Inlägg från: Jennys Bageri |Visa alla inlägg
  • Jennys Bageri

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Nykär15 skrev 2017-05-19 09:07:35 följande:

Här erbjuds alla över 35 det gratis, men är ju valfritt.

NIPT är ett blodprov som man tar på mamman, ger riktigt resultat ist för sannolikhet som kub ger. Läs mer på fostertest.se

Okey tack, det ska ja göra.. ????
  • Jennys Bageri

Grattis till alla er som det gått bra för vid KUB. Jag ska göra mitt UL den 2/6 och det känns ovant. Det är första gången jag gör det så pass tidigt i en graviditet. Egentligen vill jag inte, för jag är ganska övertygad om att allt är bra. Min sambo och kära mor tyckte dock att det kunde vara bra å göra, och det skadar väl inte. Låter kanske konstigt men jag tycker om att vänta til RUL. För då är det som vanligt. Men det kommer nog att bli alldeles fantastisk och underbart ändå, vi får ju se "loppan". ????

Angående barnmorskor. Jag har haft samma alla 6 graviditeterna och det har fungerat i det stora hela rätt bra. Men de första två graviditeterna så har det väl varit lite knepigt. Hade svårt att sätta fingret på just vad som kändes konstigt men kom väl fram till att hon är duktig på det hon gör. Men jag kunde inte riktigt känna att hon gick att prata med så som jag hade önskat ibland. Men jag har lärt mig hur hon fungerar och idag går allt så mycket bättre. Tur det, för det är så viktigt att man har en barnmorska som känns bra!

• Jennys Bageri

Mår bättre också. Inte alls lika illamående längre, lite piggare och på himla mycket bättre humör. Känns skönt!!

• Jennys Bageri
    Nykär15 skrev 2017-05-29 14:44:12 följande:

Fick svar på NIPT precis och bebisen är FRISK!!!  Så otroligt lättad och lycklig att det inte går att beskriva med ord!! Nu kan jag nog börja njuta på riktigt och våga tro på att det nog faktiskt blir en liten kring Lucia  

Åh vad skönt, försök slappna av nu och njut. Grattis!!
  • Jennys Bageri
    Nykär15 skrev 2017-06-01 06:27:53 följande:

Jag är 12+1 idag och mår med illa, äter Lergigan Comp på morgonen och en Postafen på kvällen men mår ändå illa på kvällarna :/

Har mått kass till ca v 17+ med de andra så räknar med något liknande nu.

Hoppas du får må bättre snart, illamåendet är så vidrigt.

Jag mår mycket bättre nu, inte alls lika illamående längre och det brukar släppa kring v. 11-12 för mig så det känns bra. Har istället en pollenallergi från hellvetet. Knallröda ögon, klåda i halsen och munnen till och från, nyser konstant och får snyta ut mängder med snor... blää..

Men snart släpper det väl får jag hoppas.
  • Jennys Bageri
    laetitia81 skrev 2017-05-31 13:56:43 följande:

Kul! Vilken vecka är du i då? Jag är i v. 13+2 på fredag och hade helst gjort KUB tidigare men märkte inte förrän v. 8 att jag var gravid så allt blev så förskjuter.

På fredag gör vi också KUB. Är i v. 12+1 imorgon!
  • Jennys Bageri
    Pyretochmini skrev 2017-06-01 09:56:21 följande:

Missade min tablett igår kväll och tog en vanlig lergigan vid 22... Den hann nog inte värka.. Spydde som en gris i en timme, minst 10 ggr. Vaknade med världens huvudvärk och kände mig uttorkad. Fått i mig både lergigan comp och ordentlig frukost nu och hoppas på en bättre dag. Mår illa och känner mig orolig i magen och väldigt trött. Så less!!!

Nej fy så jobbigt. Jag har adrig behövt spy och jag lider med dig och alla er andra som mår så dåligt. Har aldrig fattat varför det ska behöva vara nödvändigt att må så dåligt när man blir gravid. Till och med så dåligt att man spyr. Borde vart tvärt om, ett fantastiskt mående, ett euforiskt lyckorus,, kroppen borde vara skapt att må bra i stället. Det borde väl vara tvärt om, biologin att det ska kännas mer positivt rent kroppsligt att vara med barn, ur fortplantnings syfte..

Men snart är det väl förhoppningsvis över, så kämpa på..
  • Jennys Bageri
    Kaol86 skrev 2017-06-01 19:30:09 följande:

Hej allihop???? Mitt första inlägg här, var på sjukhuset igår för att göra KUB.

Var beräknad 10dec, när de väl börja kolla efter bebis upptäckte de en liten liten en.

Och hon bara, "Men du är ju inte i vecka 13(som jag skulle vara) du måste vara i vecka10"

Så är felberäknad med hela 2 veckor! Vi blev lite chockade vill jag lova. Så nytt KUB inbokat och Nytt datum blev 25dec. ???????????? hon sa de "Grattis ni får ett julbarn" bara och hoppas liten stannar där inne en vecka längre så blir de en 2018 bebis helt enkelt.

Trodde va man va förbi de 12 äntligen men nu kom oron över missfall igen????

Hej och grattis till graviditeten!

Vad tokigt med en bakåtflyttning, men det ska nog gå bra ändå..
  • Jennys Bageri

Jag bara njuter av att slippa må så illa längre, det kommer tillbaka ibland men försvinner efter ett tag. Skönt med en paus.. känner av fogarna ibland men det är inte så farligt. I fredags gjorde vi UL för KUB. det såg bra ut!! Och ultraljudsbilderna är så fina. Bebis låg lugnt och stilla så det gick bra att mäta osv..

Nu börjar den långa väntan till RUL, men jag tänker försöka att njuta av sommaren och familjen och det som är, av nuet. Här hemma har vi pratat lite smått om att ta reda på könet. Jag vill inte, sambon vill nog...

Vi gjorde det inte med de tre första barnen och det kändes helt naturligt. Att inte veta är verkligen världens bästa överraskning kan jag tycka och något helt naturligt egentligen. (Även om jag alltid har kännt på mig vad det varit och alltid haft rätt, men det är ju en annan femma).

Men sen med fyran fick jag ett ryck och ingen kunde stoppa mig, då skulle jag veta,, och sen med sista barnet ville jag absolut inte veta, hehe.. men då tjatade sambon så mycket så jag sa Ok!!

Hur har ni gjort vi tidigare graviditeter och hur tänker ni göra nu??

• Jennys Bageri

Kul med NUPP teorin! Kunde dock inget se på mina egna UL bilder. Dom är inte lika fina och skarpa som dom som är upplagda här. Fast nu skulle jag ju inget veta denna gången, så jag ska försöka att inte klura så mycket på det, hehe.. bara kanske lite i smyg..

Jag gör knipövningar ibland när jag kommer på att jag borde göra det. Men alldeles för sällan. Är jag kissnödig och nyser tex. så kissar jag på mig litegrann. Så jag borde inte slarva..

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL