Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Nu var det länge sedan jag var inne här och skrev, men jag har läst varje dag. Har varit lite mycket här hemma och tid och ork har tydligen inte räckt till. Oj vad det rör sig i magen, min lilla trycker ut fötterna på höger sida och så hittade vi hjärtljuden sist hos bm på vänster sida. Dock hade magen inte ökat på i storlek så bra så ett tul. är bokat till den 16 onde.. mår illa till och från men har en grym aptit och allt går ner + lite till, haha.
Ja det är fantastisk att det börjar dra ihop sig för oss. Veckorna går fort nu tycker jag, men samtidigt har jag haft en period/övergång då jag sörjer lite att magen snart ska vara borta, att graviditeten snart kommer att vara ett minne blott. Och när det lagt sig så kommer längtan och alla förväntningarna istället. Då kan jag börja planera och fixa inför allt som komma skall!
Jag har nog sakta men säkert börjat fatta att det faktiskt ska komma en till liten knodd, jag är lite trögfattad ibland. Nej men jag har velat hålla lite på det som är, det vi har här hemma här och nu. För jag vet att sen när bebisen väl är här så börjar ett helt nytt kapitel! Men nu har jag börjat känna mig så otroligt otymplig och har ont i hela kroppen samt foglossning till och från, så det ska bli skönt sen att få tillbaka rörligheten osv. Det har börjat se lite mer stökigt ut här hemma nu också, för att gå runt och plocka upp efter de små i samma utsträckning som innan det är bara att glömma.
Vad roligt att ni börjat prata lite förlossning. :) Jag har alltid gillat att få ligga ned, gå runt lite är väl helt ok men jag tycker att jag hanterar värkarna lite bättre om jag får ligga ner och bara gå in i mig själv och jag vill gärna få vara ifred. Fast det är ju bra att vara upprätt, så jag får väl försöka tänka på det. Bada låter skönt, det är något jag aldrig provat, får jag chansen så ska jag testa.. aaa, gud vad pirrigt... känner mig lite små nervös. Men också otroligt taggad, hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att jag skulle få uppleva detta igen.. :)
Hej allihop. Tack för fina ord <3
Nu är vi hemma igen. Visade sig vara en blödning i livmoderhalsen, antagligen pga aktiv bebis o alla sammandragningar. Om det blöder mer ska jag komma in igen, skönt att det är så lugnt här i visby.
Allt annat bra m moderkaka o flöde osv, men, det är alltid ngt tydligen, det var inte ett litet huvud därnere längre utan en tydlig rumpa med små skinkor o allt :/
Jag tyckte inte det var så farligt, skrattade o sa att om hon inte ligger rätt vid fl så går det säkert bra ändå, jag har fött så många. Då säger hon att då kan du inte föda här, vi har inte de resurserna. Undrar vad hon menar eg?
Vi är ju liksom på Gotland så finns ju inget val, så blir lite konfunderad men väljer att inte börja diskutera just då.
När jag berättar detta för bm säger hon att du har säker bra bäckenmått, du har ju fött stora barn, men påpekar att det ändå är läkarens beslut.
Så nu hoppas jag den lilla vänder sig så jag slipper bråka, alltid är det ngt känns det som. :)
Vi mår bra ivf, ska vila o måste tyvärr skippa älskade cykeln, men annars bara bra. :)