Inlägg från: Jennys Bageri |Visa alla inlägg
  • Jennys Bageri

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Jsv17 skrev 2017-12-08 16:35:45 följande:

Grattis till din lilla prins!

Tack så mycket!!

Jag tror inte det är långt kvar nu för dig heller, min gissning är att du föder idag eller imorgon. Det går ju framåt nu men det är ju så svårt att gissa när det är första barnet.. lång borta är det icke. ; )

Ett stort lycka till..
    Jilo skrev 2017-12-08 16:21:38 följande:

Så liten! Stort grattis! :)

Åh tack, ja de blidde ännu en liten en. Trodde ändå att han skulle ligga på 2800g typ men så blev det inte. Han är som resten av sina syskon, liten men naggande god, hehe..
    Mia86a skrev 2017-12-08 16:11:10 följande:

Stort grattis till er lille son, härligt att du fick en så positiv upplevelse!!

Tack tack, ja det var skönt. Som jag gruvat mig, fick ju åka själv den här gången också. Vi tyckte att min sambo skulle vara hemma med resten av barnen. Enklast så ibland, men det här gick ju bra. ; )
    ~ Bf 13/12. 6:e barnet ~
  • Jennys Bageri
    laetitia81 skrev 2017-12-09 10:27:11 följande:

Grattis till lillkillen! <3 jag tycker om när dom är lite mindre faktiskt. Känns som nyföddperioden blir lite längre då. :) lillan är min minsta hittills.

Tack så mycket,, jo så kan det nog vara.. har ju inget att jämföra med. Men det känns väldigt pyttelitet när dom är så här små. Så liten och tanig, inte en massa go hull direkt fast det kommer ju sen ändå. <3

Hur har ni det med namn, vad fick det bli??
    princess77 skrev 2017-12-09 10:56:51 följande:

Har precis pratat med förlossningen då jag märker att flytningarna har tilltagit och dom är färgade (som innan och efter mens). Hon lät bara glad och sa,kul då kanske vi ses om ett par dygn Herregud,nu blev jag nervös!

Har inga värkar än men trycket nedåt är rejält och ryggvärken har tilltagit. Det ser lovande ut för BF på Lucia i allafall!

Låter exakt som för mig innan det satte igång. Härligt!!
    mrshudson75 skrev 2017-12-09 09:46:45 följande:

Det är ju så roligt att gå in här, känns som ni alla är på g nu :)

Vi födde också utan pappa, när han varit med så har han ju varit ett jättestöd men upplevet att bm har varit mer närvarande o mer lyhörda de gånger jag fött utan honom, så helt okej o tom lite skönt :P

Vi ligger kvar på lilla bb i visby, jätteskönt o bara få vara m bebisen o bli lite uppassad innan hemgång.

Hur har ni det m namn?

Vi var så säkra på Alwilda men när hon kom ut så såg hon inte ut som en sån. :D Efter mycket funderingar så blir det fyraåringens favorit: Sonja <3

Så en liten Sonja Alwilda Maria får det bli :)

Kram från bb med sömnbrist, eftervärkar o onda bröstvårtor fast m världens sötaste sockerpudding på magen :)

Vad mysigt ni verkar ha, det precis som det ska vara.. Lite småkrämpor men en massa gos!! Och Sonja blir ju jätte fint, ibland får man tänka om helt enkelt!

Min fyraåring trodde ju på en lillasyster och hon skulle heta Lillie enligt henne. Det blidde inte riktigt som hon hade önskat, hehe.. och namn verkar dom diskutera där hemma. Pappan till barnen hjärntvättar nog hela högen för fullt, men vad dom inte vet är att den här gången är det jag som bestämmer. ; )
  • Jennys Bageri
    laetitia81 skrev 2017-12-09 13:11:34 följande:

Vi har inte bestämt.. och jag är den som bestämmer förstanamn denna gången. Jag har hela tiden tänkt att hon ska heta Vivienne eller Vivan men jag känner att jag är så trött och mosig i huvudet så jag kan inte bestämma nånting just nu. Haha kanske blir något helt annat. :)

Jo min lilla är himla tanig också och jag har ju en 4 kilos att jämföra med, ett kilo är stor skillnad på en nyfödd. :) hur lång var killen?

Ja det är stor skillnad, och nu har du fått prova på båda delarna. Kul!

Han är 47 cm på längden.. det enda namnet jag har i huvudet till honom är Amandus. Det har alltid varit det, men nu när han är här så velar jag lite. Känner som du, trött och mosig i skallen.. Vivienne, låter annorlunda och vackert, samt väldigt kvinnligt tycker jag. Vad heter dina andra??
  • Jennys Bageri
    Jsv17 skrev 2017-12-09 17:54:13 följande:

Idag 04:42 föddes ytterligare en lite liten kille, vår lilla Leon entrade världen 2650g och 45cm lång. Efter en ganska kort intensiv förlossning som gick helt enligt boken. Kom till förlossningen endast 1cm öppen 23:20, men redan 04:42 var han ute BM sa till mig att jag hade extremt effektiva värkar, trots att vi satte en epidural, jag fick ingen paus och var då endast öppen 4cm och vi trodde det var lååångt kvar. Med facit i hand hade jag nog fixat det utan men nu fick jag en välbehövlig paus innan krystningen. Som visst gjorde ont, men det bästa jag gjort! Så skönt att äntligen få påverka nånting, där jag på egen kraft kunde avsluta det hela så att säga haha det gjorde jag också, nästan helt utan krystvärkar, bm sa lite skeptiskt att jag kunde prova utan värk, och jajjemen ut kom han

Grattis till en lyckad förlossning och en välskapt liten son. Kände på mig att det inte va så långt borta för dig. Fint namn, vi har också valt Leon men i andra namn. :)
  • Jennys Bageri
    Jsv17 skrev 2017-12-10 06:30:35 följande:

Tack våra grabbar är ju nästan i samma storlek också Jag kände på mig hela tiden (trots att alla tul och min diagnos SKA tyda på stort barn) att han var liten. Finns dock inget som tyder på ngn tillväxthämning egentligen, min moderkaka var fin och har haft bra flöden och så, och han var liten när han kom och lite lågt blodsocker (pga mitt metaformin) men han var otroligt pigg, stark och envis haha (som mamma) Var det inte så att dina barn har fötts små? Känns lite som det kan vara så bara för mig också då även personalen här på neo och så sa att han var en väldigt pigg kille och inte verkade medtagen alls, och att tillväxthämmade barn brukar vara det. Men jag vet inte man funderar ju eftersom han föddes bf +2

Jo men visst kan det väl vara så.. mina har legat på 2500 - 2600g alla förutom en som hamnade på 2800g. Alla har mått superbra och haft god aptit. Min första va minst och med första barnet tog det lite längre innan det började skvalpa i tuttarna. På tredje dagen rann mjölken till och sen gick hon upp nåt helt otroligt i vikt. Ett halvt kilo på en vecka, mjölken var fet och bra tydligen. Min kille jag fick nu hade lite lågt blodsocker också, det har ingen av de andra haft. Så något nytt för mig. Men han fick bättre värden efter nån dag och det va väl för att mjölken kom igång nu igår kväll på riktigt. Du ska se att ni kommer att få till det ni också.. allt har sin tid och man kommer till rätta så småning om..
  • Jennys Bageri
    princess77 skrev 2017-12-11 15:45:12 följande:

Suck,här har inte allt gått som planerat heller.

Lillan har svårt med andningen och vi blev skickade till Neo igår där hon nu ligger uppkopplad med syrgas och under kontroll. Hon syresätter sig bra på ca 98% och pulsen ligger bra på 145-155 men hon andas alldeles för fort. Ca 70-80 andetag i minuten.

Dom hittar inga tecken på infektion utan tror att lungorna är något omogna.

Det som skrämmer mig mest är att dom har sett att några kotor i ryggraden inte har "gått ihop" ordentligt och detta skall röntgas imorgon.

Vet inte riktigt vad det betyder men jag är livrädd

Hon rör sig naturligt och har både kissat och bajsat..

Vilken otur ni har, förstår om du blir orolig, så jobbigt att inte veta! Håller tummar och tår och hoppas att det ska gå bra för er!
  • Jennys Bageri
    Nykär15 skrev 2017-12-12 02:53:49 följande:

Värkarna startade ordentligt vid 21.00.

22.40 började de lägga EDA, 22.50 gick vattnet när läkaren var klar och på 10 minuter fick vi en så efterlängtad son som är född 23.00. Så EDA:n hann inte göra nytta. Trött och lycklig <3 3510 gram och 51 cm lång

Grattis grattis, äntligen. Vad skönt att allt gick bra!! <3
  • Jennys Bageri
    Treasures skrev 2017-12-14 09:58:04 följande:

Godmorgon!

Nu är hon här. Avvaktade till 20.00 innan jag ringde in och då var värkarna fortfarande oregelbundna. Bm sa att vi fick göra som vi ville om vi skulle komma in för en koll då el va hemma ett tag till. Bestämde mig för att vänta lite och under den timmen så blev värkarna mer regelbundna, ca var 4:e minut. Barnvakterna kom och vid 21:30 åkte vi. Väl framme såg CTG bra ut, kraftiga värkar med samma intervall som innan. Var öppen 7 cm så de oregelbundna hemma hade nog gett rätt mkt effekt. Tog ett bad som var jätteskönt men strax före midnatt började värkarna göra för ont så jag ville in på salen för att kunna ta lustgas och stå upp lutad över sängen. Ganska snabbt gick vattnet och sen ville jag krysta och ute va hon 00:39, så det blev 14/12, BF -1. Min tyngsta tjej, 3800 gr och 50 cm lång. Vi mår iaf bara bra och ska nu passa på att vila tills pappa kommer tillbaka mef syrrorna i em.

Grattis till tösen, skönt att det lungt och fint!!
  • Jennys Bageri
    Treasures skrev 2017-12-17 20:41:02 följande:

Vad gjorde du för att få såren att läka? Jag provar det mesta nu. Gör så sjukt ont när hon tar tag och börjar suga att jag skakar till och det är svårt att slappna av. Tycker också det är svårt att veta och se om hon har ett bra och tillräckligt stort grepp. Ofta börjar hon stort men sen blir det mindre då hon suger mindre aktivt och mer börjar snutta. Flera av personalen på BB och BB hemvård har tittat och säger att det ser bra ut men varför gör det så ont då? Jar iofs haft samma problem med de andra och det har ju gett med sig efter ett tag, minns bara inte hur lönge det tog.

Ja det är inte klokt vad ont det kan göra, av alla mina sex vändor av amning så är det bara med ett barn jag sluppit undan sår. Men en sak som lindrat för mig iaf är att innan man sätter sig och ammar så kan man klämma ut lite mjölk och sen på med plastfolie. ;) Låt det sitta några minuter så blir sårskorpan mjuk (lite som en inpackning). Jag tycker det gör så ont när man har sår och så suger dom tag i bröstvårtan och såret är torrt och spricker upp!

Den här senaste vändan har varit värst av alla. Speciellt höger bröst har krånglat. Idag är plutten min 10 dagar och såren är borta, men ett tag gjorde det så ont att jag va på väg att slå näven i väggen och sen kom tårarna. Lycka till, snart är nog det knepigaste biten över.. :)
  • Jennys Bageri

Ett stort grattis till alla ni som fått sina små nu de senaste dagarna, härligt att det går framåt!!

Jag har inte mått så jätte bra den senaste veckan. Idag är Amandus två veckor men känslorna har vandrat runt en hel del i kroppen. Han äter och äter men vill inte gå upp i vikt. Så nu är vi på väg till Sundsvall och blir inlagda där. Vill ju så gjärna att allt ska vara bra, blä för detta!!

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL