Inlägg från: Jennys Bageri |Visa alla inlägg
  • Jennys Bageri

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Normark skrev 2017-10-20 08:45:37 följande:

I onsdags var jag på planering av kejsarsnittet, som troligen blir 4/12. Fick tjuvkika lite på bebisen igen. 6 ultraljud har det blivit den här gången av olika anledningar! Hen ligger med huvudet upp mot revbenet och gnider sig, haha. När det sparkas nedåt ilar det i hela benen, samma för er? 

Jobbar till 17/11, vet inte riktigt hur jag ska orka... Sååå sliten. Råkade köpa ett hus också, med inflytt när bebis är 10 dagar. 

Fullt upp med andra ord.. det ska nog bli bra, men jag förstår om du är trött!!
    ~ Bf 13/12. 6:e barnet ~
  • Jennys Bageri
    jesspett skrev 2017-10-20 13:34:30 följande:

Allt såg fint ut på ultraljudet! Ingen vätska kvar kring njurbäckenet och så kollade hon fostervattenmängd (helt normalt) och tillväxten (drygt 2 kg, avvikelse från "normalkurvan" med -0,8% så hon sa att mer normalt än så kan det inte bli ;) ) så det känns väldigt bra!

Skönt å höra,, det va positivt!!
  • Jennys Bageri
    mrshudson75 skrev 2017-10-23 05:17:16 följande:

Här ligger jag vaken sen kl 3 typ med bökande bebis. Men, hon har vänt sig! :) En tydlig rumpa nu o hårda fötter i revbenen

Gud sån lättnad, även om hon säkert kan vända sig tillbaka i säte ha ha.

Nu får jag försöka sova en stund innan kl ringer o alla ska väckas <3

Det är inte alltid så lätt å sova när det bor en liten vilding där inne. Men gud vad bra att hon har vänt på sig,, hoppas hon ligger kvar nu i den positionen fram tills det är dags!!

Min är plutt i magen är för ovanlighetens skull väldigt lugn tycker jag.. sover så bra hela nätterna och så har verkligen inte de andra graviditeterna varit. :)
  • Jennys Bageri
    belletristik skrev 2017-10-24 08:40:00 följande:

mysig kontroll igår. pluttis väger mer än 2kilo nu! <3 så stolt!

tänk va duktiga dom är på att växa och förbereda sig där inne! snart e dom redo

jag har massa betänkligheter själv. undrar hur det ska bli. känner mig inte redo ;S

det blir fantastiskt, säger alla. "du kommer vara så kär" ja, det är jag ju redan. men ändå. känns som att hoppa på ett eskalerande tåg utan nödbroms XD

Att vänta barn är verkligen en fantastisk upplevelse. Och att få sitt första är något helt underbart. Jag känner mig både längten och förväntansfull men också såå nervös. Redo det lär jag väl bli så småningom får vi hoppas!

Du kommer nog att komma in i allt när det väl är dags! :)
  • Jennys Bageri

Ja nu är det verkligen inte långt borta, snart får dom komma ut och möta världen. :)

Jag har inga sammandragningar än, magen är mjuk o fin i jämförelse med min förra graviditet och det tackar jag för. Är i v. 33+0 idag.. njuter varenda sekund. På ett sätt vill jag inte att det ska ta slut men samtidigt så vet jag ju att när tiden är inne då kommer jag att vara rätt nöjd. Då blir det skönt att få tillbaka kroppen och få träffa vår lilla knopp såklart..

Decembertvillingar skrev 2017-10-27 07:33:17 följande:

Hoppas allt är bra med resten av er och att bebisarna växer på!

Mina "decembertvillingar" har nu anlänt och vi är överlyckliga och tokkära! De bestämde sig för att komma ut i vecka 34+3 den 24/10.

Storasyster vägde 1800g och var 41cm lång och lillasyster vägde 2300g och var 45cm lång, två jättepigga tjejer som är väldigt nyfikna på livet och tycker om mat. Kolsvart hår, galet söta och identiska förutom på vikten.

Resan började med att jag fick högt blodtryck, med diabetes typ 1 och tvillinggraviditet blev jag inlagd för havandeskapsförgiftning i Uppsala på akademiska sjukhuset där vi tillhör. Hade inga andra känningar. På natten gick vattnet ändå, chock kan jag meddela. Ackis hade fullt på neo så vi blev transporterade i ambulans till Eskilstuna, långt hemifrån.

Ett dygn senare var dem ute och allt gick bra!

Nu ska vi se till att växa på oss innan vi får åka hem hela familjen.

Lycka till ni andra <3

Oj,, dert gick undan. Grattis och och lycka till!!
  • Jennys Bageri
    towelino skrev 2017-10-27 20:16:37 följande:

Grattis decembertvillingar och estor! Känns härligt att det redan kommer bebisar, det betyder att det är nära för oss alla nu!

Är det någon av er som haft svamp i underlivet när ni varit gravida? Tror att jag kan ha fått det.

Svamp har jag haft lite till och från nu under graviditeten. Har inte behandlat det utan ofta kan det gå över av sig själv. Förra graviditeten fick jag det dom två sista veckorna, och efter förlossningen var det som bortblåst. :)

Grattis,, Estor och Decembertvillingar till era små mirakel. Skönt att allt gått så bra!!
  • Jennys Bageri

Jag har alldeles för mycket att göra,, eller så tror jag att jag har en massa måsten. Har dragit i bromsen rejält och skiter nu i trappan jag började renovera och så får den se ut som ett mähä istället och löven lyckades ja få ihop rätt bra men nu ger jag blanka f_n i dom. Fick så ont av krattningen att jag inte trodde jag någonsin skulle komma på benen igen. Tycker det är rätt tufft att inte ha normal kapacitet som vanligt. Nu är det bara fokus på att softa, äta bra och att fixa allt i vardagen. Min kära sambo har mer eller mindre gått in i väggen så jag har fått göra allt här hemma under ganska lång tid.. Hoppas verkligen att han ska må bättre i lagom tid till förlossningen. Så att jag kan få fila upp mig lite här hemma. Gör jag minsta lilla för mycket så får jag så sjukt ont. Det är foglossning men också värk i rygg, mage och ben.. fötterna går knappt att stå på vissa stunder. Blä för det, men ändå lyckas jag njuta av min fina mage. :)

Ja gud vad nyfiken man är nu på vem som gömmer sig där inne!!

Har det mesta men saknar liggvagn, råkade göra mig av med den innan jag blev gravid. Känner mig också mer och mer klar med graviditeten, den tar på krafterna. Förhoppningsvis får vi hem en ny bil, med nio säten denna gång, annars rymms ju inte lillknoppen. Ska bli så spännande. :)

• Jennys Bageri
    jesspett skrev 2017-11-02 12:52:40 följande:

Vad jobbigt att inte kunna ligga utan att få ont! För min del är det att ta sig upp från sittande samt att gå som är jobbigt, framförallt om em/kväll när man har varit igång ett tag med diverse olika aktiviteter som kroppen tydligen tycker är dåliga (typ plocka leksaker från golvet, bära på 1,5-åringen, gå upp och ner för trappor) 

Så där är det för mig med, har mest ont och blir stel i höfter och rygg. Trappan föredrar jag att inte behöva gå i, men jag måste ju.. att plocka upp från golvet efter allt och alla är ingen hit. Det är tur jag har en hjälpsam liten tvååring som faktiskt gillar att plocka undan efter sig. ;)
  • Jennys Bageri
    jesspett skrev 2017-11-02 22:47:50 följande:

Haha ja, jag antar att det på sätt o vis är ganska bra att vi får in bättre rutiner på att städa tillsammans här hemma (vilket gör mig till arbetsledare vilket barnen verkar vara helt ok med so far!) så jag kanske slipper det när lillen väl är här också!

Haha, ja det är nog bara nyttigt tror jag, jag städar och röjer alldeles för mycket ibland och nu har vi fått in bättre rutiner hela familjen eftersom jag inte längre orkar. Ska verkligen försöka fortsätta med det även framöver!!
  • Jennys Bageri
    princess77 skrev 2017-11-01 19:35:49 följande:

Barnmorskebesök idag och lillan (och mamman) mår bra. Förutom en liten punkt! Vecka 35 redan och lilltjejen sitter fortfarande i ett perfekt säte Nu har hon 13 dagar på sig att vända sig annars blir det ett vändningsförsök.

Om jag vill föda på vårat lilla sjukhus får jag inte föda i säte utan då blir det planerat snitt.

Vi är också klara med alla inköp.

Jag kommer (om bebisen vill) använda min bärsjal i början som jag gjorde med sonen. Tycker att det var så mysigt att ha bebisen nära hela tiden och du har ändå armarna fria att göra annat.

Tänkte packa BB väskan nu i veckan.

Det enda jag behöver köpa hem är ett gäng jättebindor Behövs i 3-4 veckor om jag inte minns fel.

Jobbar fram till den 30 nov men börjar reda längta tills att jag går hem.

Det börjar bli svårt att fokusera på jobbet känner jag.

Håller tummarna att hon lägger sig till rätta!!
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL