Ja nu är det verkligen inte långt borta, snart får dom komma ut och möta världen. :)
Jag har inga sammandragningar än, magen är mjuk o fin i jämförelse med min förra graviditet och det tackar jag för. Är i v. 33+0 idag.. njuter varenda sekund. På ett sätt vill jag inte att det ska ta slut men samtidigt så vet jag ju att när tiden är inne då kommer jag att vara rätt nöjd. Då blir det skönt att få tillbaka kroppen och få träffa vår lilla knopp såklart..
Decembertvillingar skrev 2017-10-27 07:33:17 följande:
Hoppas allt är bra med resten av er och att bebisarna växer på!
Mina "decembertvillingar" har nu anlänt och vi är överlyckliga och tokkära! De bestämde sig för att komma ut i vecka 34+3 den 24/10.
Storasyster vägde 1800g och var 41cm lång och lillasyster vägde 2300g och var 45cm lång, två jättepigga tjejer som är väldigt nyfikna på livet och tycker om mat. Kolsvart hår, galet söta och identiska förutom på vikten.
Resan började med att jag fick högt blodtryck, med diabetes typ 1 och tvillinggraviditet blev jag inlagd för havandeskapsförgiftning i Uppsala på akademiska sjukhuset där vi tillhör. Hade inga andra känningar. På natten gick vattnet ändå, chock kan jag meddela. Ackis hade fullt på neo så vi blev transporterade i ambulans till Eskilstuna, långt hemifrån.
Ett dygn senare var dem ute och allt gick bra!
Nu ska vi se till att växa på oss innan vi får åka hem hela familjen.
Lycka till ni andra <3
Oj,, dert gick undan. Grattis och och lycka till!!