Ebbalisa skrev 2017-07-13 12:45:57 följande:
Fattar inte vad det är med mig, gråter hela tiden idag, känner mig fulast i världen, har sjukt mycket på jobbet, hinner inte träna, helt omotiverad till allt..och bara gråter. Är det graviddeprission?!
Det behöver ju inte vara en depression, jag kan bli sådär ibland under mina graviditeter (annars också ). Ofta om jag får hormonpåslag. Men håller det i sig då måste det nog kollas upp. För mig kan det gå i vågor och ibland blir det ganska lindrigt och då lyckas jag ignorera det. Nu har jag varit på ett otroligt hemskt humör och otroligt trött i två dagar, gråtit och gråtit. Men nu känns det bättre. Skulle det hålla i sig så skulle jag bli orolig. Min förra graviditet var jätte knepig,, tung psykisk vilket var något nytt. Aldrig upplevt tidigare med de förra, så det var jobbigt.
Det är nog väldigt viktigt att kolla upp att man äter bra (precis som redan någon nämnde) samt se över jobb mm. Det är lätt att man börjar må dåligt om det blir för mycket.
Hoppas det ordnar sig för dig!!
Nykär15 skrev 2017-07-13 11:04:03 följande:
Ja så är det ju! Jag har sytt en massa smått under vårt 1,5 år vi försökt..så kläder finns det massor
Jag brukade sy kläder till mina kinesiska nakenhundar förut. Det är så roligt, har länge tänkt att jag skulle ha försökt sy något till barnen. Ska ta och testa sen till hösten. :)
SkogsstjärnN skrev 2017-07-14 16:20:39 följande:
Jag är på 16+2 och känner nog 5/7 dagar. Ofta flera gånger per dag. Men mest då jag sitter still och sällan då jag lagar mat/leker/planterat blommor. Sällan på kvällen men lyckades reta den till att ge sparka så pappan fick känna förra veckan.
Har också sent RUL vilket gör att det känns som att man är en eeeeevighet efter alla andra i denhär gruppen. Tre veckor kvar.
Jag känner också av det flera gånger om dagen, oavsett vad ja pysslar med. :)
Om 11 dagar har vi Rul, då kommer jag att vara i v. 19+5
Jag har börjat längta otroligt mycket, känns inte så hemskt långt borta nu..