet inte hur en monitor fungerar så kan inte ge några tips där, men när ska du ha bim?

Det är som ägglossnings test som också mäter östrogen som ökar innan lh topp och sen äl. Men denna gång fick jag bara hög fertilitet i 16 dagar hittills. Så ägget kanske aldrig lossade. Men hoppas! Enligt temp ska jag vara på äl +11 idag så antingen med imorgon eller söndag. Hade 11 dagar lutealfas förra gången, vet ej varför den brukar var 14. Så är väl bara att vänta.

Känner igen dej från tidigare månads trådar. Vart är du i cyklen?:)
  • typ89
    Kroneet skrev 2017-06-08 07:13:02 följande:

Blir så ledsen...nedersta från i morse...

Det rosa från den igår är svagare nu än igår.

Vilken dag är du på efter äl? Kisset kanske bara var mer utspätt. Och en del får starkare på kvällen än morgonen. Håller tummarna för att de går bra!
  • typ89

Idag gick temp ner och mensen kom. Fick en känsla av att det skulle ta sig denna gång men hade såklart fel.

hoppas att ni få massor februari bebisar så vi slipper ses i juli tråden!

Svar på tråden BIM Juni 2017