Inlägg från: Jennys Bageri |Visa alla inlägg
  • Jennys Bageri

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Nykär15 skrev 2017-12-02 20:05:08 följande:

Kört färdknäpp flera dagar i rad, ekologiskt hallonbladsavkok, masserat bröstvårtor i över en vecka...så nu skiter jag i det, bebis kommer när den är klar ändå tror jag...så segt o vänta, vill så hemskt gärna se vem som gömmer sig därinne nu! Pojke eller flicka? Hur ser liten ut?? Åhhh vill <3

Ja gud vad nyfiken man är nu på vem som gömmer sig där inne.. Tror egentligen också på att den kommer när den kommer. Men det kan vara grymt drygt att bara gå å vänta. <3
    mrshudson75 skrev 2017-12-03 10:17:36 följande:

Trevlig första advent allihop!

12 dagar över tiden här :(

Börjar tro att det inte kommer ngn bebis.

Testat att vila, gå raska promenader, hänga upp gardiner, färdknäpp, akupressur, brutal hinnsvepning. Sammandragningar hela tiden, öppen dryga 2 cm i onsdags, men ingen bebis kommer ju :P

Är ju van att gå över tiden men nu räcker det tycker jag. Pendlar mellan att känna mig ganska ogravid o pigg o vara tröttast i världen. :( :D

Gnäll gnäll o kram på er

Haha, helt otroligt vad envist det verkara vara.. tror jämt när jag loggar in här att det ska ha hänt något för dig men icke. Men snart så, du är ju hela 12 dagar över så snart är det ju dags även om det inte drar igång av sig själv. Kram!!

Jag har nästan inga sammandragningar alls och när dom väl kommer så är dom väldigt behagliga än så länge. Är inte svullen men är glad för det, kan tycka att det kan få räcka med alla åderbråck jag har. Har haft problem med höfterna några mornar i rad, tydligen gillar inte min kropp att jag ligger på sidan bara. Försöker sova lite på ryggen också. Går väl hyffsat! :D nu är jag i v. 38+0 woohoo... det går framåt sakta men säkert.
    ~ Bf 13/12. 6:e barnet ~
  • Jennys Bageri
    mrshudson75 skrev 2017-12-04 11:00:20 följande:

Hur har ni det därhemma? :)

Trodde ju inte själv att jag skulle gå så här länge :P

Det jobbiga är att jag har kraftiga sammandragningar nästan dygnet runt, blir ju galen snart ha ha :)

Måste vara jätte frustrerande att gå över så, speciellt när det kryddas med intensiva sammandragningar osv. Man känner sig färdig och tycker att det är på gång, kroppen signalerar att det händer grejer och att det är nära,, men icke, det startar inte!!

Men snart så håller du henne i famnen, nu är det ju inte långt borta och du ska se att det kommer nog att gå bra oavsett om du blir igångsatt eller ej.. <3
  • Jennys Bageri
    Mia86a skrev 2017-12-04 09:43:23 följande:

Jag hoppar in här i tråden nu i sluttampen. Var beräknad 28/11 och är dag på BF+6. Jag verkar vara den enda kvar i novembertråden så jag joinar gärna er i stället sista tiden nu när det ändå visat sig bli en decemberbebis för mig.

Hej och välkommen hit.. !!
    clarabjorklund skrev 2017-12-04 19:41:54 följande:

Jag hoppar in här! Bättre sent än aldrig! ;) 

Jag (23 år i januari) och min sambo (30 år) väntar vårt första barn, en liten tjej som är beräknad till 28/12. Förlossningsväskan är packad, vagnen är på plats och basen till babyskyddet är installerad i bilen. Sköthörnan och hennes sovhörna är också klart och har komiskt nog varit det sedan vecka 25. Otålig som man är! 

Vi är bosatta i Kalmar, någon mer som bor i närheten? 

Hade väldiga förvärkar i förra veckan, kom var 7e minut under ca 1,5 timme men sen som bortblåst. Sedan dess inte haft några speciella känningar mer än ett jäkla tryck nedåt och smärta över symfysen när jag går. Känns som man har ett bowlingklot mellan benen. Har senaste dagarna haft rätt slemmiga lite gulaktiga flytningar, osäker på om det är slemproppen som börjar ge med sig eller om det bara är sådana där märkliga flytningar man får under graviditeten! 

Välkommen,, vad roligt att fler hittar hit. :D

Det skulle ju kunna vara slemproppen, att det lossnat lite. Jag tror slemproppen lossnat en aning för mig idag, fast det var liiite blodblandat först, och sen kom nåt litet som påminde om gelé. Man kan ju hoppas. Annars kan det ju vara vanliga flytningar du fått såklart också. Svårt att säga!
  • Jennys Bageri
    laetitia81 skrev 2017-12-05 01:01:39 följande:

Det är bra. :) jätteskönt att vara hemma. Men jag har riktigt ont av amningen, har ammat min 1.5 åring fram till mars i år och ändå ska det vara så smärtsamt.. fattar inte alltså. :/

Det måste vara svinjobbigt med sammandragningarna, jag har bara haft så med ett av barnen. Lycka till imorgon! Får hoppas det startar av sig själv inatt då. :)

Jag slutade också amma min minsta i vår, men jag räknar ändå med att jag kommer att ha ganska ont. Öm blir man ju,, hoppas bara att jag slipper få blåsor och sår. =/ kämpa på lite till så lägger det sig snart och då får du njuta av det istället!!
    belletristik skrev 2017-12-05 08:10:47 följande:

på tal om slempropp, min lossnade typ helt inatt- utan tvekan- en stor boll av slem, så äckligt/wow :)

men inte haft några sammandragningar att tala om efter det!

ska till bm vid lunch o göra ctg på baby, kanske kollar hon tappen också? jag undrar om det är på g. men tror inte riktigt det. min baby har inte sjunkit ner helt.

och verkligen en vek supermåne! den bet inte på oss. (förutom att jag fick onda sammandragningar hela nätterna igenom i helgen... ;/)

Jag vaknade av att jag drömde att ja födde inne på toaletten,, barnet kom ut för att jag tryckte till lite för jag skulle kolla om det kom nåt blod, eh,, var ganska chockad när jag sen vaknade för i drömmen hann jag tydligen ta tag i bebisen innan den hamnade i toaletten. Oh my, vad man kan drömma ibland. Men nu på morgonen kom mer blod och jag går runt men en superhäftig binda och känner mig jätte svag. Har ont och det trycker neråt, fram och bak.. gah... drömmmen vore ju att få träffa en barnmorska i dag. Mitt besök uteblev förra veckan och jag skulle gjärna vilja veta om huvudet är fixerat. :)

Hur mår du???
  • Jennys Bageri
    belletristik skrev 2017-12-05 18:54:04 följande:

haha, låter som mina drömmar.. här om natten drömde jag att bebis var född och att han hade superstarka ryggmuskler samt en mängd plåster på benen. han var alltså helt nyfödd, direkt från livmodern- "vart har du fått de här ifrån?" frågade jag bebin förvånad angående blåstrena, som var skrikiga barnplåster som suttit på ett tag... pillade loss dem och läkta sår syntes under.

jag är trött på att orooa mig över bebin. han var fortf inte helt fixerad idag men ligger lågt och bra med huvudet. han var lite tröttare på ctg:et så jag ska få en till koll om två dagar </3 känner mig väldigt hormonell just nukänner igen mig helt. kan också bli totalt missmodig! det är så utmattande att vänta och oroa sig. det är ett så högt känslomässigt pris på allt liksom! livet så skört, på sin spets. 

men ja, ha ett litet kul projekt per dag som du ser fram emot att göra. typ fixa nåt som behöver bli gjort, göra en liten utflykt, pyssla nånting...

Haha, ja de inte klokt vilken fantasi man kan ha när man sover..

För övrigt känner jag precis som du gör,, är helt umattad för att sen ta nya tag och så kör jag på och det känns bättre. Men efter att ha oroat sig mer eller mindre i nio månader så ska det bli ganska skönt att få nå målet. :)

Det är en känslomässig berg och dalbana! Så små projekt varje dag är nog ett bra sätt att skingra tankarna. :)
    mrshudson75 skrev 2017-12-05 21:11:49 följande:

Fick du träffa bm idag? Bra med extrakoll om du blöder <3

Jo faktiskt, hon ringde upp och hade en tid över. Allt verkar iaf. bra med bebis och det värsta trycket osv har lagt sig lite. Nu rör jag mig inte längre som en 100 åring, hehe. Har inte kommit något mer blodblandat heller under dagen. Det är bara att snällt fortsätta vänta. :)
  • Jennys Bageri
    belletristik skrev 2017-12-05 18:54:04 följande:

haha, låter som mina drömmar.. här om natten drömde jag att bebis var född och att han hade superstarka ryggmuskler samt en mängd plåster på benen. han var alltså helt nyfödd, direkt från livmodern- "vart har du fått de här ifrån?" frågade jag bebin förvånad angående blåstrena, som var skrikiga barnplåster som suttit på ett tag... pillade loss dem och läkta sår syntes under.

jag är trött på att orooa mig över bebin. han var fortf inte helt fixerad idag men ligger lågt och bra med huvudet. han var lite tröttare på ctg:et så jag ska få en till koll om två dagar </3 känner mig väldigt hormonell just nukänner igen mig helt. kan också bli totalt missmodig! det är så utmattande att vänta och oroa sig. det är ett så högt känslomässigt pris på allt liksom! livet så skört, på sin spets. 

men ja, ha ett litet kul projekt per dag som du ser fram emot att göra. typ fixa nåt som behöver bli gjort, göra en liten utflykt, pyssla nånting...

Haha, ja de inte klokt vilken fantasi man kan ha när man sover..

För övrigt känner jag precis som du gör,, är helt umattad för att sen ta nya tag och så kör jag på och det känns bättre. Men efter att ha oroat sig mer eller mindre i nio månader så ska det bli ganska skönt att få nå målet. :)

Det är en känslomässig berg och dalbana! Så små projekt varje dag är nog ett bra sätt att skingra tankarna. :)
    mrshudson75 skrev 2017-12-05 21:11:49 följande:

Fick du träffa bm idag? Bra med extrakoll om du blöder <3

Jo faktiskt, hon ringde upp och hade en tid över. Allt verkar iaf. bra med bebis och det värsta trycket osv har lagt sig lite. Nu rör jag mig inte längre som en 100 åring, hehe. Har inte kommit något mer blodblandat heller under dagen. Det är bara att snällt fortsätta vänta. :)
    Nykär15 skrev 2017-12-06 17:22:30 följande:

Vart på TUL nu, stor bebis... beräknad väga 3,8 kg idag, så söt på ultraljudet med tjocka kinder! Hon sa att bm får ringa på tisdag om plan för igångsättning, men hon trodde jag föder innan dess. Hon gjorde en brutal hinnsvepning till, nu var jag öppen 2 cm men tappen var fortfarande ca 2 cm lång så den ska ju utplånas, men var väldigt mjuk.

Nu blev jag alldeles nervös!

Spännande,, det är nog inte alltför långt borta.. :)
  • Jennys Bageri
    Jsv17 skrev 2017-12-07 00:30:32 följande:

ÄNTLIGEN händer det ngt spännande här

Nu lossar det slempropp som är rosa och det molar i ryggslutet. Idag är det BF så kroppen är punktlig på att börja förbereda sig Vet ju att det kan ta tid än, men härligt att få några tecken. Hoppas hoppas på bebis till lucia!

Hos bm idag fick jag tid både till diabetes mottagningen och ul v.41+0 (15:e December) och då fattas beslut om igångsättning men har han inte kommit då så blir det förmodligen i helgen där. Men bm sa innan jag gick att hon inte trodde jag skulle behöva de där tiderna, har ingen aning vad hon baserade det på men jag hoppas hon har rätt!

Kul,, det är en härlig känsla när man får ett tecken på att det är på gång. Något händer, äntligen. Min slempropp började lossna för tre dagar sedan.. men det är lungt för övrigt!
  • Jennys Bageri
    mrshudson75 skrev 2017-12-07 11:16:58 följande:

Ligger här med en liten perfekt marsipangris. Det satte igång spontant sent igårkväll o hon föddes vid 2.16.

4550 g o 52 lång.

Helt underbar förlossning! Hade ärligt inte särskilt ont o väldigt glest mellan värkarna. Tills de djävulska krystvärkarna drog i o hinnorna inte ville gå o hon låg vädigt högt. :P

Men sen kom 4,5 kg perfektion o lycka :) o en gigantiskt moderkaka på över 900 g. Så hon har haft det väldigt bra därinne, ingen brådska ut.:D

Kram allihopa <3

Yes, vad kul att det gick igång självmant också, precis som du önskade. Ett stort grattis till en jätte söt tjej!!
  • Jennys Bageri

Nu är det vår tur, värkarna drog igång 7 i morse. Vi sitter i bilen och är på väg till Sundsvall. : )

• Jennys Bageri

Ja vad säger man,, ca 12.20 föddes en lite son , oj så fel man kan ha. Jag som gissade på en flicka. Vikt 2606g på vågen och så fin.. Det tog 5 timmar lite drygt, snabbaste gången för mig. Mår så himla mycket bättre nu än efter förra förlossningen, otroligt vad olika det kan vara från gång till gång. :)

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL