Treasures skrev 2018-01-03 20:22:30 följande:
Hur gick det på BVC? Hoppas han ökat bra i vikt.
Linn hon äter som en häst...och ökar stadigt i vikt. Hon har dock lite problem med magknip nu så det skriks endel. Vi har börjat ge Sempers magdroppar och masserar magen. I går var det riktigt bra utan nåt längre knip iaf. Idag har det varit ganska oroligt till och från. Hon har haft svårt att komma till ro och velat äta oftare än vanligt. Trodde hon skulle sova lite längre på em ute i vagnen men fick springa hem från skridskobanan fär syskonen var och åkte då hon vaknade och var alldeles rasande. Hoppas hon kan sova gott i natt iaf.
Hur är det med alla er andra?
Jo det gick bra, han hada faktiskt lagt på sig mer än vad jag hade väntar mig. Så nu känner jag mig för första gå lugn. :)
Magknip är jobbigt, det är inte alls skoj att se de små ha ont till och från. Den här vändan har vi inte märkt nåt sånt på våran lilla. Men med ett av de andra barnen så gav vi minifom, det fungerade jätte bra. Han skrek nästan konstant, dag som natt!
Inte spyr han något heller vilket jag tackar ödmjukast för. Har haft bebisar som har spytt otroligt mycket och det blir ju så söligt och en himla massa tvätt. Skönt å slippa..
Hehe, ja livet med en nyfödd. Dom har en tendens till att få sin vilja igenom. ;) Jag har än inte fått komma ut med vagnen. Vagnen jag beställde har posten skickat tillbaka för vi hann inte hämta ut den.. det blev ju så rörigt hör hemma den första tiden så vi prioriterade annat. Det enda jag har här hemma är en dubbelvagn. Så jag får väl ta den då.. ;)
Myspys85 skrev 2018-01-04 01:38:53 följande:
Vi fick en januaribebis, värkarna startade på morgonen den 30/12 men blev glesare framåt kvällen så det tog till 1/1 innan hon kom ut. Nyåret firades med att försöka sova ett par timmar genom värkarna, yay! Fick till slut värkstimulerande dropp efter att de tagit hål på fosterhinnan. Jobbigt som tusan men får se om man glömmer förr eller senare och vågar skaffa fler?!! Hon är så fin :) En liten, liten Holly.
Grattis till tjejen, och vad fint namn!! Ja visst är det jobbigt, och ont gör det, men det är ju såå värt det!