BIM Juni 2017
Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)
Nån mer? :D
Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)
Nån mer? :D
Hej! Hoppar in här! Ser att ni pratar äl-test och kanske är det någon som kan hjälpa mig att bringa klarhet i hur de fungerar? Jag har en cykel på 28 dagar, punktlig. Hade senaste mensen 7/5 och borde haft äl runt den 18/5 (i torsdags). Sedan jag fick mitt första barn har jag haft ont vid äggstockarna då äl borde äga rum. Har dock aldrig testat med äl-test men mensen har kommit exakt 14 dagar efteråt. Efter ett infall så testade jag med sticka i torsdags men den var negativ. Hade ont som f-n i äggstockarna/ledarna torsdag kväll till fredag lunch innan det lugnade ned sig något. Därför tror jag ändå att det var äl i något skede jag kände av. Testade jag försent för att stickan skulle ge utslag tro? Det står på förpackningen att testet visar positivt innan de två mest fertila dygnen. Undrar om det hade visat positivt om jag testat på tisdagen istället?
Hade sex sön-ons så hoppas på att det ändå kan ha tagit sig ... Otålig väntan nu ett par dagar.
Sex idag och för tre dagar sedan. Har äl idag verkar det som! Hoppas!!! Tog två test idag kl 12:00. Båda positiva
Hej!
Följer gärna med i den här tråden! Har bim den 1/6. Andra barnet, första försöket. Hoppas såklart på att det tar sig nu i dagarna! Har längtat efter ett andra barn ett tag nu, men det är först denna månaden vi börjat försöka få till syskon. Lycka till allihop!
Sex idag och för tre dagar sedan. Har äl idag verkar det som! Hoppas!!! Tog två test idag kl 12:00. Båda positiva
Då får vi hoppas att det tar sig nu då :D
Men testen visar väl när man har LH-stegring? Och det har man ju 24-48 INNAN ägglossning :) Så mys på!
Ja jag kommer göra det trots att jag vet när den brukar inträffa, men vill ändå se att det blir en bra stegring. Har ju en fertilitetsmonitor hemma och den använder jag inte, tycker stickorna är så dyra och jag har ju ändå bra koll på kroppen. Men vill iallafall dubbelkolla med äl test. Du då?
Hoppas så sjukt mkt på denna månad, tycker det börjar bli tung med försöken nu. Vet att vi inte försökt länge jämfört med andra men tär ändå att leva i dessa två veckors cykler och kastas mellan hopp och förtvivlan mest hela tiden. Denna månad tycker jag verkligen vi båda ska få vårt plus
Hejsan, jag hoppar in här! Fick mens igår, och har väl kanske bim någon gång i slutet av juni. Har lång cykel, ca tre veckor från mens till äl, så det dröjer ju lite. Men håller tummarna för att det ska gå den här gången. Andra försöket på andra barnet. Gjorde väl inget helhjärtat försök förra gångeb, men blev sporrade att sex oftare nu ;)
Beställt hem graviditetskollens äl-test nu, så får väl hoppas att de går att tyda när det är dags för äl! :) Första gången jag testar med äl-test.