Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Jag ska till bm imorgon och får nog också mina tider då. Ska bli kul att få komma dit lite oftare nu.
Jag har i princip bara ett alternativ här i Gbg eftersom dom stängt Mölndal som jag tänkte välja. Så det får väl bli Östra sjukhuset för mig. Jag är rädd att jag inte ens ska hinna dit eftersom vi bor på en ö i skärgården utan fast förbindelse. Sist hann vi vara på förlossningen 1.5 timme och då åkte jag ändå in fort efter jag börjat få värkar. Denna gången är det bara ett år mellan barnen så undrar hur akut det kan bli.. Hur förbereder man sig på sånt? Min sambo skojar ju om att han vill åka helikopter men hur kul är det egentligen om det blir så. :-/
Hur har det vart för dig som också har många barn?
Vår enda barnvakt befinner sig 30 mil härifrån, min mamma. Och hon har varit en räddande ängel och ryckt in varje gång. Stått med packad väska, hoppat in i bilen så fort jag känt av en värk och kört hela vägen till Kramfors. Det tar ju över tre timmar, men mina förlossningar har ju ändå alla tagit 9 timmar lite drygt så vi har fixat det, hehe..
Men när jag väntade barn nummer fyra så hade hon inte möjlighet pga att min pappa var sjuk. Då körde det ihop sig och slutade med att vi till slut lastade in barnen i bilen och stack mot förlossningen. För vi fick ingen barnvakt. Medans han parkerade bilen då kom bebisen, jag hann bara vara inne på rummet i 2 minuter. Det var ändå en lyckad och fin förlossning även om det blev lite panik på slutet. Har iaf. lärt mig att inte slarva,, jag skulle ha åkt in tidigare och bett honom ta hand om de små, föda det kan jag fixa själv. :)
Sist kom min mamma dagen innan jag födde och var här, det var skönt!!
Jag har rekat på förlossningen idag. Ofrivilligt med extrem smärta i höger njure. Så jag är lagom bitter över att lägga till njurstas på komplikationer som jag fått. Hemskickad med starka smärtstillande i någon dag och har det inte släppt blir det op. Vet att det är en ofarlig komplikation men det känns lagom hopplöst ändå.
Här finns ju bara alternativet Visby :)
Har bara några min med bil dit. Har fött de sista tre i Lund som har varit proffsigt men lite stressigt. Jag har fått bråka lite för att slippa olika rutiner och så. Här är förlossningen jätteliten och verkar lite mer avslappnad. Och ingen risk att det blir fullt. Känns riktigt bra, tom för mig som haft tankar på att föda hemma pga kontrollbehov :D
Suck,vi har strandat totalt i namnträsket
Favoriterna just nu är:
Ella
Ebba
Amelia
Sigrid
Sonen heter Albin.
Vilket tycker ni är vackrast och har ni några andra förslag?