Inlägg från: Sofiamy |Visa alla inlägg
  • Sofiamy

BIM Juni 2017

Hej! Hoppar in i denna grupp då mensen kom imorse! Så ÄL ca 9/6 och BIM 22/6. Känner mig lite lagom hopplös just nu men det är bara att på det igen, har en bokad tid på RMC denna månad vilket känns skönt! kram på er!

• Sofiamy
    vivieran456 skrev 2017-05-26 08:37:44 följande:
    Vi verkar ha ungefär samma datum för ÄL och BIM i juni :) Fick dessutom också mens imorse. Kändes lite tungt, men hade absolut inga symptom denna månad så var inte direkt förvånad. På't igen!
    Det är lika tungt varje fång mensen kommer, men vi är starka och klarar även denna månad! Nu tar vi nya tag!! Ska bli kul att följas!!
  • Sofiamy
    Thisdream skrev 2017-06-02 16:23:36 följande:

Är de någon mer som har ilningar eller svag smärta i äggledarna typ?????.. känns precis som innan äl eller mens men har precis haft äl för typ 4 dagar sedan och de är ett bra tag till bim ????.. mår jätte lustigt i kroppen. . Så trött att jag mår illa.. vilket jag iofs börjar görs om kvällarna ????

Jag mår konstant dåligt från ÄL till BIM.... Det är så individuellt så jag upplever att det är så svårt att jämföra med andra. Tiden mellan ÄL och BIM är en enda lång tid av frustration tycker jag :)
  • Sofiamy
    Skrutt 83 skrev 2017-06-09 06:41:46 följande:

Så ledsen och besviken. Hade så mkt hopp för denna månad och tempkurvan ser exemplarisk ut. Tog cb på morgonen som även denna månad ger falskt hopp då det blir ett svagt svagt streck som uppkommer på en gång men är Spökstreck då testlagret visar tvärblankt. Är på äl+9 idag och inser att det bara är att ladda om för försök nr 6 efter mf i dec:

Usch så tråkigt! Men jag upplever att det är många här på fl som får spökstreck på cb early, börjar bli tveksam till det testet.... har du samma erfarenhet?

• Sofiamy
    hannap90 skrev 2017-06-12 19:56:21 följande:

En liten fråga. Har i normala fall 37.0 i kroppstemperatur, men nu har jag 37,5. Kan det vara ett symtom? För känner mig inte sjuk mer än trött.

Det är svårt att säga utifrån en enda temp, tempar du varje dag enligt BBT?
  • Sofiamy
    hannap90 skrev 2017-06-12 20:53:36 följande:
    Nej, det gör jag inte. Men tagit tempen några dagar nu, igår låg den på typ 37,3. Men som du säger, de är svårt att veta efter sån lites tid tempande:)
    tänk bara på att försöka tempa vid samma tid, plus/minus ca 30 minuter och alltid innan du stiger upp ur sängen för att få tillförlitliga resultat. det ger sig efter ett tag, det är både intressant och roligt att analysera sin egen temperaturkurva :)
  • Sofiamy
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-14 15:25:52 följande:

Har nu köpt en termometer för att mäta min temp varje morgon. Någon som mäter fler gånger under dagen/kvällen? :)
    Känner att nervositeten börjar komma, bim den 25de...

Finns ingen poäng att tempa flera gånger om dagen det är ju endast bbt som är en "giltigt" temp
  • Sofiamy
    oONinniOo skrev 2017-06-18 08:02:27 följande:

Är ganska säker på att mensen kommer inom några dagar. Tempen droppade i morse och jag har menskänningar..

Tog du tempen på samma tid som vanligt, sovit dåligt? eller implantationsdip? menskänningar KAN ju även vara livmodern som jobbar.... jag håller mitt hopp uppe för dig tills du skriver att tant röd har kommit! styrkekram!!!!!
  • Sofiamy
    Milou3 skrev 2017-06-20 10:43:01 följande:
    Ja nyss! Och det va positivt! Så förbannat lycklig och rädd. 10 försök senare och många tårar.
    STORT GRATTIS!!!!!!!!
  • Sofiamy
    Lykkeliv skrev 2017-06-20 16:29:17 följande:

Är i chock!!!

Testet visar ett svagt men tydligt streck!!!!

Kan inte fatta det, att jag verkligen är gravid!!! :))))

Har tyvärr ingen bild. Ska ta nytt imorgon på morgonen iaf

Men herregud vad härligt!!!! så himla stort grattis!!!!!
  • Sofiamy

hej Alla , skickar in en uppdatering, BIM imorgon, tog ju ett digitalt håromdagen som var positivt men tog igår en sticka som nu var betydligt starkare, men inatt har jag haft fruktansvärt ont, vaknade av detta och mådde illa av smärtan. I morse kom de lite blod när jag torkade mig och nu under dagen fortsatt med gryninga spottings (bruna). jag inväntar min mens då jag tror att min kropp inte kommer kunna hålla kvar denna graviditet, nytt försök nästa månad, efter att jag brytit ihop under helgen, ätit mängder med godis och kramat min man.....Gråter

• Sofiamy
    Ulrika34 skrev 2017-06-21 12:07:21 följande:
    Att det kommer lite blod och spottings på bim dagen är vanligt, kroppen hinner inte alltid med att ställa om sig och bruna rester kan komma i samband med att flytningarna ökar, jag håller tummarna att det går över, missfall är också väldigt vanligt och det är kroppens sätt och städa ur systemet om gradiviteten inte är okej, klart man blir ledsen, förstår helt, har haft 3 missfall men också 4 friska gradiviteter, håller tummarna för dig
    Tack för ditt stöd, känns så skönt att kunna gå in här och skriva av sig , har du nånsin haft som mensvärk när du varit gravid?
  • Sofiamy
    Lykkeliv skrev 2017-06-22 19:10:38 följande:

Imorgon eller i helgen. Har haft lite oregelbundet. Är på cd 28 imorgon :)

Stort grattis! Jag är på cd 28 idag, har mellan 27-30 dagar så vet egentligen inte riktigt när bim är men fick positivt tidigt!
  • Sofiamy
    Lykkeliv skrev 2017-06-22 21:22:19 följande:
    Grattis!!!

Jag testade positivt första gången i tisdags :) har cd på 28-30 är idag på 27
    Jag håller alla mina tummar för att den lilla blastocyten ska stanna kvar känns liiite bättre för var dag som passerar
  • Sofiamy
    Ulrika34 skrev 2017-06-30 10:33:52 följande:

spänningen stiger.... ingen mens, bim +2.... har symptom och mår purko, brösten har börjat sticka lite, ska testa imorgonbitti tänkte jag.... fick ett svagt + igår....

Jag håller tummarna för ett starkt plus imorgon!!
Svar på tråden BIM Juni 2017