Inlägg från: Jennys Bageri |Visa alla inlägg
  • Jennys Bageri

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

laetitia81 skrev 2017-07-04 22:53:05 följande:

Tyckte du inte det var skillnad? Jag har för tredje gången i framvägg och två första i bakvägg. Tycker det är enorm skillnad särskilt i slutet. När jag har i bakvägg så har jag kunnat känna exakt vilken kroppsdel bebis trycker ut när den rör sig. Tycker det är rätt skönt att slippa det faktiskt. :-P med andra grabben som var helvild i magen blev det lite obehagligt tydligt ibland.

Nej jag har inte upplevt någon skillnad. Kände allt och upplevde allt som vanligt. Fast hon sparkade mig mycket i höger sida om jag inte minns helt fel. Fast iblan dök det upp en fot exempelvis längs magen. :)

Men jag håller med om att det är lite otäckt när fötter och huvud osv. trycker och spänner, nästan så att det gör ont. Mitt första barn brukade ligga och sparka upp mot revbenen. På slutet fick jag sätta upp handen och trycka in under revbenen och sätta stopp. För det gjorde så ont!!
    ~ Bf 13/12. 6:e barnet ~
  • Jennys Bageri
    Sjolund90 skrev 2017-07-07 05:02:30 följande:

Lyckades få tid i tisdags till ett tidigare ul v15+3 innan rul eftersom dom hade lovat att vi skulle få komma på tidigare efter förra graviditeten där vi förlorade dottern pågrund av ett allvarligt hjärtfel. blev flyttad 2 dagar så bf 22dec men de värsta av allt var att dom hittade avvikelser även denna gång, dock inte lika allvarliga som förra gången... bm ville visa hennes kollega bilderna/videoklipp hon hade tagit. Fick då en ny tid på onsdagen till läkaren, även hon såg dom 3 sakerna bm hade sett, 2kärl i navelsträngen, kunde inte få till ett bra mått på näsbenet (kan tillägga att ungen låg inte sitta en sekund) och att dom kunde bara räkna 2 ben i lillfingret och de va lite krokigt, men i min släkt har många litet och krokigt lillfinger. Så då kom fostervattensprov på tal igen och nästa vecka på onsdag bär de av till ett annat sjukhus för prov. Gjorde provet med dottern också inga förändringar hos henne trots bara 2 kärl och ett krokigt lillfinger. kom dock inte ihåg hur många ben som såg på ul. Så just nu är tankarna överallt och ingenstans .. Alla övriga mått va bra så dom ville ju inte oroa oss allt för mkt men dom kan ju inte garantera att de är nått eller inte liksom och bästa chansen till att få veta är att göra provet. Någon fler som råkat ut för några avvikelser ? :(

Skickar en kram, och håller tummarna.. det ska nog gå bra!!
    _Lini skrev 2017-07-07 18:05:26 följande:

Har nu gjort mitt rutinultraljud och ska tyvärr få komma tillbaka för ny undersökning då bm trodde det kunde vara en läppspalt. :( helt förstörd idag.

Man vill ju allra helst att dom ska säga att allt ser ok ut, och all ovisshet är jobbig. Men bra hjälp finns att få!!
  • Jennys Bageri
    Treasures skrev 2017-07-10 16:13:49 följande:

Vilken skitsommar detta blivit så här långt. Vi som i princip aldrig är sjuka är nu inne på tredje veckan och då var det bara knappt en månad sedan jag sist va krasslig.

Först ut nu va ju maken som blev ordentligt sjuk med feber och hosta och efter drygt en vecka konstaterades lunginflammation. Första gången nån i vår familj har det och första gången han behövt penicillin i sitt snart 40 åriga liv. Nu sen i torsdags har jag också varit dålig med feber och hosta och stora tjejen har haft mer allmänna förkylningssymtom och fick feber på lördagen. Lillan är också lite förkyld men har inte fått nån feber än iaf. Ringde HC imorse och vi fick tid på en gång för provtagning och läkarbesök för mig och Alva. Troligtvis har jag också lunginflammation då CRP var hög, saturationen lite låg och läkaren hörde rassel från ena lungan. Nån lungrtg kan man ju inte göra pga graviditeten men jag fick nu också penicillin. Alva hade bara lätt förhöjd CRP och då hon har mer allmänna förkylningssymtom och är rätt pigg emellanåt så tror vi att hon bara har ett virus. Läkaren ska dock ringa oss på onsdag och kolla läget så hon blir bättre, om inte får vi åka tillbaka och ta nya prover.

Så tråkigt att inte kunna/orka hitta på nåt. Och det är ju inte så kul för maken att åka själv med det friska barnet. Nu hoppas vi på tillfriskning av alla så vi kan komma iväg på planerad resa på fredag iaf.

Nej men urs... Lunginflammation är drygt att bli drabbad av. Hoppas att ni hinner piggna till allihopa!!

Vi har fått vara friska hela sommaren. Om man bortser från att tre av barnen har varit dåliga i magen i två dygn och inte velat äta. Det gav dock med sig idag, så nu hoppas jag verkligen att inte fler av oss blivit smittade.
  • Jennys Bageri
    Cutiemommy skrev 2017-07-11 15:13:40 följande:

Hur går det för er? Vilken vecka är ni i nu och är det någon som har RUL snart eller har haft? :)

Det går framåt.. är så glad att jag slipper illamåendet och att den värsta tröttheten är borta. Fyller 36 år idag och har blivit uppvaktad av hela familjen. Men nu ligger jag ner en stund och tar igen mig. Hos oss regnar det så jag passar på att de det lite lugnt.

Är i v. 17+5 nu och rul blir den 25e. Än får vi snällt vänta!!

Hur går det för dig? :)
  • Jennys Bageri
    _Lini skrev 2017-07-11 17:47:29 följande:

Var på uppföljnings rul idag eftersom bm gissade läppspalt i fredags.

Blev väldigt bra omhändertagna av både bm och läkare med både 2d och 3d ultraljud som tog sig tid att gå igenom. Fanns ingen antydan till LKG idag och för att vara extra säkra får vi ett extra ultraljud i v25. :)

Skönt att höra.. :)
  • Jennys Bageri
    Nykär15 skrev 2017-07-13 10:08:14 följande:

RUL idag och allt såg bra ut! Så lycklig och tacksam!!

Flyttad från 13/12 till 9/12.

Härligt!
    laetitia81 skrev 2017-07-12 21:18:50 följande:

Vi gjorde också RUL idag och allt såg bra ut. tyvärr så var bm vi fick rätt grinig och ointresserad så min sambo var riktigt sur efteråt. Jag blev också lite besviken för kände inte att jag fick några vettiga svar och vissa saker var inte ens någon idé att fråga. Tydligen så hade dom satt datumet vi fick sist på kub, 10 december som Bf, och jag fick aldrig nåt svar på vad det blev för datum denna mätningen. Funderar på att boka ett till UL privat så man kan få svar på det man undrar och gå därifrån nöjd.

Fel folk på fel poster suger. Fast grattis till en flicka, läste att ni valde att kolla könet. Vad roligt!!

Kanske kan ni få svar sen på eventuella frågor ni inte hann med eller kände att ni kunde ställa..
  • Jennys Bageri
    Ebbalisa skrev 2017-07-13 12:45:57 följande:

Fattar inte vad det är med mig, gråter hela tiden idag, känner mig fulast i världen, har sjukt mycket på jobbet, hinner inte träna, helt omotiverad till allt..och bara gråter. Är det graviddeprission?!

Det behöver ju inte vara en depression, jag kan bli sådär ibland under mina graviditeter (annars också ). Ofta om jag får hormonpåslag. Men håller det i sig då måste det nog kollas upp. För mig kan det gå i vågor och ibland blir det ganska lindrigt och då lyckas jag ignorera det. Nu har jag varit på ett otroligt hemskt humör och otroligt trött i två dagar, gråtit och gråtit. Men nu känns det bättre. Skulle det hålla i sig så skulle jag bli orolig. Min förra graviditet var jätte knepig,, tung psykisk vilket var något nytt. Aldrig upplevt tidigare med de förra, så det var jobbigt.

Det är nog väldigt viktigt att kolla upp att man äter bra (precis som redan någon nämnde) samt se över jobb mm. Det är lätt att man börjar må dåligt om det blir för mycket.

Hoppas det ordnar sig för dig!!
    Nykär15 skrev 2017-07-13 11:04:03 följande:

Ja så är det ju! Jag har sytt en massa smått under vårt 1,5 år vi försökt..så kläder finns det massor 

Jag brukade sy kläder till mina kinesiska nakenhundar förut. Det är så roligt, har länge tänkt att jag skulle ha försökt sy något till barnen. Ska ta och testa sen till hösten. :)
    SkogsstjärnN skrev 2017-07-14 16:20:39 följande:

Jag är på 16+2 och känner nog 5/7 dagar. Ofta flera gånger per dag. Men mest då jag sitter still och sällan då jag lagar mat/leker/planterat blommor. Sällan på kvällen men lyckades reta den till att ge sparka så pappan fick känna förra veckan.

Har också sent RUL vilket gör att det känns som att man är en eeeeevighet efter alla andra i denhär gruppen. Tre veckor kvar.

Jag känner också av det flera gånger om dagen, oavsett vad ja pysslar med. :)

Om 11 dagar har vi Rul, då kommer jag att vara i v. 19+5

Jag har börjat längta otroligt mycket, känns inte så hemskt långt borta nu..
  • Jennys Bageri

Härligt å se att det gått så bra för er alla på rul. Fina bilder också,, jag längtar så tills vi får åka iväg och göra vårt också. <3

• Jennys Bageri

Nu är vi på väg för att göra vårt rul. Är i vecka 19+4. Längtar jätte mycket!

Någon fler som inte har gjort det???

• Jennys Bageri

Allt gick bra, men för första gången fick jag en ung tjej som gjorde ultraljudet och hon var så otroligt snabb. Det sa liksom svisch,, på med lite klet på magen,, sen körde hon runt, tog några mått. Klick, klick,, klart. Bilderna bjuder jag på, ha en fin dag... eh.. ok tack för mig då!! Såg bra ut där inne iaf.. :)

AK78, 15 dec är vi också beräknade till.. valde att inte kolla könet vi heller.

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL